Ga naar inhoud


Wel beeld, geen geluid van IPCAM via WAN


Aanbevolen berichten

Ik heb voor een kennis een systeempje opgezet van 3 IPCAMERA's, 2 zonder, 1 met geluid.

Vanaf het modem 3 poorten doorgezet naar de router, in de router die 3 poorten doorgezet naar de 3 verschillende interne IP-adressen, werkt prachtig.

Aanroepen gaat dus via wanip:poortnummer

 

Thuis had ik de camera getest in de DMZ van m'n router, en toen had ik via WAN ook audio.

Nu staat 'ie daar op lokatie, alleen 1 poort open per camera, prima beeld, geen geluid.

Ben hier gisteren 's wezen spelen met zo'n camera, en toen bleek bv dat met een bepaald type switch er tussen het geluid intern al wegviel.

Het zou dus aan het routertje daar op lokatie kunnen liggen?

Of, zomaar een rare vraag, aan het goedkope trage ADSL-abo daar?

Iemand enig idee waar ik het in moet zoeken?

Moet er soms een aparte poort naar buiten open voor het audio??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Konig cmp nwipcam 10; maar, idd, gisteren bij een intern testje met een switch ertussen was het geluid op LAN weg, zal best aan de switch gelegen hebben, maar toch wel kritisch dus!

 

Zoals gezegd, in de oorspronkelijke test stond íe bij mij in de DMZ; ik denk dat íe toen nog gewoon op de standaard poort 80 stond.

Nu staat er dus 1 enkele poort open voor dat ding, poort 83, omdat het camera no. 3 is, en in het menu van de camera staat diezelfde poort uiteraard ingevuld.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zo, inmiddels wat verder:

 

op dat testadres hebben we nu ADSL2 van Telfort, met het daarbijbehorende 2602 modem van Zyxel.

Ik moet daar vreemd genoeg de firewall van uit zetten, ondanks dat ik de daar gebruikte poort 83 heb opengezet, anders komt er geen beeld naar buiten.

Audio gaat daar nog steeds niet.

 

Nu ben ik 's wat kritischer naar m'n eigen testopstelling gaan kijken, waar het geluid wel moeiteloos naar buiten gaat.

Wat blijkt, in m'n eigen Sweex router heb ik de IPcam gemakshalve in de DMZ gedaan!

Bereikbaar op poort 83.

Op het moment dat ik dat niet meer doe en gewoon poort 83 naar buiten open zet heb ik wel beeld op het web, maar alweeer geen geluid.

Toch beweert het progje cports dat er maar 1 poort gebruikt wordt???????

Iemand enig idee waarom het in de DMZ wel werkt maar op een enkele poort niet?

Zo niet, weet er dan iemand een nu nog verkrijgbaar ADSL2modem waar je meerdere IP's in de DMZ kan zetten??

Liefst betaalbaar en makkelijk verkrijgbaar, sweex, sitecom of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...