Ga naar inhoud


Astra 3 ontvangst in Zuid Europa.


odysseus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: yuri62
Ik woon in de buurt van Denia in Spanje, ik heb een philips DSX7072 03A met aangepaste software, een Maximum AMBQ 24 duo head qaud LNB voor 19,2°E Astra en 23,5°E 1D,3A Astra met een 85cm x 75cm schotel,
de astra op 19,2° ontvang ik goed (80 a 90% signaal sterkte) deze heeft de volgende afstelling nodig:
elevatie van 40,8°
Azimuth true 150,9
Azimuth magn 151,9
LNB skew -14,8

en bij de Astra 23,5° heb ik geen signaal en deze heeft de volgende afstelling nodig:
elevatie van 38,8
Azimuth true 145,2
azimuth magn 146,2
LNB skew -18,9

Is een goede afstelling mogelijk (om Astra 3 te kunnen ontvangen) en zoja hoe moet ik dat bewerkstelligen.
Wat heb ik evt fout gedaan?
Kan ik zomaar tussen de gegeven waardes inzitten?
Ik ben ook nog voornemens om een dreambox aan te schaffen.
MVrGr Jöran Oostra
http://www.flysat.com/astra23-beam.php
Volgens de gegeven footprint ,
Astra 1E is voor u merendeels wel mogelijk , Astra 3A niet !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast deepbluesky

In Denia könnte vielleicht mapspanien auf http://forum.digitalfernsehen.de/forum/showthread.php?t=162796 exakte Auskunft geben was von 23.5E mit welchem Durchmesser empfangbar wäre.

 

11914H auf dem 1EH BSS Beam braucht nach footprint mindestens 1.50m. 11739V+11778V auf dem 1EV BSS Beam müßten jedoch locker mit 60cm ankommen. Der Empfang von Astra 3A jedoch müßte horrend schwierig sein. Unter 3m sehe ich absolut keine Chance. Hoffentlich wechselt keine Canal Digitaal Frequenz auf diesen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vertaling:

 

Voor Denia kan je misschien op de Spanjekaart, (zie link Forum.Digitalfernsehen)precies zien wat er van de 23,5E precies te ontvangen is met welke schoteldiameter.

 

11914H op de 1EH BSS Beam heeft naar de footprint te oordelen minstens 1.50m. nodig.

11739V+11778V op de 1EV BSS Beam zou echter gemakkelijk met 60cm gaan.

 

De ontvangst van Astra 3A echter zal vreselijk moeilijk worden. Onder 3m zie ik absoluut geen ontvangst. Hopelijk gaat Canal Digitaal geen frequenties gebruiken op deze satelliet.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...