Ga naar inhoud


Alles wijst op Windows 7 in 2010


Hendrik007

Aanbevolen berichten

Citaat:
Windows Vista had een revolutie teweeg moeten brengen voor het Windows-besturingssysteem, door zijn stijlvolle Aero-interface en verbeteringen op XP. Helaas is de werkelijkheid anders, maar Windows 7 wordt nu gezien als de versie die werkelijk verandering teweeg gaat brengen.

 

 

Windows Vista heeft een flink aantal missers gemaakt. De hardwareondersteuning voor de 64-bit versie was om te huilen, de strengere beveiliging (User Account Control) wordt als enorm vervelend ervaren en het grote aantal versies zorgt voor verwarring bij de klant. Toch is Vista geen slecht besturingssysteem: voor de meerderheid van de gebruikers is Vista een solide fundament voor hun programma's, meer dan XP dat was.

 

Microsoft richt zich nu op de opvolger van Vista, Windows 7. Het bedrijf heeft vijf jaar gesleuteld aan Vista, maar Windows 7 moet over drie jaar al gereed zijn. Een eerste milestone is inmiddels al verscheept naar partners. Microsoft zelf heeft bevestigd dat 2010 het beoogde introductiejaar is voor Windows 7. Een precieze datum wordt pas in laat stadium bekendgemaakt. Wel is Microsoft al redelijk dicht bij de tweede milestone (M2) die voor maart/april gepland staat.

 

Wat er precies verbeterd gaat worden in Windows 7 is uiteraard nog geheim. Wel heeft Bill Gates laten doorschemeren dat er nieuwe, revolutionaire technieken gebruikt gaan worden met betekking tot de interface, zoals stemherkenning. Windows 7 wordt in ieder geval zeker gekoppeld aan Windows Live Wave 3, de laatste versie van Microsoft's internetsuite.

 

 

Bron: Computer Idee

Datum: 14 maart 2008

Auteur: Xander Hoose

 

Ben ik even blij dat ik nog niet de 'stap' naar vista gemaakt heb. whistle

Groeten,

 

Hendrik

 

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Microsoft zelf heeft bevestigd dat 2010 het beoogde introductiejaar is voor Windows 7.


Lijken me niet echt geruchten meer, als microsoft het zelf bevestigd.
Ben alleen benieuwd wanneer het echte introductie-jaar hiervan word.. 2013? :D

Groeten,

 

Hendrik

 

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hendrik007
Bron: Computer Idee


Leuke blaatje, vertolkt immer het oordeel van de gewone man.

Alleen al de opmerking over hardware ondersteuning, de fabrikanten zelf dienen 64 bits drivers te produceren, niet ms zelf. Daarnaast vind ik UAC geweldige vinding, er gebeurt nu niets meer zonder dat ik mijn toestemming heb gegeven. Het is me al eens gebeurt dat een of ander progje iets met de firewall wilde doen. Leek me niet de bedoeling dus direct afschieten.

Het aantal smaken vista: je schaft toch niet zomaar wat aan maar toch iets wat je nodig bent? En als je het nog niet weet dan direct maar Ultimate, dan zit je altijd goed smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: Hendrik007
Bron: Computer Idee

Alleen al de opmerking over hardware ondersteuning, de fabrikanten zelf dienen 64 bits drivers te produceren, niet ms zelf.

Nog beter: opensource drivers. Het grote voordeel: zolang er nog mensen zijn die het betreffende stuk hardware gebruiken is er ook ondersteuning voor.
Citaat:
Daarnaast vind ik UAC geweldige vinding, er gebeurt nu niets meer zonder dat ik mijn toestemming heb gegeven. Het is me al eens gebeurt dat een of ander progje iets met de firewall wilde doen. Leek me niet de bedoeling dus direct afschieten.

Geweldige vinding inderdaad. Iets dergelijks (maar dan niet zo irritant) bestaat al bijna 30 jaar voor Unix en andere *nix-achtigen, maar nu komt MS ermee dus nu gaan we pas juichen! Wat is MS toch een geweldig bedrijf!

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, open source drivers zou beste zijn. Volgensmij niet zo moeilijk, fabrikant moet gewoon source vrijgeven.

 

Unix is niet mijn os voor alledaagse desktop toepassingen en

ik gebruik dus windows en daarom juich ik nu pas, het kon immers niet eerder! Maar goed, ik hoor om mij heen andere geluiden dat het erg lastig en vervelend is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
idd, open source drivers zou beste zijn. Volgensmij niet zo moeilijk, fabrikant moet gewoon source vrijgeven.

Zelfs dat is niet noodzakelijk, specificaties zijn vaak voldoende. Maar veel fabrikanten willen er niet aan. frown
Citaat:
Unix is niet mijn os voor alledaagse desktop toepassingen en
ik gebruik dus windows en daarom juich ik nu pas, het kon immers niet eerder!

Het kon wel eerder, alleen niet met Windows. Het is geen geweldige nieuwe uitvinding van MS, het is een implementatie van MS van iets wat al bijna 30 jaar bestaat. MS komt er gewoon rijkelijk laat mee, laat staan dat ze het zelf uitgevonden hebben.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

we kunnen nu wel roepen dat linux e.d. Zo geweldig is, maar na al die jaren durft een gewone consument niet in zee te gaan met dit besturingssysteem.

 

Dat ms niet met eigen ideen komt doet niet terzake.

De consument kiest voor iets een bekende en kiest voor ms.

 

En wees blij. Als iedereen overstapt op linux (of mac) haaakt de virus en spam industrie hierop in.

Laten we blij zijn dat nu deze os buiten schot blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
Dat ms niet met eigen ideen komt doet niet terzake.
De consument kiest voor iets een bekende en kiest voor ms.

Allemaal leuk en wel, maar laat men dan niet spreken van een "vinding" van MS van iets wat al zo lang bestaat. Het doet me gewoon aan "Ik heb iets nieuws ontdekt van $merk, met deze shampoo krijgt mijn haar zoveel meer volume!" denken. Iets nieuws m'n neus. Oude wijn in nieuwe zakken. Dat de oude zakken de consument niet aanstonden om welke reden dan ook is wat anders, het is geen nieuwe wijn.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Xander Hoose,

 

ik sta paf

alweer een nieuw OS

en dat enkel na 3 jaar vista

tjeemig wat zullen de gebruikers blij zijn

tjeemig wat zullen de gebruikers verdrietig zijn

 

dat is natuurlijk arbitriair (hoe de gebruikers dat beleven) dus irrelevant

 

wel raar dat server 2008 zijn intrede doet en die naamgeving van 't OS voor de workstations nu afgezwakt wordt naar windows 7

of gaan we nog wat ontslakken? zoals .netframe

 

cheers

 

 

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk ook al uit naar Windows 7 in 2010, maar zo lang zal het niet meer duren, als hij zo rap is in het opstarten als Vista, of misschien nog rapper zal dat mooi meegenomen zijn.

 

Ik merkte toch op dat als nu mijn laptop opstart in Windows Vista dat alles rapper gaat dan voordien met Windows XP.

 

Tonskidutch gefeliciteerd met je verjaardag, maak er nog iets leuks van! cool

 

smile Timm1983

 

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Allemaal leuk en wel, maar laat men dan niet spreken van een "vinding" van MS van iets wat al zo lang bestaat.


Wie spreekt daar dan van?
Dat is geen kreet die bij MS vandaan komt en MS kan je moeilijk aansprakelijk stellen voor uitspraken gedaan door derden.

Steeds weer eindigd een nieuwtje over een MS product in een MS/*nix discussie.
Dat gezeik over hoe fantastisch linux is weten we inmiddels ook wel.
Net als de grote bedragen die MS binnen weet te halen met hun software.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob út Fryslân
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Allemaal leuk en wel, maar laat men dan niet spreken van een "vinding" van MS van iets wat al zo lang bestaat.


Wie spreekt daar dan van?

De parasol.
Citaat:

Dat is geen kreet die bij MS vandaan komt en MS kan je moeilijk aansprakelijk stellen voor uitspraken gedaan door derden.

Doe ik toch ook niet? Ik zou alleen graag zien dat die "derden" MS niet op onjuiste wijze ophemelen. Dus "dat UAC van MS is heel fijn!" is prima, maar "UAC is een prachtige vinding van MS!" is dat niet.
Citaat:
Steeds weer eindigd een nieuwtje over een MS product in een MS/*nix discussie.
Dat gezeik over hoe fantastisch linux is weten we inmiddels ook wel.

Dat gezeik over Windows dit en Windows dat weten we zo onderhand wel bedoel je. Lees ik ergens in een thread over TV op de PC, zie je om de haverklap vragen hoe iemand MCE aan de gang moet krijgen. Is er een vraag over office, dan gaat "natuurlijk" over MS Office. Komt MS met oude wijn in nieuwe zakken, dan staat er meteen een thread.

Waar is de thread als er een nieuwe release van Ubuntu, Debian, Mandriva of een andere distro is? Of een nieuwe Mac OS X, of een ander OS? En als je er dan op wijst dat een geweldige nieuwe feature die MS heeft "uitgevonden" allang bestaat in andere pakketten, dan is het meteen gezeik!

Als men het zou hebben over ècht nieuwe features van MS, dan zou ik geen vergelijking met andere pakketten trekken. En als men het zou bespreken als iets wat in een MS product zit zonder te doen alsof MS het heeft uitgevonden is het ook prima. Maar nu is het almaar door MS dit en MS dat. De verhoudingen zijn gewoon scheef.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
nu is het almaar door MS dit en MS dat. De verhoudingen zijn gewoon scheef.


Nee hoor, de verhoudingen staan precies zoals het is.
Microsoft Windows is gewoon het meest gebruikt.
Hoe jammer je het ook vindt.
Zelf vind ik Linux leuk voor servers, maar op de desktop vind ik het een draak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
nu is het almaar door MS dit en MS dat. De verhoudingen zijn gewoon scheef.


Nee hoor, de verhoudingen staan precies zoals het is.
Microsoft Windows is gewoon het meest gebruikt.
Hoe jammer je het ook vindt.
Zelf vind ik Linux leuk voor servers, maar op de desktop vind ik het een draak.


Goede morgen,

de keuze voor Windows is voor veel gebruikers geen bewuste keuze. Dit product wordt min of meer verplicht geleverd bij aankoop van een systeem.

Wat betrouwbaar is voor server toepassingen is uiteraard ook betrouwbaar als basis voor een desktop systeem.

Het verschil is dan uitsluitend de grafische interface. En wat is er nu verkeerd aan KDE, Gnome of andere Linux interfaces ?

Ik werk met meerdere systemen en de werking van de grafisch interfaces is vrijwel identiek.

Wat is het verschil van Mozilla, VLC, Open Office en andere software onder Windows of Linux ?

Echter om Linux desktop een "draak" te noemen is ongenuanceerd en kan uitsluitend komen van een "micro-softie".

Dat is inderdaad jammer.

Groet,


Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...