Ga naar inhoud


[DM800 HD]Even met gespeeld


Satelliet

Aanbevolen berichten

Denk dat dat wel mee valt smile

 

mijn 7020 met 2.5" hdd is waarsch 1 van de koelste passieve 7020s met hdd er in laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Satelliet
De tuners kunnen vervangen worden door een T of C versie achterpaneeltje is bijgeleverd


@Satteliet,

Wat bedoel je met tuners, ik zie er nl maar ééntje in zitten? confused

gr.
nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nvl
Origineel bericht van: Satelliet
De tuners kunnen vervangen worden door een T of C versie achterpaneeltje is bijgeleverd


@Satteliet,

Wat bedoel je met tuners, ik zie er nl maar ééntje in zitten? confused

gr.
nvl


Het staat toch duidelijk in het bericht je kunt de tuners (er moet staan tuner vervangen) dat wil niet zeggen dat je ze erbij kunt plaatsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jaja
Origineel bericht van: nvl
Origineel bericht van: Satelliet
De tuners kunnen vervangen worden door een T of C versie achterpaneeltje is bijgeleverd


@Satteliet,

Wat bedoel je met tuners, ik zie er nl maar ééntje in zitten? confused

gr.
nvl


Het staat toch duidelijk in het bericht je kunt de tuners (er moet staan tuner vervangen) dat wil niet zeggen dat je ze erbij kunt plaatsen.


Ik heb de discussie even niet meer gevolgd maar als ik het goed begrijp heeft de 800 slechts één tuner aan boord. Nou, dan hoeft het voor mij al niet meer, ik had me juist verheugd op vier tuners, drie voor sat en één voor DVB-t. Ik loop met mijn 7025 best wel vaak tegen de beperking van twee tuners op, de 7020 gebruik ik voor de slaapkamer en daarop neem ik zelden iets op.

Is die 8000 helemaal van de baan?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de 8000 is niet van de baan. Volgens Dream moet íe ergens dit voorjaar uitkomen.

Ik reken eind Juli, begin Augustus gezien de introductie van de 800.

 

groeten,

Peter.

 

ps. Op de tuner staat heel duidelijk dat dit een sample is. Dat zou betekenen dat deze 800 nog steeds geen productiemodel is, maar een beta box. Zou men de 800 nu al aan het produceren zijn, of heeft men alleen de laatste serie betaboxen geproduceerd die voor de eerste productiebatch komen ? In het laatste geval zouden eerst deze betaboxen nog moeten worden geevalueerd waarna de productie pas zou kunnen starten.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
4/ Wat is de zilverkleurige connector onder het modemprintje. Lijkt een beetje op een USB connectortje maar is niet echt lekker te zien.
Dat ziet eruit als de connector waarop de externe voeding (adapter) op wordt aangesloten.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Volgens mij is het gewoon net als in de DM7025+ een interne USB aansluiting voor die firecrypt dongles die nooit gaan komen:-))
Oh wacht, op de print? Ja die connector lijkt inderdaad sterk op een USB connector, zeker als je hem vergelijkt met de externe USB connector.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frappant dat meerdere mensen zitten te nuilen over het ontbreken van een 2e tuner. Een beetje zoekwerk moet toch aantonen dat het publiek voor de 800hd een andere is dan het publiek van de 8000hd welke wel een optie heeft voor meerdere tuners. Het hele hdmi verhaal is al vaak genoeg besproken dacht ik. Een dvi-hdmi kabel lost dat probleem op. Het enige toekomstige probleem kan copy control door hdcp zijn. Hoewel je volgens mij lang kunt gaan wachten op een open source bak die out of the box deze maatregel van de copy control maffia kan weerstaan. Maar op één of andere manier is het bij mensen in het hoofd gekomen dat drm bagger zoals hdcp een "feature" is. crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we weer beginnen over het HDMI/HDCP verhaal?

 

Lees http://www.broadcom.com/collateral/pb/7401-PB04-R.pdf eens goed door.

 

Denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken als er ooit HDCP uitzendingen komen of deze aangezet/meegestuurd worden.

 

De chipset in de DM800 HD ondersteund het al... het is dan alleen een kwestie van een plugin/patch.

 

Weet bijna voor 100% zeker dat deze er binnen een paar dagen is mocht het uberhaubt zover gaan komen.

 

Ik was eerst ook sceptisch maar nu ik de gebruikte hardware zie ga ik er zeker 1 kopen.

 

En als je perse HDMI wil dan koop je toch gewoon een andere ontvanger.

 

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...