Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waarom in vredesnaam nog een modem proppen in een dreambox? Verder ziet het er wel vrolijk uit. Mijn voorkeur zou toch wel een iets grotere behuizing zijn geweest, maar ja je kan niet alles hebben. :D

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

• Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Alfi
Waarom in vredesnaam nog een modem proppen in een dreambox?

Alfi

wel dat begrijp ik nog wel waarom je dat zou doen
daarmee open je als fabrikant de optie conditional access jegens betaal tv providers zoals bskyb die gebruikt.

een taktisch slimme keuze.
of het ooit zo ver komt is een andere zaak
cheers

Music

John Miles

Geplaatst:
Origineel bericht van: Alfi
Waarom in vredesnaam nog een modem proppen in een dreambox? Verder ziet het er wel vrolijk uit. Mijn voorkeur zou toch wel een iets grotere behuizing zijn geweest, maar ja je kan niet alles hebben. :D

Alfi

Ik dacht dat de modem er in zat om bepaalde (invoer-)heffingen te omzeilen.
Geplaatst:

De addons zoals emu's zullen minder afhankelijk zijn van de processor, als wel van de drivers.

De broncode kan door de auteur immers simpel met een crosscompiler naar een andere processor worden gecompileerd, als echter de drivers anders van structuur zijn (wat ik zeer zeker niet verwacht) dan gaat het wat langer duren.

Zoals aangegeven verwacht ik dat de gebruiktwe drivers in 99.9% compatible zullen zijn met de 7025. Dream zou zich anders wel eens heel aardig in de vingers kunnen snijden.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

kan mij niet snel genoeg gaan die enigma2 ontwikkeling, wellicht dat we dan eindelijk eens een fatsoenlijke DreamDVD krijgen voor het enigma2 platform smile

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:
Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Origineel bericht van: pieterg

De CPU is niet dezelfde, maar heeft wel dezelfde architectuur.
Binaries gecompileerd voor de 7025 zullen dus gewoon op de 800 draaien (en andersom).

En ik vraag mij af of dit inderdaad het geval zal zijn.

Neem dat nu maar van mij aan.

Citaat:

Niet zozeer dat de CPU binary compatible is met de huidige DM series. Maar voornamelijk door de gebruikte Broadcom chipset. Het lijkt mij dan dat de aansturing van bepaalde zaken ook anders zal verlopen.

De drivers zijn uiteraard compleet verschillend, maar naar buiten toe gedragen ze zich hetzelfde, ze implementeren ten slotte bepaalde standaarden (dvb api).

Citaat:

Je ziet dit onder andere ook bij de UFS 910 en de IPBOX 9000HD. Beide zijn CPU compatible maar hebben inhoudelijk andere componenten waardoor de softcams voor de 910 niet zonder aanpassingen zal draaien op een 9000HD.

Precies, twee voorbeelden van boxen die zich niet aan open standaarden houden, waardoor de software niet uitwisselbaar is (en er ook veel minder leuke software voor beschikbaar is en komt)
Geplaatst:

De "open standaarden" bestaan hier helemaal niet. De emu's waren van de D-Box II afkomstig, en Dream heeft de drivers voor de Dreamboxen dusdanige manier ontwikkeld dat de emu's die voor de D-Box II waren ontwikkeld min of meer probleemloos konden worden geporteerd naar de Dreambox.

Dit was dus gewoon een marktstrategische move (en het sterke punt) van Dream. DGStation had in den beginne niet van de D-Box II afgekeken en is daar behoorlijk voor gestraft. Kijk maar eens naar het marktaandeel.

Dream kennende zullen ze er inderdaad wel voor zorgen dat de drivers voor de 800 dusdanig zijn geschteven dat de huidige emu's probleemloos kunnen draaien op de nieuwe HD ontvangers.

Blijft over de processor, de emu zal wel moeten worden gecompileerd naar de instructieset van de gebruikte processor.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:
Origineel bericht van: prutsie
De "open standaarden" bestaan hier helemaal niet.

Jawel, zie
http://www.linuxtv.org/
Daar danken wij de dvb api aan. Dit is alweer een heel aantal jaren DE standaard voor dvb drivers in de linux kernel.
Geplaatst:

Dat is natuurlijk ook de reden.

Ik hoorde dat de ronaldd image al prima draait op de 800 inclusief newcs, cccam en mgcamd.

Ik wilde eigenlijk dit weekend er even mee gaan spelen, maar ik had geen tijd om dat ding op te halen.

Ron

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat is natuurlijk ook de reden.
Ik hoorde dat de ronaldd image al prima draait op de 800 inclusief newcs, cccam en mgcamd.
Ik wilde eigenlijk dit weekend er even mee gaan spelen, maar ik had geen tijd om dat ding op te halen.

Ron

@admin,
Is de DB800HDTV al ergens te halen ?

mvg,
MAJOOR

Dream7000_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream7020_EDG_NEMESIS 4.4 img

Dream 800 HDTV_NABILO_O.6

Dream 8000 HDTV_GIMINI_4.0

Geplaatst:
Dat is natuurlijk ook de reden.

Ron

Al was ik nog zo druk maar die box had ik toch wel ff opgehaald.......hahahahahaha...sorry Ron :D :D
Misschien was opsturen een optie geweest......

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Geplaatst:
]Ik hoorde dat de ronaldd image al prima draait op de 800 inclusief newcs, cccam en mgcamd.

Nu Gbox nog.............

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

Geplaatst:

Op mijn box geen gbox whistle

Ik heb een chef op het werk en een chef thuis en dus geen eigen weekend:-)

Voor de goede orde, ik had het over een demo exemplaar dat ik alleen twee dagen mocht testen en niet mocht/kon kopen.

Ron

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen