Ga naar inhoud


tomtom go of PDA kopen?


naitsirhc

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Onlangs heeft mijn ipaq5550 het begeven. Ik gebruikte hem veelal voor navigatie. Ik heb ook een houder gemaakt in de auto die helemaal weggewerkt kan worden, dmv schuiflade, als de pda er niet meer in zit.

Ik wil zowiezo weer een navigatiesysteem in de auto hebben, waarbij Tomtom natuurlijk het voordeel heeft dat je een nieuwere versie van Tomtom hebt, terwijl de PDA natuurlijk ook voor andere doelen gebruikt kan worden.

Nu is mijn vraag, wat kan ik beter kopen:

Een PDA ( het liefst met de aansluiting die dezelfde is als een Iaq5550 )

of een TomTom

 

Alvast bedankt voor het meedenken smilesmile

 

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Agent Mike

ik heb meerdere pda's gehad met tomtom erop.

Nu heb ik een tomtom one en ik moet zeggen dat mij dat veel beter bevalt.

Klik im de houder en je kan op pad.

Om een 1 of andere reden was er altijd wel iets met de pda's waardoor ik niet direct bechikking had over navigatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren geleden voor dezelfde keuze gestaan en uiteindelijk voor de TomTom gekozen.

Hoofdzakelijke reden was de onbetrouwbaarheid van het OS van de PDA`s (althans was dit toen het geval).

TomTom draait onder Linux en dit OS in nu eenmaal veel betrouwbaarder dan de diversen andere op een PDA gebruikte OS.

Inmiddels heb ik de 3e TomTom en heb nog nooit ook maar één uitvaller gehad terwijl ik dit van mijn PDA`s niet kan zeggen.

Ook het geluid van TT is beter t.o.v. de PDA.

Wellicht is ook nog de bediening beter d.m.v. de grote Touch Screen toetsen maar ik denk dat dit heel persoonlijk is.

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naitsirhc
Oh ja, dat vergat ik nog....

mocht ik een tomtom kopen, dan wil ik hem bevestigen op de schuifla van de middenconsole. Zal de tomtom daar werken?

maw ik wil hem niet op de voorruit plakken

Als de schuiflade een groot deel vrije zicht door de voorruit mogelijk maakt dan zal dit geen probleem zijn.

Je kunt echter ook een externe antenne op de TT aansluiten dan maakt het niet uit waar je de TT plaatst.
Ik heb de houder van de TT ook niet op de voorruit geplakt maar de houder door mijn autodealer vakkundig op het dashboard laten plaatsen en de voeding achter het dashboard laten wegwerken. Je moet namelijk de voedingskabel wegwerken, tenzij je besluit om de 12V aansluiting naast de asbak te gebruiken.
Wellicht is het handig om ook het navigatieforum jouwNAV hierover te raadplegen want daar vind je alle relevante informatie over alle navigatiesystemen en de meningen hierover.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het puur en alleen om navigatie gaat zou ik voor de TT gaan. Ik gebruik zelf wel een PDA v.w. ook andere doeleinden.

Dat je hem niet voor de voorruit plakt is geweldig. Ik vind dit echt irritant als je erachter rijd. Zeker de mensen die ik elke nacht als ik naar duitsland rij steeds weer dat scherm aan hebben.Het zijn elke keer weer de zelfde auto's die hun Navi aan hebben staan. Na zo'n 50 keer dezelfde route te hebben gereden moeten ze toch weten hoe ze er komen.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn TomTom zelfs aan als ik naar mijn werk rij.

Gewoon vanwege de bluetooth carkit die er in zit.

Dus niet meteen zeuren over een TT die aan staat op een bekende route.

 

Mocht je TMC willen hebben, dan raad ik je een TomTom af, dat kunnen die gasten gewoon niet goed krijgen.

Koop een Garmin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
Na zo'n 50 keer dezelfde route te hebben gereden moeten ze toch weten hoe ze er komen.

Fiene56,
Je gaat nu voorbij aan het feit dat de TT of welk ander navigatiesysteem naast navigeren ook andere informatie verstrekt zoals waarschuwen bij flitspalen, roodlicht camera`s, harder rijden dan de maximale toegestane snelheid, traject controle.
Nu zou je dit wel allemaal kunnen onthouden maar ik betrap me toch wel regelmatig op het feit dat ik zonder de TT te gebruiken te hard rijd of snelheidscontrole te laat opmerk terwijl ik met TT hiervoor gewaarschuwd wordt.
Verder stel ik mijn cruise control (b.v. 120 kmh op autowegen) altijd af op de door TT aangegeven uiterst nauwkeurige snelheid.
Dus er zijn best reden om de TT altijd te gebruiken ook al heb je de route tig keer gereden.
Maar dit is puur mijn persoonlijke mening.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Gewoon vanwege de bluetooth carkit die er in zit.


Helemaal niet aan gedacht omdat ik zelf een vast ingebouwde heb.

@Jürgen
De poi's voor fliters e.d. zijn in duitsland strafbaar en niet geoorloofd. Laten ze je er niet bij betrappen.

PS: Ik gebruik het dus zelf ook wel hoor:

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56


@Jürgen
De poi's voor fliters e.d. zijn in duitsland strafbaar en niet geoorloofd. Laten ze je er niet bij betrappen.

Je hoorde mij ook niet zeggen dat ik in Duitsland POI`s voor flitsers gebruik. Ik gebruik deze uitsluitend in Nederland.
Overigens dacht ik dat dit alleen in Zwitserland onder hoge boetes verboden was.
Maar toch bedankt voor de waarschuwing.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56

De poi's voor fliters e.d. zijn in duitsland strafbaar en niet geoorloofd. Laten ze je er niet bij betrappen.


Meen je dat nou ???
Sjees, laat Koo$ $pee het niet horen. mad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen


Je kunt echter ook een externe antenne op de TT aansluiten dan maakt het niet uit waar je de TT plaatst.


Kan dit dan een bluetooth gps antenne zijn, want die heb ik wel.....Die heb ik netjes weggewerkt in de kofferbak... :D

Ik hoor hier wel dat veel meningen in het voordeel van de tomtom uitvallen, maar ben nog steeds niet helemaal overtuigd, omdat ik al veel moeite heb gedaan om alles van mijn PDA netjes weg te werken...

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo is het.

 

Viele Navigationssysteme warnen vor stationären Blitzanlagen, das ist jedoch laut §23 Abs. 1b StVO (Straßenverkehrsordnung) verboten.

 

Danach darf ein Autofahrer kein "technisches Gerät betreiben oder mitführen, das dafür bestimmt ist, Verkehrsüberwachungsmaßnahmen anzuzeigen oder zu stören". Dazu gehören auch Navigationssysteme, die in Autos eingebaut sind oder Software, die auf dem Handy installiert ist - sofern sich darin eine Blitzer-Datenbank befindet.

 

Wird der Besitzer mit einem solchen Blitzwarner erwischt - auch, wenn er ihn nicht nutzt - kann die Polizei Gerät beschlagnahmen und es werden 75 Euro Geldbuße fällig plus vier Punkte in Flensburg.

 

Bron (dcn)

 

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naitsirhc

Kan dit dan een bluetooth gps antenne zijn, want die heb ik wel.....Die heb ik netjes weggewerkt in de kofferbak... :D

Ik hoor hier wel dat veel meningen in het voordeel van de tomtom uitvallen, maar ben nog steeds niet helemaal overtuigd, omdat ik al veel moeite heb gedaan om alles van mijn PDA netjes weg te werken...

Jij bepaalt uiteindelijk waarvoor je gaat en wij geven desgevraagd onze persoonlijke mening. Of jij daar iets mee wil doen moet je maar zelf invullen.
Aan de Bluetooth antenne heb jij in dit geval niets want met externe antenne is de antenne voor de satellietontvangst bedoeld. Standaard gebruik je de ingebouwde antenne van de TT maar als de TT geen vrij zicht heeft naar minimaal 3 satellieten of als je een warmtewerende voorruit in je auto hebt dan gebruik je een externe antenne specifiek geschikt voor het type TT dat je hebt gekocht.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...