Ga naar inhoud


Duurder internet om downloaden muziek


borsjea

Aanbevolen berichten

Onderstaand artikel las ik zojuist in de telegraaf op internet.

Weer zo'n achtelijk stunt van de muziek industrie.

Men gaat er op voorhand maar vanuit dat je muziek via internet naar binnen haalt. Ik van dit idee net zo achtelijk als de toeslag die men nu rekent op blanco cd's en DVD's ook hier gaat men er maar voor het gemak van uit dat de aanschaf hiervan bedoeld is om kopieen van auteursrechtelijke producten te maken.

Je betaald dus zo ook auteursrechten over je cd met familie of vakantie foto's.

 

 

 

Duurder internet om downloaden muziek

 

NEW YORK - De muziekindustrie zoekt naar nieuwe wegen om de gestaag dalende inkomsten door de illegale verspreiding van muziek via het internet te compenseren. Muziekgigant Warner Music zint nu op een toeslag die consumenten bovenop hun internetabonnement moeten gaan betalen.

 

Dat heeft de gelauwerde Amerikaanse manager Jim Griffin gezegd in een interview met het internetmagazine Portfolio.com. Griffin is door Warner aangetrokken om het plan uit te werken. Hij denkt aan een verhoging van de kosten van een internetaansluiting van vijf dollar (ongeveer 3,15 euro). In ruil daarvoor zouden consumenten onbeperkt muziek mogen downloaden van een muziekdatabase. Het geld dat wereldwijd met de toeslagen wordt opgehaald zou verdeeld moeten worden onder artiesten en platenmaatschappijen.

 

Het is niet bekend of de plannen van Warner ook op politieke steun kunnen rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@pacman,

 

Dat is ook mijn reactie.

En hoe zit het met de DVD's en CD's voorzien van eigen foto's, kan ik de toeslag terug vorderen.

Gelukkig omzeil ik de toeslag op DVD's en CD's door deze aan te schaffen via webschops die net over de grens zitten.

 

Ik kan me op basis van de redenering van de muziek industrie nog wel een aantal toeslagen verzinnen

 

Auto bezitters gaan een toeslag per maand betalen want wellicht begaat u wel een overtreding die niet door een agent wordt waargenomen.

Bezitters van satellietontvangers met ethernet aansluiting maandelijks een toeslag laten betalen want wellicht doet u wel aan CS.

 

Men gaat er maar steeds vanuit dat de mogenlijkheden die je hebt misbruikt.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pipeline

Ik download wel muziek maar van mijn oude platen omdat het gemakkelijker en kwalitatief beter is dan ze zelf te digitaliseren.

Aureursrechten heb ik dus ook al betaald.

 

Ja ik doe ook wel eens een overtreding, maar zijn die regels wel juist???

 

Melken en uigemolken worden. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: pipeline
Ja ik doe ook wel eens een overtreding, maar zijn die regels wel juist???

Blijkbaar niet want instellingen als Brein, Stichting Thuiskopie, Buma (?), RIAA zitten met een volle bankrekening te beweren dat ze niet weten hoe ze het geld moeten verdelen onder de rechthebbenden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik download wel, maar heb inmiddels al een hoop nummers binnengehaald en opgeslagen op een externe harddisk. Als het internetten daardoor duurder gaan maken, heb ik toch een aantal mooie nummers!!!

 

Maar ik denk dat de meeste mensen met een internetverbinding downloaden, hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De manier waarop het zou gebeuren keur ik niet goed, maar zeg nu eerlijk. Als je voor 3,15 euro per maand onbeperkte toegang zou hebben tot een muziek database, dan neem ik dat er graag bij.

Dat is €37,80 of de aanschaf van nog geen 3 cd's per jaar.

 

Geloof me, ik zou een pak geld uitsparen.

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
had wel een idee van de nederlandse regering kunnen zijn,die zijn ook goed in het heffen en verzinnen van belastingen


zoals de chatbelasting, de surfbelasting, de mailbelasting de hackbelasting en de virusbelasting, of was het nu belastingvirus?

Grtz. satwan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die €3,15 is maar het begin.

In no time zit je op pak weg € 20,- of meer!!!!

Als dit er door komt, komt er meer door.

BV. ongehoorzaam tax omdat men ervan uitgaat dat je als voetganger wel eens bij rood licht oversteekt.

Als fietser je hand niet uitsteekt bij het afslaan.

In de winkel weleens vergeet iets af te rekenen

etc. etc.

Omdat men ervan uitgaat !!!!DAT!!!! en dan maar een belasting bedenken?

F&%&$#CK de regelmakers.

 

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het is niet bekend of de plannen van Warner ook op politieke steun kunnen rekenen

 

het zal in bepaalde landen wel naar voren komen, afhankelijk van de lobbyisten

maar ik pleit er toch voor om dergelijke "blanket solutions" (over een kam strijken) betreffende extra betalingen, radikaal af te keuren als politici en gebruikers.

 

de noodzaak voor dergelijke middelen en dus kosten worden immers niet eerlijk verdeeld en aangewend.

 

dus net als pacman schrijft ik download geen muziek dus ik hoef niet mee te betalen

de warner music jongens moeten eerst maar eens een aantonen dat internet gebruikers de auteursrechten schenden

als ze dat voor enkelen kunnen, dan hoeft nog steeds het algemeen gebruiksrecht niet ook meteen betalingsverplichting met zich te brengen.

 

een resoluut neen aan allen die internet willen misbruiken om geld uit je buidel te stelen.

 

a) het wereldwijde web betaald zichzelf

B) aansluiten op het wereldwijde web betalen we aan onze provider

c) per secure connection regel je per geval

 

alle andere vorderingen aangaande betalingen wegens gebruik van internet is mijnsinziens wettelijk een onhoudbare claim.

 

cheers

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...