Ga naar inhoud


Email accound op 2 computers gaat dit?


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft 2 computers in gebruik 1 beneden met Vista Home editie, en 1 boven voor de kinderen waar XP home op draait.Nu wil hij boven ook zijn emails kunnen ophalen.je zou zeggen geen probleem gewoon je gegevens invoeren klaar.Maar dit lukt niet hij kan wel verzenden maar niks ontvangen boven. beneden gaat het wel normaal.wat kan hier de oorzaak van zijn.ze zitten op een espirabox van kpn aangesloten met het pakket internet plus bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een beetje vaag, er ontbreekt info. Wat is de foutmelding, die hij krijgt?

 

Misschien is dit in het spel:

 

Als hij beneden de mail ophaald, is deze van de server weg. Als hij dan naar boven loopt, krijgt hij niets meer.

 

Er zal dus ingesteld moeten worden, dat de mails op de server achter worden gelaten, zodat je ook op een tweede pc ermee kan werken. Dan ook wel eens in de tijd de server leeg halen, anders heb je weer een probleem.

 

Of zorgen, dat je met een IMAP account werkt, dat is in dit geval het beste.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is het niet de pop instellingen zijn echt goed na gekeken en onder accound hebben we ook ingesteld berichten op de server achterlaten aangevinkt.en verwijderen na 1 dag.maar het gekke is als je beneden zit en je verzent een test mail (je eigen eimail) komt hij netzo terug.Maar boven niet als je hem boven verzend gaat hij wel weg maar komt niet terug hij wordt niet opgehaald. ga je naar beneden dan kun je hem daar wel weer ophalen. zo is het probleem ongeveer.Zou er een fout in outlook zitten soms?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Het is een beetje vaag, er ontbreekt info. Wat is de foutmelding, die hij krijgt?

Misschien is dit in het spel:

Als hij beneden de mail ophaald, is deze van de server weg. Als hij dan naar boven loopt, krijgt hij niets meer.

Er zal dus ingesteld moeten worden, dat de mails op de server achter worden gelaten, zodat je ook op een tweede pc ermee kan werken. Dan ook wel eens in de tijd de server leeg halen, anders heb je weer een probleem.

Of zorgen, dat je met een IMAP account werkt, dat is in dit geval het beste.

Ja ik persoonlijk zat ook al aan een IMAP Accound te denken dan heb je dat probleem niet.maar ik zelf heb dat al hihih.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fout moet toch ergens in de instellingen zitten.

 

Wij gebruiken hier zelfs 3 pc's met outlook en pop3 servers (achterlaten van berichten aan) al twee jaar zonder enig probleem...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lk1zhm
Een kennis van mij heeft 2 computers in gebruik 1 beneden met Vista Home editie, en 1 boven voor de kinderen waar XP home op draait.Nu wil hij boven ook zijn emails kunnen ophalen.je zou zeggen geen probleem gewoon je gegevens invoeren klaar.Maar dit lukt niet hij kan wel verzenden maar niks ontvangen boven. beneden gaat het wel normaal.wat kan hier de oorzaak van zijn.ze zitten op een espirabox van kpn aangesloten met het pakket internet plus bellen.


Ik heb een PC en een laptop
op de PC haal ik altijd de mail binnen.
Op de laptop kijk ik alleen op de server van mijn provider, door middel van Webmail, (immers de mail blijft er dan op staan) vind ik zelf gemakkelijker, want als je later wat terug wilt kijken moet je altijd op twee computers zoeken.

en wederom de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op alle pc's hetzelfde progje gebruikt(outlook/express) dan kan je net zo makkelijk de (outlook/express)mailbox bestanden centraal neerzetten op een NAS of zo.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Fout moet toch ergens in de instellingen zitten.

Wij gebruiken hier zelfs 3 pc's met outlook en pop3 servers (achterlaten van berichten aan) al twee jaar zonder enig probleem...

Ja zo staat het ook ingesteld maar waarom de ene pc het wel ophaalt en de andere niet is mij een raadsel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn eruit, het bleek gewoon een fout in windows te zijn We hebben windows er opnieuw opgezet alles weer geinstalleerd en ook nu de email accound ingevuld tot onze verbazing werkt het nu wel.blijkbaar een hik in het systeem. wat mij betreft mag hier nu de discussie gesloten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er een fout in Windows zelf zat lijkt me in dit geval onwaarschijnlijk. Wat veel waarschijnlijker is dat er een onzichtbare fout in de instellingen zat. Zelf al meerdere keren ervaren dat account wissen en op het oog identiek invullen dit soort problemen oplost. Kennelijk geven sommige typefouten onzichtbare tekens in de gegevens die vervolgens wel dit soort problemen veroorzaakt.

Overigens, gewoon de mail bestanden op een NAS, maakt het niet meer uit welke PC je gebruikt en de exportfunctie voor de instellingen overzetten is ook erg handig.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Overigens, gewoon de mail bestanden op een NAS, maakt het niet meer uit welke PC je gebruikt en de exportfunctie voor de instellingen overzetten is ook erg handig.

boaz,

ik denk te weten wat je bedoeld omdat ik wel het een en ander weet over gegevensbestanden toevoegen en instellen als outlook account.

 

maar als je het voor "den ongeoefende lezer" eens wil samenvatten, hoe dat in te richten en waarop te letten...

maak je veel nieuwe lezers blij.

 

cheers

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel, outlook gebruikt maar 1 bestand, meestal outlook.pst, die effe opzoeken en verplaatsen, outlook starten die dan zeurt dat'ie z'n pst niet kan vinden en dan browsen naar waar je hem hebt neergezet, wat meldingen hierover binnen outlook accepteren, outlook opnieuw starten en viola het is feest :D

Kan ook met express alleen zijn dat wat meer losse bestanden die je moet verplaatsen (effe zoeken dan naar post*.dbx).

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging mij primair om aan te geven waar de fout zat (of liever niet kon zitten).

Helaas heb je gelijk als je van mening bent dat het niet eenvoudig is de instellingen goed te krijgen, alleen al omdat M$ in zijn oneindige wijsheid er voor gekozen heeft de bestanden flink te verstoppen. Iedere keer vergeet ik weer hoe het moest en je wilt hier toch geen stuk met de nodige vl.....

Maar de eenvoudigste methode is, zoek (voor Outlook) het .pst bestand, kopieer dit naar de gewenste plaats, wis het origineel, start Outlook, dit zal klagen het postbestand niet te kunnen vinden, vertel Outlook vervolgens waar het staat en klaar. Andere PC, zoek het .pst op die PC, wis dit, start Outlook en verwijs weer naar het centrale bestand.

Via Extra > services is ook een centraal adresboek in te stellen.

Overigens zit er ergens ook een optie in het menu om het .pst bestand te wijzigen, maar .........

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Dat er een fout in Windows zelf zat lijkt me in dit geval onwaarschijnlijk. Wat veel waarschijnlijker is dat er een onzichtbare fout in de instellingen zat. Zelf al meerdere keren ervaren dat account wissen en op het oog identiek invullen dit soort problemen oplost. Kennelijk geven sommige typefouten onzichtbare tekens in de gegevens die vervolgens wel dit soort problemen veroorzaakt.
Overigens, gewoon de mail bestanden op een NAS, maakt het niet meer uit welke PC je gebruikt en de exportfunctie voor de instellingen overzetten is ook erg handig.


Wat betreft die exportfunctie dat klopt is ook erg handig,Ik zelf doe dat ook net als met de adressen (*.wab)die sla ik ook op. maar bij die kennis van mij wilde dat toch echt niet werken hoe vreemd het ook klinkt.maar het werkt weer en hij is tevreden daar gaat het om.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...