Ga naar inhoud


Dank u Belgacom


mteam

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Rob út Fryslân
Als Belgacom personeel een goed werkende aansluiting verkloot, dan mag Jean-Claude toch verwachten dat Belgacom die aansluiting weer komt herstellen.

Natuurlijk, maar hij moet dan dan wel melden via de klachtendienst van de operator waar hij klant is en de diagnose laten stellen door degenen die hierin gespecialiseerd zijn. Stel dat de fout toch bij infrastructuur van Scarlet ligt en er wordt door de klager rechtstreeks een interventie gevraagd van Belgacom, dan zou het zelfs billijk zijn dat deze laatste een onnodige interventie factureert. En dan waarschijnlijk maar klagen dat het bedriegers zijn...
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je mag de verdediging van Belgacom op je nemen hoor, dat is je goed recht.

Zaak is dat ook een deel skynet gebruikers zonder internet zaten (zitten) op hetzelfde moment.

Een groot deel van deze mensen had maandag terug internet en telefoon.

Zij weten op dat moment ook zeer goed welke scarlet klanten zonder tf en internet zitten maar geen van deze heeft al terug enig teken van leven in zijn telefoon.

Dit is niet van niet kunnen maar van niet willen.

t'zijn er geen van ons dus laat die maar sukkelen.

Als ze nu speciaal zouden moeten uitrukken om een depanage te doen voor scarlet klanten kan ik de procedure begrijpen.

Ik verwittig scarlet - scarlet verwittigt Belgacom.

In dit geval echter ruikt het naar discriminatie en dat is nooit

goed te praten.

 

Groetjes

Danny

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin

Ten slotte nog dit: Belgacom is al jaren een prive bedrijf.
De Belgische staat heeft grof geld gekregen voor hun koper in de grond; maar toch wordt belgacom verplicht om hun netwerk vrij te geven voor derden.


Tja de hoofdaandeelhouder met minimaal 50%+1 aandeel beslist uiteindelijk toch in elk bedrijf hoor.
ownership_nl_545.gif

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pipeline

De RTT bestaat al lang niet meer maar de mentaliteit is er nog wel en als het tegenzit is de binnenkant van hun wagen nog orange laugh

 

Zij doen er alles voor om de concurentie geen kans te geven.

ik ben persoonlijk in proces met hen omdat zij mij diensten factureerden die ik niet aangevraagd had.

Toen ik naar het gerecht ging (gedagvaard) stond die RTT advokaat (ja hij was nog netjes hetzelfde gekleed als toen) met een hoop dossiers die hij leesde op het moment dat de tegenpartij aanwezig was.

 

Resultaat; de rechter heeft beslist om de zitting te verzetten daar de tegenpartij zijn dossier niet voorbereid had, dat noemen zij recht om te antwoorden.

Ik kreeg het toch zover dat de rechter aan des advokaat zij om in het vervolg de overeenkomsten bij te hebben.

 

Neen Belgacom is nog wel degelijk een monopolie die in België alles naar de kl**ten helpt en ervoor zorgt dat wij geen kwalitatieve internet hebben en ook niet betaalbaar.

 

Ik ga een kabel van 120km trekken tot in Frankrijk en Free vragen.

 

Ja ik ben nu ook bij Scarlet die helaas opgeslorpt is door Belgacom, alweer monopolie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mteam
Je mag de verdediging van Belgacom op je nemen hoor, dat is je goed recht.
Zaak is dat ook een deel skynet gebruikers zonder internet zaten (zitten) op hetzelfde moment.
Een groot deel van deze mensen had maandag terug internet en telefoon.
Zij weten op dat moment ook zeer goed welke scarlet klanten zonder tf en internet zitten maar geen van deze heeft al terug enig teken van leven in zijn telefoon.
Dit is niet van niet kunnen maar van niet willen.
t'zijn er geen van ons dus laat die maar sukkelen.
Als ze nu speciaal zouden moeten uitrukken om een depanage te doen voor scarlet klanten kan ik de procedure begrijpen.
Ik verwittig scarlet - scarlet verwittigt Belgacom.
In dit geval echter ruikt het naar discriminatie en dat is nooit
goed te praten.

Groetjes
Danny


Ho, maar het is me hier principieel niet speciaal om Belgacom te doen hoor.
Hetgeen we wel enorm stoort zijn de kort-door- de-bocht-redeneringen van wij zijn wel elders klant, maar zij moeten het maar oplossen omdat het wel eens zou kunnen zijn dat zij het probleem veroorzaakt hebben. Dat heeft zoiets van in een vliegtuig zitten richting Afrika, maar kwaad zijn op de piloot omdat hij toch geen tussenlanding wil maken in Madrid, terwijl hij daar toch passeert.
Vergeet niet dat interventies gedispatched worden naar mensen die de zaken moeten uitvoeren op het terrein, wiens takenlijst goed gevuld is. Het is ondoenbaar om oproepen van derden (ja, dus geen klanten) mee op te nemen in de dispatching, terwijl de kwaliteit van de door de klager geleverde info technisch gezien gewoon heel onbetrouwbaar is. Daarom zullen er wel voldoende afspraken zijn tussen i.c. Belgacom en Scarlet over HOE een klacht van een Scarletklant moet worden behandeld : dus waarschijnlijk de klacht melden aan Scarlet die de zaak onderzoekt en desgevallend Belgacom inschakelt als de oorzaak van het probleem daar lijkt te liggen. Als Scarlet hier in de hoedanigheid van Belgacom-klant niet snel op de bal speelt, dan moet je het probleem bij Scarlet gaan zoeken en niet bij Belgacom. A la carte afwijken van dergelijke waarschijnlijk contractueel afgesproken procedures is logischerwijze onbegonnen werk.
Wie daar niet kan mee leven, moet klant worden van operators die een eigen netwerk hebben, zoals daar zijn Telenet, Belgacom,...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Davev
Origineel bericht van: Edwin

Ten slotte nog dit: Belgacom is al jaren een prive bedrijf.
De Belgische staat heeft grof geld gekregen voor hun koper in de grond; maar toch wordt belgacom verplicht om hun netwerk vrij te geven voor derden.


Tja de hoofdaandeelhouder met minimaal 50%+1 aandeel beslist uiteindelijk toch in elk bedrijf hoor.
ownership_nl_545.gif


Een hoofdaandeelhouder die het BIPT in het leven roept om vanuit het standpunt van Belgacom gezien stokken in de wielen te steken...
Dit maar om te zeggen dat de Staat als (hoofd)aandeelhouder mooi de centjes binnenrijft maar zich met het dagelijks reilen en zeilen van Belgacom weinig of niet inlaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, de technieker van Scarlet is langsgeweest.

Hij heeft vastgesteld dat de lijn dood is. (wie had dat nu gedacht?)

Hij heeft Belgacom gebeld en die hebben ook vastgesteld dat die lijn inderdaad de geest heeft gegeven. (als ik bel kunnen ze dit niet zien)

Afspraak maandag met Belgacom.

Groetjes

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja en dan geeft iedereen altijd af op telenet, daar duurt een dode lijn geen week.

 

Als je geen adsl van skynet neemt kun je het vergeten als er een probleem is want dan zit je gegarandeerd een week zonder internet.Belgacom helpt de andere provideres graag. (op hun tempo)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Bartje_
Tja en dan geeft iedereen altijd af op telenet, daar duurt een dode lijn geen week.

Als je geen adsl van skynet neemt kun je het vergeten als er een probleem is want dan zit je gegarandeerd een week zonder internet.Belgacom helpt de andere provideres graag. (op hun tempo)



Ja inderdaad. Het is ongetwijfeld daarom dat mijn zuster al twee weken geen mails meer kan verzenden... met Telenet !

Dit maar om te zeggen dat de zwart/wit-verwijten naar een provider toe weinig zin hebben. Iedereen heeft wel een negatief verhaal te vertellen.
Je hebt waarschijnlijk, zoals iedereen, ook wel een automerk in het achterhoofd dat je nooit zou kopen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niets met verwijten te maken naar een provider.

 

1.Ten eerste er zijn veel minder storingen met telenet dan met adsl, dit heeft hoofdzakelijk te maken met het sterk verouderde telefoonnet.

 

2.Het lijkt mij als je zuster even belt met de helpdesk (wat inderdaad ooit lang kun duren) het wel opgelost raakt, tenzij het probleem met haar pc te maken heeft.

 

3.Als je adsl neemt via skynet (belgacom) wordt je nog redelijk snel geholpen, ga je naar een andere provider dan skynet zul je gewoonweg niet snel geholpen worden.

Dit ligt niet aan de provider maar gewoon aan het feit dat belgacom deze firmas liever kapot ziet gaan dan iets anders.

Ze MOETEN hen ondersteuning geven maar op hun tempo.

 

mvg Bart

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Bartje_


2.Het lijkt mij als je zuster even belt met de helpdesk (wat inderdaad ooit lang kun duren) het wel opgelost raakt, tenzij het probleem met haar pc te maken heeft.




Heel misschien krijg je dan eens iemand aan de lijn die meer kan/wil doen dan je zeggen dat je de modem eens moet uittrekken, 30 seconden wachten en terug insteken of een technieker langssturen aan 66euro excl materiaal (ook als het niet ad klant ligt!). En het telefoonnetwerk is zeker niet "verouderderd" dan het kabelnet van telenet.

Persoonlijk lag i er bij telenet dagelijks minstens een uur uit. Nooit opgelost geraakt. Sinds ik op overgegaan op adsl heb ik er nog nooit langer dan een minuut afgelegen.


Beide providers hebben al eens een technische storing hier en daar en dat is perfect normaal. (zuigt natuurlijk wel als het bij jezelf is).

Wat betreft belgacom vs alternatieve operatoren: dat is helemaal niet van "op hun tempo", dat is allemaal wettelijk geregeld en daar staan termijnen op!

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Bartje_
Heeft niets met verwijten te maken naar een provider.

1.Ten eerste er zijn veel minder storingen met telenet dan met adsl, dit heeft hoofdzakelijk te maken met het sterk verouderde telefoonnet.

2.Het lijkt mij als je zuster even belt met de helpdesk (wat inderdaad ooit lang kun duren) het wel opgelost raakt, tenzij het probleem met haar pc te maken heeft.

3.Als je adsl neemt via skynet (belgacom) wordt je nog redelijk snel geholpen, ga je naar een andere provider dan skynet zul je gewoonweg niet snel geholpen worden.
Dit ligt niet aan de provider maar gewoon aan het feit dat belgacom deze firmas liever kapot ziet gaan dan iets anders.
Ze MOETEN hen ondersteuning geven maar op hun tempo.

mvg Bart




Zonder een polemiek te willen beginnen, toch nog even een reactie.
1. wat doet je denken dat de kabeldistributie in Vlaanderen minder verouderd is dan het telefoonnetwerk ? Ik keek in de jaren '70 ook al TV via de kabel hoor.
De storingen op het telefoonnetwerk zijn bijna allemaal het gevolg van beschadigingen, en heeft niets te maken met oude kabels. Als je een kabel ongemoeid in de grond laat, kan hij heeeel lang mee zonder storingen te generen.

2. Telenet heeft de PC gecheckt, maar de fout zou in hun infrastructuur zitten, al twee weken...

3. Als je ADSL neemt via een andere provider dan Belgacom, dan gaat alles inderdaad veel indirecter, en dit kost nu eenmaal tijd. Zeggen dat belgacom deze firma's liever kapot ziet gaan dan iets anders, is goedkoop. Providers zoals Scarlet zijn immers "corporate" klanten, die veel geld in het laadje brengen.
Bovendien, mocht het zo zijn dat al die andere firma's kapot zouden gaan, zou het BIPT en vooral Europa er wel voor zorgen dat er terug concurrentie kwam. Denken we maar aan de onevenwichtige interconnectietarieven om Telenet de mogelijkheid te geven om met telefonie op de markt te komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet werkt met een heel ander principe van techniek als belgacom.

Bij Belgacom is de kwaliteit en snelheid van je lijn in grote mate afhankelijk van de afstand dat je van de telefooncentrale zit.

Bij telenet is dit niet van belang aangezien er om de 300 mtr een versterkerkast staat en de waardes nagenoeg overal gelijk zijn, is je signaal binnen slecht ligt dit in 90 procent van de gevallen aan je eigen kabel die van het huis naar de straat loopt.

 

Infrastructuur van de kabel is dus wel degelijk al serieus vernieuwd, versterkerkasten en dergelijke, dit is nog altijd in volle gang. bijv Aarschot, Leuven.

 

Alles is misschien wettelijk vastgelegd met termijnen dat belgacom deze firmas ondersteuning moet geven maar ik denk dat je zelf ook wel weet wat prioriteit krijgt.

Een skynet klant is simpelweg sneller geholpen dan scarlet, tele2 of eender welke andere operator.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dit topic vanaf bericht 1, en ben toch serieus blij dat ik bij multikabel zit in NoordHolland.

In 10 jaar tijd wel de nodige uitvallers gehad, voornamelijk tijdens de Sonera tijd, maar de afgelopen 4 jaar hooguit een uur in totaal.

Snel en robuust, en meer bits per euro dan adsl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...