Ga naar inhoud


Dank u Belgacom


mteam

Aanbevolen berichten

Jullie hebben het geluk in Nederland dat de markt veel vrijer is.

In belgie is er eigenlijk enkel internet via de kabel, telenet dus.

Of adsl, dit is van Belgacom maar zij moeten ook andere operators op hun net toelaten.

 

Prijzen zijn hier dus ook veel hoger als bij jullie, voor een beetje een snelle lijn betaal je hier toch 40 euro bij beide operators.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: _Bartje_
Jullie hebben het geluk in Nederland dat de markt veel vrijer is.
In belgie is er eigenlijk enkel internet via de kabel, telenet dus.
Of adsl, dit is van Belgacom maar zij moeten ook andere operators op hun net toelaten.

Prijzen zijn hier dus ook veel hoger als bij jullie, voor een beetje een snelle lijn betaal je hier toch 40 euro bij beide operators.

Ik betaal al 10 jaar ongeveer hetzelfde, ik begon met 100 gulden per maand (45 Euro)
Nu heb ik dit:

Power
47.95 euro
Downloadsnelheid 12.000 Kbit/s
Uploadsnelheid 1.500 Kbit/s

Dat ik begon had ik nog geen download voor wat ik nu upload heb.

En zoveel keus heb ik niet, hier in NHN is er maar 1 kabelaanbieder, Multikabel.
Adsl is er inderdaad wel meer, maar ook alle via het aloude kpn netwerk. (voor zover ik weet)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de tiende dag zonder internet.

Vrijdag had Belgacom gevraagd of er iemand thuis kon zijn op maandag 07/04 zodat zij konden langskomen indien zou blijken dat er geen oplossing was vanuit de kabine.

Ik ben de ganse dag thuis gebleven maar niemand gezien.

Ook nog steeds niet opgelost.

Gebeld naar het nummer van Belgacom vanwaar ik vrijdag gebeld werd.

Ivo aan de lijn en die zegt: " u bent geen klant bij ons, prettige namiddag verder" en gooit de telefoon dicht.

Scarlet gebeld en die bevestigen dat Belgacom een mail gestuurd heeft naar hen dat ze vandaag zouden langskomen.

Verder nog geen bericht van Belgacom betreffende de ondernomen of te ondernemen acties bij scarlet.

Belga-com ? Belga-NIE-com !

Groetjes

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

och, dat hebben ze mij anderhalf jaar geleden 3x na elkaar gelapt, toen mijn dochter op haar studentenkamer in Antwerpen een internetlijn aangevraagd had bij Belgacom.

ge kunt de toonaard van mijn telefoontje op het einde van die 3e dag wel raden zeker ? Was trouwens de aanleiding om Belgacom buiten te smijten en naar Scarlet over te stappen.

pas op : 't is ook niet allemaal koek en ei geweest met Scarlet, al die telecomoperatoren hier in België lopen over van de idioten denk ik. Maar zo bont als Belgacom het hier gemaakt heeft, dat ben ik nog niet dikwijls tegengekomen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug telefoon en intenet.

 

Vanaf € 40,75/maand biedt Scarlet tot 20 Mbps exclusief aan op haar eigen netwerk.

Daarbuiten is de maximum snelheid 6 Mbps...!

 

In realiteit:

Download: 867 kbps

Upload: 163 kbps

Niet echt wat het moet zijn zo te zien.

Zit niets anders op als de technische dienst van Scarlet te volgen in hun stelling dat ik beter naar telenet ga als ik 24/24 7/7 internet wil met snelheid.

Oh ja, de reden dat ik zolang geen internet en telefoon heb gehad is een kabel van 800 paar onder de schelde in wetteren die om de een of andere reden doorboord is.

Om alles terug op te lossen moet er een nieuwe boring gebeuren onder de schelde.

De vergunningen zijn daarvoor aangevraagd maar die laten waarschijnlijk nog wel een tijdje op zich wachten.

Waarom vertelt men dat niet van in het begin ?

Kan mij best voorstellen dat dit niet zomaar te regelen is.

Ik zou er nog begrip kunnen voor opbrengen !

Einde verhaal.

Groetjes

Danny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mteam
Terug telefoon en intenet.


Oh ja, de reden dat ik zolang geen internet en telefoon heb gehad is een kabel van 800 paar onder de schelde in wetteren die om de een of andere reden doorboord is.
Om alles terug op te lossen moet er een nieuwe boring gebeuren onder de schelde.


Dat er bij dergelijke problematiek meestal een kabelbeschadiging aan de basis ligt, heb ik tot tweemaal toe vermeld.

Origineel bericht van: mteam
De vergunningen zijn daarvoor aangevraagd maar die laten waarschijnlijk nog wel een tijdje op zich wachten.


Deze wachttijd is het gevolg van het feit dat domeinbeheerder Vlaamse Gewest een jaar of vier, vijf geleden het spelletje van de vergunningen bedacht heeft, m.i. om geld in het laadje te krijgen...

Origineel bericht van: mteam
Waarom vertelt men dat niet van in het begin ?
Kan mij best voorstellen dat dit niet zomaar te regelen is.
Ik zou er nog begrip kunnen voor opbrengen !


Denk je nu echt dat iedereen die aan de telefoon klanten te woord staat, zo gedetailleerd op de hoogte is van de achtergronden van elk probleem ? De meesten van hen zullen zelfs niet weten dat er een vergunning nodig is om een kabel in de grond te krijgen.

Ben je er nu nog altijd van overtuigd dat er hier sprake was van discriminatie van Scarletklanten, zoals je eerder aangaf ?


Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ben je er nu nog altijd van overtuigd dat er hier sprake was van discriminatie van Scarletklanten, zoals je eerder aangaf ?"

 

Daar moet ge nu geen second aan twijfelen !!

Niets doen ze voor scarlet klanten of voor andere aanbieders die gebruik maken van hun netwerk. Ik heb zo de indruk dat gij dat beter weet dan ikzelf.

Niets goed te praten op dat punt.

Groetjes

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...