Ga naar inhoud


Kabel tv ontvangen in slaapkamer


Gast alfred65

Aanbevolen berichten

Gast alfred65

Lieve mensen,

 

ik heb echt de zoekfunctie benut maar kan nergens wat vinden. Ik heb satelliet thuis, maar mag ik een vraagje stellen voor een kabel ontvanger aub?

 

Een vriendin heeft een 2e tv gekregen die ze nu in de slaapkamer heeft gezet. Ze wil nu graag ook kabel tv kijken daar, en vraagt zich af of dat kan en als ja, hoe?

Ik heb voor de sateliet zo een "Delfy" beamer die het signaal sturt, maar bestaat dat ook voor kabelontvangst? Hebben jullie een tip voor ons???

 

bedankt vor jullie hulp

 

ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kabel ontvanger of satontvanger werkt wat dat betreft hetzelfde.

Gewoon een modulator of drl zend/ontvanger aansluiten op de scart en je kunt ook op andere plaaten kijken, probleem is alleen dat je allemaal naar dezelfde zender moet kijken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast alfred65

Hoi Gerrit,

bedankt voor je hulp!!

 

ik woon in het buitenland, zij in Nederland, kun (of mag) je misschien een merk zeggen die in NL goed te verkrijgen is en het goed doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabel opzeggen en Digitenne nemen, hoef je alleen de ontvanger in te pluggen. tongue.gif

 

Moet je analoge of digitale kabel daar hebben dan? Voor analoog alleen coax vertakken en verlengen tot de slaapkamer, voor digitaal ook kastje er bij kopen.

 

Maar dat is toch bekend.. Deze thread zal dus wel een 1 april grap zijn..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast alfred65

nou nou, 1 april grap...hoezo?

Ik weet nou eenmal niet zoveel van de materie en vroeg me af of je met de kabelontvangst ook zo een "beamer" kan nemen als ik zelf bij de satelliet heb...wat is daar nou 1 april aan. confused

 

Coax vertakken etc, is een stuk moeilijker als die beamer kopen, dus dat was de vraag, en of iemand een tip voor een merk heeft dat het goed doet en verkrijgbaar is in NL...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van coaxkabel zou je ook de ZOEKFUNCTIE van ons board kunnen gebruiken met als zoekwoord Marmitek

Voordeel is dan geen kabels door je huis en je hebt ir retour.

Met coax kan je ook videobandjes en dvd's bekijken en bedienen.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast alfred65

Op de zoekfunctie krijg ik met Marmitek geen denderend resultaat, (alleen deze thread dus!) maar het is de naam waar ik naar zocht. Dankjewel!! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet een periode van meer dan een week nemen.

Bijv. een jaar. Vorige maand stond er in het tekoop forum nog 1 exemplaar te koop voor een zacht prijsje.

Hier is een LINK NAAR DE SITE van de fabrikant

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfred65
nou nou, 1 april grap...hoezo?
Ik weet nou eenmal niet zoveel van de materie en vroeg me af of je met de kabelontvangst ook zo een "beamer" kan nemen als ik zelf bij de satelliet heb...wat is daar nou 1 april aan. confused

Ik ben wat meer op m'n hoede vandaag, vandaar..
Citaat:
Coax vertakken etc, is een stuk moeilijker als die beamer kopen, dus dat was de vraag, en of iemand een tip voor een merk heeft dat het goed doet en verkrijgbaar is in NL...

Wat je met "beamer" wil zeggen begrijp ik niet, maar als je die draadloze videozenders bedoelt: die heb ik ook eens overwogen, maar werden mij sterk afgeraden. Ze werken vaak op 2,4Ghz, een frequentie die tegenwoordig al stampvol WiFi zit. De beeldkwaliteit van die dingen zou bedroevend tot onbruikbaar zijn.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel veel meer van die dingen dan alleen van marmitek.

 

Soms is de kealiteit echter bedroevend of haalt zo'n ding de 5m nog niet terwijl op de verpakking 30m vermeld staat.

50m binnenshuis en 100m openveld zijn veel genoemde afstanden.

 

Philips, König, Medion en HQ bijv. leveren die dingen ook.

 

Je kunt ze krijgen in een prijsklasse van 30 a 40 euro tot 200 euro voor alleen de zender en dan nog 100 euro per ontvanger (kun je wel 4 TV gelijktijdig aansluiten)

 

Meestal worden ze omschreven als TV-link

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

als je een coax trekt kan kan ik je wel adviseren er ook nog een versterker bij te plaatsen. Die splittertje die vaak gebruikt worden zijn nu niet echt bevordelijk voor de beeldkwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy
als je een coax trekt kan kan ik je wel adviseren er ook nog een versterker bij te plaatsen. Die splittertje die vaak gebruikt worden zijn nu niet echt bevordelijk voor de beeldkwaliteit.

Hangt er heel erg vanaf of dat een goed idee is. We hadden hier een tijd een versterker, en van het ene op het andere moment kwam er alleen nog maar beeld met veel ruis uit. Vrijwel zeker had @home de signaalsterkte opgevoerd en ging de versterker over z'n nek.

Eerst proberen hoe het zonder versterker gaat dus, je kan er altijd nog een kopen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...