Ga naar inhoud


Nieuwe DVB-T zender in Gent


Aanbevolen berichten

Goed nieuws voor Gent en omstreken...

 

De nieuwe DVB-T zender die gepland was voor juni/juli 2008, zal al in de loop van de maand mei uitzenden. Kanaal 22 , in SFN met Brussel, Veltem en S.P-Leeuw.

 

Bron : VRT, www.digitaaltvkijken.be

 

Dan zal de sterkte waarschijnlijk aanzienlijk verbeteren, want nu is het signaal tamelijk gevoelig voor storingen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dacht heel even dat de RTBF er daar ook opkwam, maar Brussel blijkt tegenwoordig ook de VRT uit te zenden op kanaal 22. Misschien komt kanaal 22 hier dan ook binnen, al is dat niet echt nodig met kanaal 59 uit Schoten/Antwerpen..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat betekent SFN?

 

Zat gisteren bij mijn schoonbroer, en die kijkt met draaibare UHF/VHF binnenantenne, met versterker; op Kan 22 naar de VRT's, desondanks 10/10 signaalsterkte (grijze balk) en 8/10 groene balk signaalkwaliteit (met Panasonic TV )heeft ie geregeld freezes???

Heb zitten zoeken vr de franse TNT op kan 35 maar niks kwam binnen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

SFN betekent Single Frequency Network wat betekent dat een aantal zenders hetzelfde pakket op dezelfde frequentie uitzenden.

Hier in Gent, heb ik met een dakantenne 99% sterkte en 99% kwaliteit maar vaak zit er nog een hapering in.

Als je broer zich verder dan 30km van de grens bevindt, dan mag hij het vergeten denk ik en al zeker met een binnenantenne. Met een buitenantenne zal hij misschien meer geluk hebben...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

hallo allemaal, weet er iemand of de dvb-t zender in gent al in dienst is? ik heb namelijk net een dvb-t ontvanger gekocht en ik ontvang VRT op kanaal 40 (egem) sterker dan op kanaal 22...

ik hoorde dat gent op 22 ging uitzenden...

met dank

guy1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jullie op het inversie dwaalspoor worden gezet. De ontvangst op kanaal 22 is van St. Pietersleeuw. Ik ontvang in Diemen b.v. de zender van Antwerpen op kanaal 59 redelijk goed. Af een toe valt het weg maar verder redelijk constant.

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, het is geen DX, daarvoor is de ontvangst véél te stabiel. En de VRT had al laten weten dat de zender in de loop van de maand mei aangezet zou worden. Ook op kanaal 22 maar verticaal zoals Veltem en Brussel-Stad. Bij DX zou er ook geen of weinig binnenontvangst zijn.

 

klik

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok Matthew, het ligt mss aan de meter in mijn ontvanger, het is namelijk een mobiele dvb-t ontvanger die ik gekocht heb om in de auto te plaatsen...ik wou wachten tot de zender in Gent actief was voordat ik begon met definitief te installeren in mijn auto. op de Egem zender afstemmen in de auto lukte wel maar geen beeld bij het rijden..te zwak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...