Ga naar inhoud


[all] te weinig signaal voor een blokvrij beeld


Bonanza

Aanbevolen berichten

Jaja en Paardengek,

Er wordt bedoeld als je op een verticaal kanaal heb je 14 volt op de kabel en als je op een horizontaal kanaal staat 18 volt je zult dus nooit 18 volt kunnen meten als je op een verticaal kanaal staat.

Nu snap ik het.

er zit een sticker op die schwaiger waar het volgende opstaat:

Om de satelliet te zoeken de transponder van de recorder op horizontale polarisatie (+18V) zetten.

 

Ik wist echt niet wat hier mee bedoeld werd.

Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad in verband met de Ber waarde. Nu is het hier de paar laatste dagen wel schitterend weer geweest. Afwachten op zondag , ze voorspellen hier veel regen. Ik ben ook erg benieuwd als de diseq gaat schakelen bij het plaatsen van die nieuwe schotel.

Mvg Bonanza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bonanza,

een vraag over de special kabel Coax-T11AC, 100 Meter 75 OHM 1.6/7.3 die blijkt nergens te koop. Mogelijk kloppen de specifikaties niet op het forum.

 

Wil je nog eens aangeven om welke kabel en bedrijf het gaat?

Ik zou graag deze kabel gebruiken want ik heb dezelfde vraag.

 

 

Oplossing: gebruik even een andere satontvanger. Bijv humax 5400

Beste paardengek.

Dat kan wel de oplossing zijn om de satfinder te gebruiken, maar verkaard het signaalverlies niet.

Afin, maakt ook niets meer uit.

De oplossing van het signaalverlies lag gewoon aan de coax.

Vandaag heb ik de nieuwe kabel binengekregen.

Voor de raket geleerden onder ons, het is een :Coax-T11AC, 100 Meter 75 OHM 1.6/7.3.

De kern (stijve binnendraad) is dus 1.6mm dik. De doormeter van het witte binnengedeelte is 7,3mm. De totale dikte met een schuifmaat gemeten is 1 Cm dik. Een stevige joekel waar je speciale conectoren voor nodig hebt.Hij past anders niet in je sat ontvanger.( 4euro het stuk)

Door de kabel op een andere manier (bovengronds) te leggen, had ik maar 71meter en 10cm nodig.

Ik moet erbij zeggen, die kabel is erg stijf en stroef en met een dreambox 500 eraan zet je de box niet zomaar neer waar je wil.

Je moet haast een baksteen op de dream leggen eer die blijft staan waar je wil.

Dan het grote moment van alles aansluiten.

Overal tussen 90 en 95% signaal. AGC rond de 96% en ber overal een dikke 0. En zelfs perfect beeld op die ORF's

Wat bleek nu volgens de kabel experten? De kabel die ik voorheen had, de kabel die de meesten onder ons wel gebruiken (het was al niet de goedkoopste) is maar gegarandeerd goed tot en met 30 meter.

Die wat ik nu heb is goed tot 150 meter.

Hoe langer de kabel hoe meer verlies dat je hebt.

Dat verklaart echter niet dat ik voorheen met die rol van honderd meter de eerste paar jaar nergens last van had. Behalve dan van die ORF zenders waar ik nog nooit beeld op gehad heb. Maar ik kijk daar nooit naar dus had ik er geen last van.

Het is jammer dat ik niet kan vergelijken met een rol van 100 meter van mijn oude kabel, om te zien of er misschien toch sleet op komt door de jaren.

Het volgende wat ik ga doen is proberen om de visiosat met 4 koppen terug te installeren en uit te richten. Want ik weet vandaag nog niet of ik aan 18 volt kom aan het andere einde en of de diseq wel naar behoren gaat schakelen.

Dat zijn zorgen voor morgen of zo.

Word in elk geval nog vervolgd.

Ik zie hier net rechts op het scherm 177 anonieme bezoekers online.

Ik vraag me af wat die hier komen doen?

Groetjes Bonanza

 

 

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...