Ga naar inhoud


[all] te weinig signaal voor een blokvrij beeld


Bonanza

Aanbevolen berichten

Beste medesatters,

Ik heb al enkele jaren een dreambox en een triaxschotel waar en rol van 100 meter kabel tussen zit.

Dat is nooit een probleem geweest. (die 100 meter)

Nu ben ik een klein jaar geleden verhuist en woon nu midden in het bos. Dus dan maar een 20 meter hoge mast geplaatst waar de triax aan hangt. De schotel hangt op 16 meter hoogte vanwege de hoge bomen.

De laatse paar maanden heb ik echter signaalverlies of iets dergelijks. De ontvangst van bv Nederland 1 2 en drie geeft geen probleem. SBS6 komt meestal geblokt binnen en veronica al helemaal niet. Dus nieuwe lnb gezet, maar dat helpt niet. Nieuwe Visiosat met 4 koppen gezet, helemaal geen beeld. Het heeft niets met uitrichten te maken. Ik heb zelf al vele schotels geplaatst en heb er ervaring mee.

Het viel me op dat de ledjes van de diqec (Triax)heel even uitgingen. Hij wil dus ook niet schakelen. Dan maar een nieuwe gekocht, en die doet het ook niet.

Dan de triax weer naar boven gesleept en dan merkte ik pas dat er maar een 14 volt inplaats van de nodige 18volt op de kabel stond. Dan maar een nieuwe dreambox gekocht maar geeft het zelfde probleem.

Wie weet hier een oplossing voor?

Bestaat er iets om het signaal te versterken?

groetjes Bonanza

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

als referentie heb je natuurlijk tests met FTA zenders van duitsland gemaakt?

 

Bonanza, ik heb ook wel meerdere berichten gelezen over juist het ontbreken van goed beeld op SBS6 en consorten.

Dus daar waren al identieke problemen, nu enkel hopen dat de oplossingen ook bekend zijn.

 

maar je hebt alles vervangen schrijf je / dus nieuw

 

liggen jullie in opglabbeek niet in de aanvliegroute van een vlieghaven?

 

cheers

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Doerak
Misschien in het bos in de aanvliegroute van Geilenkirchen gaan wonen, lost het probleem van de hoge bomen vanzelf op :D

Ik neem aan dat daar de bomen wat lager zijn ja.

Die bomen hebben er niks mee te maken.
Maar er ligt hier inderdaad een vliegveldje in de buurt.
Maar kan dat voor signaalverlies zorgen??
Ik heb vandaag alvast een dikkere coaxkabel besteld, die maandag of dinsdag geleverd word.
Ben benieuwd.
Vandaag heb ik echter 83 percent signaal, 93 percent agc en nul ber op de meeste zenders. Maar als ik wat rondzap gaat plots de ber erg de hoogte in.
Het lijkt mij al een tijdje dat hoe langer de dreambox aanstaat hoe beter het signaal word. Het lijkt wel of ik eerst de LNB moet warm stoken.In elk geval word vervolgd.
Waar staat eigenlijk die AGC voor?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bonanza.

AGC staat voor automatic gain control. Voor ons is van belang de snr en de ber waarde. De snr waarde moet zo hoog mogelijk zijn en de ber waarde 0. De agc waarde is voor ons niet van belang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bonanza
Beste medesatters,
Ik heb al enkele jaren een dreambox en een triaxschotel waar en rol van 100 meter kabel tussen zit.
Dat is nooit een probleem geweest. (die 100 meter)
Nu ben ik een klein jaar geleden verhuist en woon nu midden in het bos. Dus dan maar een 20 meter hoge mast geplaatst waar de triax aan hangt. De schotel hangt op 16 meter hoogte vanwege de hoge bomen.
De laatse paar maanden heb ik echter signaalverlies of iets dergelijks. De ontvangst van bv Nederland 1 2 en drie geeft geen probleem. SBS6 komt meestal geblokt binnen en veronica al helemaal niet. Dus nieuwe lnb gezet, maar dat helpt niet. Nieuwe Visiosat met 4 koppen gezet, helemaal geen beeld. Het heeft niets met uitrichten te maken. Ik heb zelf al vele schotels geplaatst en heb er ervaring mee.
Het viel me op dat de ledjes van de diqec (Triax)heel even uitgingen. Hij wil dus ook niet schakelen. Dan maar een nieuwe gekocht, en die doet het ook niet.
Dan de triax weer naar boven gesleept en dan merkte ik pas dat er maar een 14 volt inplaats van de nodige 18volt op de kabel stond. Dan maar een nieuwe dreambox gekocht maar geeft het zelfde probleem.
Wie weet hier een oplossing voor?
Bestaat er iets om het signaal te versterken?
groetjes Bonanza


Je kan eens proberen bij LNB configuratie in het Satellietconfiguratie scherm de spanning te verhogen. Dit is een optie voor lange kabels.

post-17281-1318259707,6933_thumb.png

DM8000 DM800 en PLi gek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@bonanza, staat de skew goed van de lbr?

De zenders waarmee je last hebt komen van een transponder met vrij weinig signaal sterkte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet de dreambox weer eens opgestart na een hele dag hout zagen. Het heeft hier de hele dag geregend dat het giet.

SBS geen beeld. Veronica geen beeld. Ber tussen 16000 en 44000.

Film 1 perfect beeld ber 0.

Na 10 minuten SBS6 perfeckt beeld. Ber nul.

Ik snap er geen moer van.

JackieX die prentjes komen die van een dreambox??

Ik heb er Gemini op staan en kan nergens in een LNB menu komen.

Ik heb een dreambox 7000 en een 500.

Ceesv ik heb alles geprobeerd met die LNB maar niets help eraan.

Mijn Coax ligt een 50 tal meter ingegraven in een beschermde buis.

Mischien dat de muizen eraan geknabbeld hebben.

Ik blijf het vreemd vinden dat er op de lnb maar 14 volt aankomt terwijl dat 18 volt moet zijn.

De nieuwe kabel die ik besteld heb zouw veel dikker zijn. Zo dik zelfs dat ik er verloop stekkers moet opzetten. Detais heb ik voorlopig niet over die kabel.

Ik laat me verrassen.

Ik ben het moe om elke dag een paar keer 16 meter hoog in die mast te kruipen.

Alvast bedankt voor het mee denken.

Bonanza

Link naar reactie
Delen op andere sites

JackieX, iderdaad, ik heb het gevonden, maar helaas het helpt ook niet.

Yugi, ik heb al alle mogelijke zenderlijsten geprobeerd. Ook opnieuw inscannen helpt niet.

Vandaag weer eenorm hoge Ber waarden.

Afwachten wat die nieuwe kabel gaat doen.

Bonanza

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

113/121MHz QAM256 thema kwam ik tegen ivm soortgelijke zender/ontvansgtproblemen.

 

nu dacht ik dat dit enkel kabel tv gerelateerd was

alhoewel zou toch kunnen (???) dat je ook apparaten aan je thuisbioskoop hebt hangen met kabelaansluiting die ongedempte feedback geven op je sat-receiver

 

in ieder geval lijkt me een controle van coax en f-connectors wel belangrijk als eerste

 

cheers

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg dit topic met belangstelling, ik heb zo af en toe hetzelfde probleem met mijn Dream 7020 op de zelfde zenders.

Nu vanuit Macedonie zijn alle zenders op bijna 90% signaal en zo af en toe zakt SBS weg onder de 70%.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...