Ga naar inhoud


[all] te weinig signaal voor een blokvrij beeld


Bonanza

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

beste bonanza,het is op zig niet zo vreemt dat de spanning lager wort na 100meter dit heeft te maken met de weerstand vd kabel en evt de belasting er van dit geld voor alle koper en aluminium kabels ongeacht of het een coax of sroom kabel, hier geld uiteraart de natuurwet hoe minder weerstand des te minder verlies,een dikere coax zal dus minder spanning verlies geven,signaalvelies is afhankelijk vd freqentie,hoe hoger deste meer verlies,het is dan ook van belang goede kwalliteit kabel te gebruiken.PS INVACOM heeft een prototype LNB met Glasvezel kabel,meer hier over kun je lezen in Tele-Satelliet 03-04-2008.sucses groeten Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geen eens tape om mn connector laugh

 

t werkt zo ook verassend goed..

 

mischien dat ik eens een eind krimpkous haal en mn connector en achterste stuk van de LNB er in krimp laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

F-connectors,voor buiten,hiervoor gebruik,(zuur vrije vaseline)

 

Een beetje in de f-connector,aandraaien,daarna,de buitenkant,nog wat extra vaseline,werkt uitstekend,en altijd waterdicht. smile

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

heb je de drembox al op een andere plek geprobeerd zou ik eens doen en kijken of je de ber op nul krijgt want als je de ber namelijk niet op nul krijgt hoe je slecht beeld .

ik zou ook eens de kabel en de conector controleren misschien vocht

vind het namelijk raar dat de zaak wel eerst gewerkt heeft het lijkt me raar dat er een radar instalatie in de buurt staat die stoord omdat je zegt dat je in een aan vlieg route zit.

heb je ook al een andere lnb geprobeerd misschien dat deze er slecht aan toe is na de verhuizing.

 

mvg johan bokkers

 

amaiii niet zo mooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ja ik heb wel F-connectors voor buiten er op ja laugh

 

alleen als dat nou echt helpen gaat? laugh geen idee.. maar de spoelregens heeft die overleeft :P

 

tis dat mn premade kabeltje tekort is om t te redden tussen de lnb en de rotor smirk

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste medesatters,

Vandaag is de nieuwe coax aangekomen. Die is dus merkelijk dikker dan de meeste coax kabels.

Om even op het voorgaande te reageren. Ik richt de schotel uit met een Schaiger SF 9000 satvinder plus.

Dat is een heel makkelijk toestel waar de meest gangbare satellieten op aangegeven staan. Als je de schotel verdraaid met dat ding eraan, geeft hij onmiddelijk aan op welke sat hij zit en de signaalwaarde plus de agc. Het werkt met ledjes die stroom krijgen via de ontvanger. Het is hierdoor dat ik te weten kwam dat er geen 18 volt meer was aan het eind van de Coax. De ledjes gingen altijd heel even uit. Dan heb ik maar een verlengkabel en een voeding gebruik om genoeg spanning te hebben en uit te richten. De Lnb is splinternieuw. Ik heb een visiosat schoten met 4 koppen gekocht. (Nieuw) Ik heb alle 4 LNB's geprobeerd. Maar niets helpt. Gisteren een versterker er tussen gezet en dat helpt ook niet.

Vandaag heb ik 92% signaal, 94% agc en ber 0 op de meeste bekende zenders. Zap ik naar ORF dan zakt het signaal naar 80%, Agc 84% Ber tussen 0 en 40000 geen beeld dus.

Er zitten op de connecktors krimpkousen en zijn uiteraard vernieuwd.

Als de nieuwe kabel is aangesloten vandaag of morgen, laat ik weten hoe het is afgelopen.

Intussen de groetjes en bedankt voor het meedenken.

Bonanza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het is hierdoor dat ik te weten kwam dat er geen 18 volt meer was aan het eind van de Coax. De ledjes gingen altijd heel even uit.

 

Het betekent, dat je voeding in je sateliet receiver te zwak is om de rotor, LNB en je Schwaiger te voeden; het heeft helemaal niets te maken dat je voeding, die 18 volt niet kan ophoesten. Wanneer je satontvanger die 18 volt niet kan ophoesten zal je op een horizontale transponder niets ontvangen.

Oplossing: gebruik even een andere satontvanger. Bijv humax 5400

 

Ene, goede coax is wel belangrijk om je verlies beperkt te houden. Vocht in je coax / f-konnektors kan ook raare storingen veroorzaken.

 

P.S. Ik heb zelf ook zo'n schwaiger 9000 satfinder.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplossing: gebruik even een andere satontvanger. Bijv humax 5400

Beste paardengek.

Dat kan wel de oplossing zijn om de satfinder te gebruiken, maar verkaard het signaalverlies niet.

Afin, maakt ook niets meer uit.

De oplossing van het signaalverlies lag gewoon aan de coax.

Vandaag heb ik de nieuwe kabel binengekregen.

Voor de raket geleerden onder ons, het is een :Coax-T11AC, 100 Meter 75 OHM 1.6/7.3.

De kern (stijve binnendraad) is dus 1.6mm dik. De doormeter van het witte binnengedeelte is 7,3mm. De totale dikte met een schuifmaat gemeten is 1 Cm dik. Een stevige joekel waar je speciale conectoren voor nodig hebt.Hij past anders niet in je sat ontvanger.( 4euro het stuk)

Door de kabel op een andere manier (bovengronds) te leggen, had ik maar 71meter en 10cm nodig.

Ik moet erbij zeggen, die kabel is erg stijf en stroef en met een dreambox 500 eraan zet je de box niet zomaar neer waar je wil.

Je moet haast een baksteen op de dream leggen eer die blijft staan waar je wil.

Dan het grote moment van alles aansluiten.

Overal tussen 90 en 95% signaal. AGC rond de 96% en ber overal een dikke 0. En zelfs perfect beeld op die ORF's

Wat bleek nu volgens de kabel experten? De kabel die ik voorheen had, de kabel die de meesten onder ons wel gebruiken (het was al niet de goedkoopste) is maar gegarandeerd goed tot en met 30 meter.

Die wat ik nu heb is goed tot 150 meter.

Hoe langer de kabel hoe meer verlies dat je hebt.

Dat verklaart echter niet dat ik voorheen met die rol van honderd meter de eerste paar jaar nergens last van had. Behalve dan van die ORF zenders waar ik nog nooit beeld op gehad heb. Maar ik kijk daar nooit naar dus had ik er geen last van.

Het is jammer dat ik niet kan vergelijken met een rol van 100 meter van mijn oude kabel, om te zien of er misschien toch sleet op komt door de jaren.

Het volgende wat ik ga doen is proberen om de visiosat met 4 koppen terug te installeren en uit te richten. Want ik weet vandaag nog niet of ik aan 18 volt kom aan het andere einde en of de diseq wel naar behoren gaat schakelen.

Dat zijn zorgen voor morgen of zo.

Word in elk geval nog vervolgd.

Ik zie hier net rechts op het scherm 177 anonieme bezoekers online.

Ik vraag me af wat die hier komen doen?

Groetjes Bonanza

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doel dus ook op het gebruik van de schwaiger satfinder.

Bij gebruik van zo'n schwaiger is een sateliet receiver benodigd met een goede voeding. En helaas is de voeding van de dreambox 500 te zwak hiervoor. Dus dat je schwaiger niet kon gebruiken heeft niets te maken met signaal verlies, maar alles met een te zwakke voeding.

 

Wat jij gewoon had, heb je in principe zelf al uitgelegd: te veel signaal verlies door extra lengte coax kabel. En de oplossing is dus een betere coax te gebruiken.

 

P.S. :

Citaat:
Want ik weet vandaag nog niet of ik aan 18 volt kom aan het andere einde
Wanneer je horizontale transponders kan ontvangen, heb je dus 18 volt bij de LNB.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Wanneer je horizontale transponders kan ontvangen, heb je dus 18 volt bij de LNB.


Inderdaad. En als je 'maar' 13 of 14 volt hebt, sta je op een verticale afgestemd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je horizontale transponders kan ontvangen, heb je dus 18 volt bij de LNB.

Met vriendelijke groet, paardengek

 

wat bedoel je daar nu eigenlijk mee?

Is er een bepaalde zender die op die horizontale transponder zit?

En zo ja, welke is dat dan?

Mvg Bonanza

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt bedoeld als je op een verticaal kanaal heb je 14 volt op de kabel en als je op een horizontaal kanaal staat 18 volt je zult dus nooit 18 volt kunnen meten als je op een verticaal kanaal staat.

 

12574 H SBS6 zit op een horizontale transponder. Daar zul je dus 18 volt moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bonanza,

 

Kijk eens op www.lyngsat.com en op http://nl.kingofsat.net/

 

Daar blijkt uit dat transponder 97, 105 en 109 alle drie horizontaal zijn.

Transponder 97 : RTL 4, 5, 7 etc.

Transponder 105: Ned 1, 2 ,3 Film 1.1, film 1.2 etc.

Transponder 109: SBS 6, Net5, veronica etc.

 

Maar er zijn veel meer horizontale zenders !! Spit de genoemde sites maar eens door.

 

Belangrijk om een storingsvrije ontvangst te hebben:

* Goed uitgerichte schotel

* Goede coax kabel

* Goede verbinding d.m.v. juist gemonteerde f-konnektors

* Eventuele disecq switch / rotor goed instellen op je ontvanger

 

Vertikale transponder: 14 volt

Horizontale transponder: 18 volt

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...