Ga naar inhoud


Wat te doen nu we gaan verhuizen?


pch

Aanbevolen berichten

Per 2 juni krijgen we de sleutel van ons nieuwe (1969) huis. Per 1 september moeten we uit ons huidige huis.

Ik heb nu hier een Visiosat Bisat G2 op het dak met 1 diseq switch (2/1?) die eerst boven naar de Humax 5400 in de slaapkamer gaat met Irdeto-2 kaart met STB-pakket, daarna via de LNB-out door naar beneden naar de Topfield PVR 4000 met CD-module en seca-2 kaart met basis-abo. Die twintuner is gewoon doorgelust via LNB-out naar LNB-in. Eigenlijk bevalt me dit allemaal prima, lage kosten, prima beeldkwaliteit, veel beter dan de Casema kabel hier. Van het hebben van duo-LNB's op de Visiosat Bisat had ik eigenlijk nooit problemen. We kijken bijna altijd samen en kinderen nog niet apart tv (gaat misschien wel komen!) en als vrouwlief iets eerder naar bed ging dan ik merkte ik slechts een paar korte freezes tijdens aandoen van de Humax boven door haar en wat zappen, dit stopt dan als ze boven vast naar een programma kijkt meesta, na +/- 10 sec. Soms de klacht dat we boven geen RTL-8 hebben (wegens STB-pakket) maar verder dus weinig klagen.

Nu zit ik er over te denken om bij de verhuizing de schotel gewoon mee te nemen en te monteren aan ons nieuwe huis, ik heb ook al 3 ontvangers (ook nog een Hyundai 1000) en dus schotel en 2 smartcards en 2x abo, maar wil het dan iets anders aanpakken, graag jullie opmerkingen en adviezen gevraagd!

-ik wil mijn huidige Visiosat Bisat uitbreiden naar G4, zodat ik de Astra-1/2/3 en Hotbird kan ontvangen.

-zit nog te dubben over de LNB's: eerst dacht ik dan voor 4 duo LNB's te gaan (of zelfs quad-LNB's maar dan wordt het wel heel prijzig!!!), maar nu denk ik aan 1 duo-LNB (of quad-LNB): de rest van de familie zal echt alleen maar naar de NL-zenders kijken, nooit buitenlands (moet eerlijk zeggen dat ik ook niet vaak (meer) naar buitenlands zenders kijk, heb wel een Dragon CAM, maar dat iedere dag uploaden vind ik teveel gedoe), dus kan ook gaan voor alleen Astra1 (NL), Astra2 (BBC) en Astra3 (HDTV?). Dan wil ik voor de (mijn) hoofd-tv gewoon alles (3 of 4 LNB's dus) en voor de 1/2/3 tv's gewoon alleen Astra1. Hoe ga ik dit oplossen?

-dan zou het dus een Visiosat Bisat G4 moeten worden met 1 quad-LNB voor de Astra1 (NL) op 4 tv's, en daarna nog 3 enkele LNB's voor de Astra2/3 en Hotbird voor de hoofd-tv.

-hoe doe ik dat dan met switches? Voor die ene Quad-LNB heb je denk ik geen switch nodig maar ga je rechtsreeks naar je 4 ontvangers lijkt me? Dan hoef je alleen nog een 4/1 switch voor de 4 LNB's naar de hoofd-tv?

-dan de smartcards, ik heb er nu 2: Irdeto en Seca, 2 ontvangers met embedded Irdeto, ook allebij CAM-mogelijkheid, een originele groene CD-CAM en een Dragon CAM. Ik zat zelf te denken om nu een SmartWI te kopen en daar de Irdeto-kaart in te doen, die kan dan de Humax en Hyundai aansturen, de Seca hou ik dan gewoon in de CD-CAM in mijn Topfield die geen embedded CI heeft. Dan kan ik dus nog 1 Irdeto 2e handsje kopen en heb ik 4x tv, klopt dit?

-als kabel: wil ik een 100 m. rol kopen, Belden 125 of Hirschmann Koka 799, wat heeft jullie voorkeur?

Nou een heel verhaal is geworden, maar dacht het maar eens niet allemaal zelf uit te vogelen maar eens goed advies in te winnen hier op het forum! :-)

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat je te moeilijk doet, teveel wilt besparen, neem nou 4xquad met de nodige switches, 4 kabels naar benee en hangen aan waar je wilt kijken. 2x abbo is goedkoper dan smartwi(of wat dan ook), pas bij 3 of 4x is zoiets rendabel over 2 jaar afschrijving.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de vragen eens opsplitsen en op de verschillende afdelingen van het forum zetten. Denk dat je dan wel antwoorden gaat krijgen, want van de diverse onderdelen weten verschillende mensen wel wat. Ik kan je alleen niet helpen, want ik doe alles met draaibare schotels en 3 tuners met heeeeel veel TVzenders. smile

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Denk dat je te moeilijk doet, teveel wilt besparen, neem nou 4xquad met de nodige switches, 4 kabels naar benee en hangen aan waar je wilt kijken. 2x abbo is goedkoper dan smartwi(of wat dan ook), pas bij 3 of 4x is zoiets rendabel over 2 jaar afschrijving.


2x abbo heb ik dus al: 1x Seca-2 kaart met basis-abo en 1x Irdeto-2 kaart met STB voor €1,- per maand erbij. Voor tv-3 en tv-4 moet ik dus of een 3e en 4e smartcard kopen met 2x STB voor 2x€1,- of 1 SmartWI....Dan lijkt me voor de 3e en 4e tv de SmartWI toch voordeliger toch?

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pch
148x gelezen maar jammergenoeg (nog) geen adviezen....



@pch,

Ongetwijfeld zal het goed bedoeld zijn maar jouw verhaal leest,
in ieder geval voor mij, heel moeilijk.
Veel hoofd- en bijzaken achter elkaar en door elkaar geschreven.
Voor mij, en wellicht ook vele andere lezers, vermoeiend om te lezen.

De opmerking van minplus duidt ook enigszins in die richting.
Ik vind het knap van WPW dat hij desondanks met de waarschijnlijk
beste oplossing voor jou komt smile

Ik denk ook dat je het beste uit bent met een systeem waarmee
je een zo groot mogelijke flexibiliteit hebt.
Ook al kost dat op dit moment wellicht enkele euro's meer.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattaz, dank je voor je heldere antwoord! Ik was me zelf al bewust van het (te) lange verhaal, maar ik zit gewoon met nog zoveel vragen en wil het nu in 1x goed doen.

Ikzal morgen de vragen die ik nog heb puntsgewijs neerzetten en nummeren en hoop dat ik dan nog wat antwoorden kan krijgen en de oaar vragen die ik nu nog heb.

Bedankt!

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor LNB's kan je hier ook eens in het 2dehands forum kijken, dat scheelt wellicht wat. Zo ben ik ook van plan in de komende weken een verzameling LNB's (ook quad) en switches (en meer) in het aanbod-forum te zetten (moet alleen eerst zelf wat spullen op het dak vernieuwen hier).

 

Aan het verhaal van je Dragon te horen zou het ook geen slecht plan zijn om je Dragon te verpatsen (is nu nog wel wat waard) en een Dreambox of soortgelijke ontvanger te kopen. Voor je 3de en 4de ontvanger kan je dan ook Dreamboxen nemen (of soortgelijk, er zijn goedkopere doosjes geloof ik), en dan heb je op al die ontvangers het basispakket zonder SmartWi (wel netwerk leggen overal!). Zit je alleen nog met je Topfield PVR, misschien een cardlink, maar die zijn ook prijzig..

 

In Irdeto zou ik niet meer investeren, CDS is al een hele tijd bezig om dat uit te faseren. Je kan gebruiken wat je nog hebt maar koop er niets nieuws meer voor.

 

Hirschmann koka799 en Belden h125 is allebei goed spul. Als er één aanmerkelijk goedkoper is zou ik die nemen. Anders maakt het niet zoveel uit.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

he dank je! Dat zijn goede antwoorden, heb ik tenminste wat aan en kan ik weer verder mee.

Investeren in een ontvanger ga ik alleen voor evt. HDTV doen, Dreambox 800/8000 o.i.d.? Maar dat zal niet meer voor deze zomer zijn dus kan ook over een jaar of twee. De infrastructuur met meerdere LNB's en duo/quad en switches wil ik wel meteen goed doen met alle kabels als ik toch bezig ben met het verbouwen, dan ligt alles open en kan ik nog wat...

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat te denken over die SmartWi: hoe zit het, als je als hoofdkaart in het kastje een Seca2-kaart stopt, worden dan de 3 ontvangende cards ook allemaal Seca-2 en kunnen die dan niet in een Irdeto-embedded satellietontvanger? En vice versa met een Irdeto2-kaart? Ik heb nl. geeneen embedded Seca-ontvanger, wel 1 originele CD-CAM en 1 Dragon CAM, verder de Topfield 4000 zonder embedded en Hyundai 1000 en Humax 5400 die allebei dus embedded Irdeto zijn. Maar als ik de Irdeto2-kaart als hoofdkaart in het SmartWi kastje stop heb ik slechts het STB-pakket, op de Seca2-kaart heb ik het basispakket (en evt. in de toekomst Thema/HDTV!), dus zou die het liefste willen gaan gebruiken...

Maar wat nu te doen met sowieso 3 tv's willen aansturen? Nu heb ik er slechts 2 (Hyundai staat op vliering niets te doen), maar ik het nieuwe huis krijgen we er een tv-kamer bij.

Of dan maar gewoon een 2e Seca2-kaart erbij kopen die ik dan in mijn Dragon CAM stop? Of 2e hands een Irdeto2/Seca2-kaart kopen (zonder abo!)?

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe meer ik de vraag / diverse antwoorden en dus vervolg vragen volg (lees) ontgaat mij de initiele problematiek: "wat te doen"

 

van de hak op de tak springen en allerlei rare hardware oplossingen om een kaart te sharen etc.

 

in je nieuwe huis heb je de kans een behoorlijk coax ster netwerk aan te leggen met voor een paar duiten meer ook nog een UTP netwerk.

 

ik denk zelfs dat je met puur canalDIGITAAL systeempjes goedkoper uit bent met hun goedgekeurde multi-ontvangst oplossingen en tweede kaart en receivers tov al die wifi zooi en Dragon shit.

 

je zou voor de lol eens de prijzen van dergelijke ca-ci receivers + ci + kaart (of wifi) eens moeten afwegen tegen de standaard aangeboden canalDIGITAAL receivers met een rete goedkope tweede kaart.

 

laat staan dat het allemaal HDtv compatibel is die rare hardware oplossingen.

 

providers maken een oprechte poging de legale weg (investering/maandlasten) goedkoper te maken dan die alternatieve-studieuze weg.

(waarbij enkele alternatieve oplossingen de maffia ondersteund <> dus niet doen)

 

cheers

 

 

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, dan zou ik b.v. gewoon die nieuwe Philips goedgekeurde HDTV satelliet ontvanger moeten/kunnen kopen met 1 extra Seca-2 kaart die ik dan aanmeld als 3e kaart (€1,-) met STB? De Topfield gaat dan met CD-CAM en seca2 en STB naar de slaapkamer, de Humax 5400 met Irdeto2 en STB naar de woonkamer en de nieuwe Philips HDTV met seca2 en basispakket in de TV-kamer...

Hier zat ik dan nl. aan te denken.

En dan de nodige aanpassingen aan mijn huidige Visiosat Bisat: G4 houder met dito LNB's en switches...Goed idee???

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zou goed kunnen, echter shock, ik zie net de goedgekeurde hdtv reivers van canalDIGITAAL zijn nog niet zo ver,

want:

ik zie dat de hdtv receiver geen pvr uitvoering is

(wat ik eigenlijk een behoorlijke achterstand vind van canalDIGITAAL goedgekeurde receivers)

en

ik zie toch ook al enkele klachten over de philips (in het receiver subforum betreffende philips)

 

ik kan me voorstellen dat je de Kathrein usf 910 eens bekijkt, daar die HDTV weergeeft en kan opnemen, waarbij de prijs vergelijkbaar is met de philips zonder optie om op te nemen.

 

wel is het zo dat je dan een kaartservertje moet laten draaien waarvan de kathreins dan client worden (ofschoon dat al op je pc loopt, moet je wel een beetje van de software op de hoogte zijn of effe diepgaand doorlezen zoals hier waar het met een usb kaartlezer ook al op de kathrein zelf kan.

 

cheers

 

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...