Ga naar inhoud


Nokia E51instellingen voipbuster of skype


Aanbevolen berichten

Heb sinds kort een nokia E51 met wifi, nou heb ik al gelezen dat voip-bellen, niet lukt met skype. Dus heb nu ook voipbuster aangemaakt. Maar heeft iemand het al werkend? Alle tips zijn welkom. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij werkt het goed maar ik heb een N95.

Je kunt Fring gratis downloden en je VB account aanmaken zodra je belt vraagt het progje of je mobiel of via voip wil bellen.

Nadeel progje is altijd actief. Ik bel gewoon indien nodig via VB net als ik dat met de pc doe gewoon je account aanmaken en via wifi bellen.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Heb het werkend! Skype telefoneren met mijn Nokia E51 via mijn wifi internetverbinding. Even "Fring" gedownload en geinstalleerd op het geheugen van de telefoon (kan ook op de SD kaart) Gaat eigenlijk erg makkelijk, het volgende wat ik graag wil is navigatiesoftware erin, maar dan moet ik eerst een gps antenne hebben toch? Iemand nog goede tips? Groeten dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik Gebruik ook voipbuster icm mijn E51... Jed hebt daarbij helemaal geen extra software nodig, alles kan met wat er standaard inzit. Ik ben echter niet echt 100% tevreden met het resultaat... Als ik vergelijk met de resultaten (kwaliteit/stabiliteit) van gesprekken die ik voer met mijn Siemens c470ip dect telefoon, is de Nokia bagger... Bij de nokia vallen er regelmatig stukken van je gesprek weg... ik vermoed dat dit te maken heeft met de wlan verbinding... als je je verplaatst in huis dat dit niet altijd foutloos functioneert.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helemaal niets aangepast in de router.

 

De benamingen in het menu van de E51 die ik opgeef zijn vertalingen vanuit het Zweeds naar het Nederlands. Op een NL telefoon kunnen die namen dus wel afwijken...

Ik heb gewoon op de E51 bij "instellingen" gekozen voor "Aansluiting". Daar kan je weer kiezen voor "internettelefoon"

Daar maak je een profiel aan. Dan ga je terug, en kies je voor "SIP Instellingen"

 

Daar heb je een matrix die je moet invullen:

 

profielnaam : Voipbuster

Serviceprofil : IETF

Standaardaansluitingspunt : je WLAN naam

Algemene gebruikersnaam : sip:je voipnaam bij voipbuster @voipbuster.com

gebruik komprimering : nee

registratie : altijd

gebruik beveiliging : nee

 

dan voor proxyserver :

proxyserveradres : sip:voipbuster.com

Sfär : voipbuster.com

gebruikersnaam : je voipbusternaam

wachtwoord: xxxxx

laat lös routning toe : ja

transport typ: UDP

Port 5060

 

Registrar:

registerserver : sip.voipbuster.com

Sfär : voipbuster.com

gebruikersnaam: je voipbusternaam

Wachtwoord: xxxx

Transporttype : UDP

Port 5060

 

 

 

Dan werkt het bij mij zonder enige andere software die ik gedownload heb.

Ik heb dus wel een Zweedse telefoon, ik weet niet of die versie anders is dan de NL versies... maar het werkt prima, al moet ik toegeven dat er vaak even uitvallers zijn. Dat heb ik niet met de C470IP telefoon van Siemens. dat is een dect die via utp kabel met de router verbonden is.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het werkt redelijk tot goed.

 

Zoals ik al zei is de gesprekskwaliteit via de C470ip veel stabieler. Met die siemens is het net een gewoon analoog gesprek. Via de draadloze verbinding met de E51 valt er af en toe een klein stukje van het gesprek weg. Ook valt het hele gesprek weg na een aantal minuten. Dit is niet altijd zo, je kan vaak een heel uur aan elkaar praten zonder problemen...

Als het een belangrijk gesprek is met iemand die je niet kent is het niet aan te raden, omdat het vaak loopt zoals je bij een slechte mobiele verbinding praat... Het is wel handig als je in je hotelkamer of op de luchthaven/in de trein wireless internet hebt... je kan dan "gratis" telefoneren met het thuisfront... dat was een reden om precies die telefoon te kopen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bij mij ook geruime tijd goed aan het werken

 

Heb een linksys wrt54g wlan router waar asterisk pbx op

draaid.

Tussen mijn n95 en linksys loopt een gewone SIP voip verbinding

en tussen de linksys en asterisk pbx op de zaak loopt een

iax2 voip verbinding.

Deze configuratie loopt perfect met uitstekende geluidskwaliteit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sverige ik zit even mee te lezen heb zelf een e65 waarop voip loopt maar het is bij mij alleen niet zo dat hij zelf de open spot die hij ziet gaat gebruiken ,alleen de ingestelde Wlan bij mij thuis

Is dit bij jou ook zo of heb je er een oplossing voor

(fring mischien,nog niet geprobeerd)

 

PS heb niet met alle wlan routers even goede ervaring

 

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hier precies hetzelfde.

Automatisch doet hij dat helaas niet, Satzoeker. Dat is inderdaad iedere keer weer even instellen. Wat mij betreft zou dat handiger kunnen.

Thuis gebruik ik de Siemens SE551 router...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige:

 

Ik heb alles geinstalleerd volgens jouw instructies. Het enige wat mijn niet lukt is standard via wireless verbinding maken.

 

Dit is vermoedelijk omdat er een SIM-lock op mijn tleefoon zit. Ik kan alleen maar via Vodafone Data SIP bellen en niet via Wireless.

 

Ik zal eens kijken voor een SIM-lock vrije E51.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simlockvrij of niet heeft alleen maar te maken met de simkaart die je in je telefoon wil doen.

Om een wireless koppelingspunt te installeren ga je in het menu naar INSTELLINGEN. Daar kies je Aansluiting (je hebt algemeen, telefoon, aansluiting en programma). Dan kies je Koppelingspunten (je hebt bluetooth, usb, koppelingspunten, pakket data, draadloos lan, sip instellingen, internet tel, konfig)

Bij die koppelingspunten staat als eerste "Anslutning", en daaronder heb ik een aantal aansluitingspunten van Telia staan (die komen van je simkaart volgens mij)... Kies Aansluiting.

 

Bij Aansluitingsnaam heb ik de naam van de SSID van mijn wireless lan genomen.

Datadrager : Draadloze lan

WLAN naam : weer je SSID van je wireless lan

Netstatus : algemeen

WLAN situatie : Infrastruktuur

WLAN beveiliging. Kies hoe je dit hebt ingesteld, bijvoorbeeld WEP

Bij WLAN beveiligingsinstellingen : Aktiv WEP sleutel : #1

Verifieringstype : open

Bij WEP Sleutelinstellingen :

kryptering : 128 bitar (of wat jij gekozen hebt)

WEP sleutelformaat : ASCII

WeP sleutel : je gekozen sleutel

 

 

Als je dat allemaal ingesteld hebt, staat je wireless lan koppelingspunt in de lijst.

Als je nu bijvoorbeeld op internet wil gaan, kan je dit koppelingspunt kiezen om je met internet te verbinde.

Wil je SIP gesprekken voeren, moet je dit koppelingspunt kiezen als verbinding.

Dat doe je bij de SIP instellingen. Daar wordt gevraagd naar je standaardkoppelingspunt. Vul dit daar in.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...