Ga naar inhoud


VPN router achter andere router plaatsen.


freaky

Aanbevolen berichten

Ik had een vraag.

Ik wil graag een VPN verbinding opzetten naar mijn pc thuis.

Ik heb het volgende.

Mijn internet komt binnen op een Linksys wag354g deze ondersteund geen vpn nu heb ik nog een draytec vigor 2200e liggen en deze ondersteund wel vpn. Nu is mijn vraag kan ik de draytec achter mijn linksys hangen en vpn gebruiken en moet ik dan weer poorten forwarden naar mijn draytec iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen ???

Of misschien een ander idee?

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites


Linksys er uit, Vigor er in.

Want zoals jij het schetst, kan nooit gaan werken.

 

 

QUOTE> sinds ik een dreambox heb kijk ik geen tijd om tv te kijken

 

??????

kijk moet heb worden lijkt mij. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Linksys WAG354G WPC54G Wireless Kit WGKPC354G

This Router is the Linksys WAG354G WPC54G Wireless Kit (WGKPC354G) . .

Key Spec

Firewall, VPN Pass Thru, DSL Modem, PC Card Wireless Adapter included, 802.11b/g, ps

Kan dus wel. ditte dus opzoeken.

 

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

draytek direct aan je ADSL en die andere enkel nog als switch en access point gebruiken, dus routerfunctie uitschakelen.

2 Routers achter elkaar kan prima maar is wel veel extra werk en veel dubbel doen en biedt maar zelden voordelen.

Kan wel nuttig zijn om inbraken te voorkomen op de ene PC en de andere toch zo open mogelijk te hebben.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe moet die verbinding worden opgebouwd ? PPP ? vpn passtrough kan dan wel maar een verbinding rechtstreeks met het router maken (om vervolgens in het netwerk te worden opgenomen) kan volgens mij weer niet.

daar moet je echt een VPN router voor hebben. volgens mij is de Vigor dat ook niet maar 100% zeker weet ik dat niet ...

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

De drayteks kunnen inderdaad pptp en ipsec vpn. Ik zou eerst maar eens beginnen met pptp vpn. Op de linksys moet je dan poortje 1723 doorsturen naar de draytek. Ik ben alleen al eens een linksys tegengekomen(helaas typenummer vergeten) die geen pptp passtrough ondersteunde. Het gaat dan fout op het GRE protocol (ook wel protocol 47 genoemd). Als het dus niet werkt met een correcte portforwarding van 1723 tcp dan heeft je linksys waarschijnlijk problemen met GRE protocol. De vpn verbinding blijft dan hangen op "bezig met controleren gebruikersnaam en wachtwoord".

 

Gr. Twan.

DM7020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En anders poorten forwarden:

PPTP TCP 1723

IPSEC UDP 500

En triggers toevoegen op

TCP/UDP 500 500

TCP/UDP 10000 10000

@WPW je bedoeld dus gewoon deze poorten forwarden naar de vpn server

en deze draytec kan zekers vpn aan

Al zovast bedankt voor het meedenken ga een e.e.a proberen

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel de linksys zo in dat de vigor in dmz staat. Dit heb ik van de linksys support zelf als advies gekregen omdat hun firmware niet goed werkte. Soms een erg slechte workaround, ik gebruik het zelf namelijk ook niet

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...