Ga naar inhoud


[TF7700HDPVR] Externe sata disk mogelijkheden?


radio man

Aanbevolen berichten

Heb een 1Tb externe sata hd gekocht met usb, firewire en e-sata interfaces.

Nou heb ik in Hong Kong een paar slotplaten besteld die e-sata accepteren en je met het vaste sata kabeltje met de TF print kunt verbinden..

Zo eentje wil ik op de achterkant van de TF bastelen, misschien in plaats van een SCART chassisdeel, daar doe ik toch niks mee.

En ook een paar kabeltjes van 1m sata/sata heb ik besteld, om de disc onzichtbaar en onhoorbaar weg te werken.

Nou wil ik de harddisk uit de Tops verwijderen en zodoende de hd uitwisselbaar maken, of zelfs omschakelbaar.

Volgens mij is sata toch hot pluggable?

Heeft iemand zich hier al mee beziggehouden en voetangels en klemmen gezien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: radio man

Sorry als ik een eerdere posting in deze thread over het hoofd gezien heb...
Radio man,
Weliswaar is dit een thread die over HW modificatie gaat maar dan over de HW modificatie n.a.v. één of meerdere bugs.
Wellicht is het handig om voor dit onderwerp een nieuwe post te openenen want anders lopen 2 discussies met verschillende onderwerpen door elkaar heen.


Inmiddels een nieuwe topic van gemaakt. Melle

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo Radio man,

 

Ik heb verder op dit forum gezocht, maar het lijkt mij het beste om in dit draadje aan te sluiten.

Je bent van plan om een 1 tB schijf te gaan gebruiken, maar krijg je dan geen problemen met de voeding of temperatuur?

Ik heb er zelf eerlijk gezegd weinig verstand van, maar heb er ooit ergens eens wat over gelezen.

Ik gebruik nu een Western Digital 500 gB schijf met een 8 mB cache geheugen. Deze schijf wordt behoorlijk warm.

Maar nu kan ik een 750 gB of een 1 tB schijf kopen met een cache geheugen van 32 mB.

Deze schijven zijn van Samsung.

Met de schijf die ik nu dus gebruik, komt het soms voor dat er een hik in de opname zit.

Kan jij me zeggen of het wat uitmaakt of er een cache geheugen is van 8 mB of 32 mB?

Want als het inderdaad wat uitmaakt, ga ik zo`n Samsung kopen.

Weet je ook of het al mogelijk is om een externe schijf via de usb te gebruiken?

Toen ik eens een externe schijf van een kennis aansloot, zag mijn Topfield 7700HD PVR hem helemaal niet.

Of moeten we eerst weer op firmware updates wachten?

Ik hoop dat jij (of iemand anders) mij op dit gebied wat wijzer kan maken, in ieder geval al vast bedankt.

 

Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Samsung voldoet over het algemeen goed en zijn lekker stil, ik pas ze al jaren toe sinds de TF4000.

Een harde schijf via USB zie ik niet zo zitten vanwege de lage transfer rate, vandaar dat ik bezig ben om de TF geschikt te maken voor e-sata, heb een WD 750Gb maar die dingen blijken nogal problemen te hebben met sommige sata drivers.

Hij doet het niet eens via mijn sata PC, terwijl er een e-sata op de WD zit!

Heb de schijf eruit gesloopt en rechtstreeks in de PC geprikt (sata > sata) en ook dit werd niet gezien...

Een groter cache geheugen is natuurlijk een goede zaak, dat zag je vroeger ook bij de speciale "video" harddisks waarbij de datastroom voortdurend op peil gehouden wordt.

Op het Duitse forum wordt eindeloos gediscussieerd welke harddisks nou wel voldoen en welke niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi radio man,

 

Waar het mij om gaat is de mogelijkheid om opnames te verplaatsen naar een externe schijf, zodat ik op de interne schijf weer wat ruimte krijg.

Zelfs een soort archief opbouwen op meerdere externe schijven zou dan een mogelijkheid kunnen zijn.

Als ik dan iets wil afspelen, dan zet ik dat even terug op de interne schijf, dat is dus eigenlijk waar het om gaat.

Ook kan ik dan de interne schijf eens opnieuw formatteren.

 

groetjes,

 

Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...