Ga naar inhoud


ik heb een xbox360 gekocht een nieuwe , dat dacht ik ..


klein geert

Aanbevolen berichten

heb een nwe xbox360 gekocht bij een ombouw shop in *een stad waar phillips groot is *

nu krijg ik een 2005 model met oud moederbord en een verkeerde drive een hittachi andere koeling nu wil de winkel er niets van weten.

toen hadden ze helemaal nog geen hittachi drive, er behoort een samsung in te zitten vanaf 2005 dus die is er later ingekomen en heb dus een 2e hands gekregen.

ik wilgraag een nieuw model , 2007/2008 toch niet 3 jaar oud..,

 

wat nu te doen /? rechtsbijstand inschakelen ?

 

groetn geert,

 

 

dreambox 7020 met nwste pli moteq1.2 disec 88 cm triax 00 6A**** g windhoos 7 pliek ,,geef gas derrrop

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Ome Peter

Neem aan dat je er een factuur bij hebt gekregen?

zet hem eens als bijlage er bij haal ff jouw gegevens en die van verkopende partij eraf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alejandro
Volgens mij heb jet het recht om hem binnen 8 dagen terug te brengen en je geld terug te krijgen.

correct me if i am wrong.

You are wrong.

Dat is alleen bij koop op afstand. Als hij het gewoon in een winkel heeft gehaald is dit niet van toepassing.

Ik denk trouwens niet dat je een andere kruisdoos krijgt. Je hebt een volgens de winkel nieuwe kruisdoos met garantie gekocht, en die heb je gekregen. Mogelijk is deze ooit teruggebracht door een klant met de klacht dat de harde schijf stuk was, waarop de winkel die heeft vervangen en nu weer aan jou verkoopt.

En een kruisdoos, of welk elektronicaproduct dan ook, dat iemand binnen een paar dagen terugbrengt gaan ze echt niet zomaar als 2dehands verkopen. Zou wel zo netjes zijn, en sommige winkels doen dit ook. Maar meestal niet, want dat kost nogal veel geld.

Wat maakt het eigenlijk uit? Is de nieuwe veel zuiniger ofzo, of sneller of wat dan ook? Of zit hier die DVD drive in die schijfjes kapot maakt? Mocht dit alleen zijn omdat je hem nu niet kan modden om gekopiëerde spelletjes op te doen dan kan ik toch niet erg veel medelijden met je hebben. En dan is dit product niet minderwaardig aan een recentere revisie, dus zie ik niet in waarom je zou gaan klagen.

Ik dacht na de titel dat je een baksteen had gekocht ofzo.

Heeft de winkel je deze kruisdoos verkocht alszijnde specifiek de nieuwe revisie? Zo nee, zijn er duidelijke gebruikssporen zichtbaar? Zo nee, dan heb je geen poot om op te staan.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb wel een bon , is nu n maand oud maar ik ben er nu achter gekomen dmv iemand die erg veel verstand van xboxen heeft een echte expert ,honderden omgebouwd heeft en die heeft mij gezegd dat dit niet goed kwam ,

 

dit is de mail die ik gekregen heb van de winkel

 

hallo ,

 

Dit is niet mogelijk. 2005 modellen hebben we echt al minstens een jaar niet meer. Modellen met een BenQ drive verkopen we sinds ongeveer 8 maanden schat ik. Andere modellen verkopen we niet (of men moet zelf vragen naar een Hitachi). BenQ begint ook in 2007.

 

Recent kan dit dus absoluut niet kloppen.

 

 

met andere woorden ik lieg .

 

daar wordt je niet vrolijk van , maar tis wel gebeurd,heb de xbox360 hier staan , wil m met liefde opsturen naar de winkel , maar dan zeggen ze jha ,, kan elke box wel zijn ..

 

 

het is voornamelijk zo dat ik graag een nieuw model willen met gemodificeerde koeling en inderdaad deze zijn niet voor niets gemodificeerd door microsoft ze zijn beter, daarom.

en gebruikers sporen zatten er wel op de cd lade loopt aan.en alle panelen laten heel soepel los dat krijg je alleen door veel te openen.

dreambox 7020 met nwste pli moteq1.2 disec 88 cm triax 00 6A**** g windhoos 7 pliek ,,geef gas derrrop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aantonen dat het toestel niet aan gerechtvaardige verwachtingen voldoet. Daarmee op grond van het NBW zonder meer koopvernietigend. Dus geld terug (of een ander exemplaar).

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Aantonen dat het toestel niet aan gerechtvaardige verwachtingen voldoet. Daarmee op grond van het NBW zonder meer koopvernietigend. Dus geld terug (of een ander exemplaar).

Hij heeft het apparaat een maand lang gebruikt en komt er nu pas achter dat het een oude revisie is. Met andere woorden, het apparaat functioneert naar behoren. Er is geen enkel bewijs (geen duidelijke gebruikssporen, die had hij in die maand dan wel opgemerkt) dat het apparaat 2dehands is. Kan best gewoon oude stock zijn.

Het apparaat voldoet dus wèl aan de verwachtingen: hij werkt en kan de spelletjes uit de winkel afdraaien. Dat is namelijk wat je mag verwachten van een kruisdoos. Niets meer en niets minder.

Ofwel, veel plezier met je (legale) spellen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ome Peter
Origineel bericht van: klein geert
en gebruikers sporen zatten er wel op de cd lade loopt aan.en alle panelen laten heel soepel los dat krijg je alleen door veel te openen.


Dan had je dit een maand geleden gelijk moeten reclameren,Dat kun je niet meer hardmaken natuurlijk.

Geef je weinig hoop dat de winkel je tegemoet gaat komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: klein geert
het is voornamelijk zo dat ik graag een nieuw model willen met gemodificeerde koeling en inderdaad deze zijn niet voor niets gemodificeerd door microsoft ze zijn beter, daarom.
en gebruikers sporen zatten er wel op de cd lade loopt aan.en alle panelen laten heel soepel los dat krijg je alleen door veel te openen.

De panelen zijn denk ik geen erg sterk argument (verloopt je garantie niet als je hem openmaakt? Ik weet niet hoe dat zit bij die dingen), maar je had hem direct terug moeten brengen toen de drive bleek aan te lopen. Dat hoort een nieuw apparaat niet te doen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat wist ik nl niet peter,

.anders had ik dat zekers gedaan , ik had er de ballen verstand van ,nu wel inmiddels, ik weet dat t lastig is om te bewijzen ,zal wel pech hebben ,zal ik me dan wel bij neerleggen , maar ik vindt alleen jammer dat je denkt dat je nieuw koopt,geen verstand van hebt , dat je ook nieuw krijgt ,

en als je dan met een expert spreekt dat je er dan achter komt , want ik haal zon kruisdoos niet gelijk los hoor.

dat stoort me nog t meest en inderdaad hij speelt wel games wat ie moet doen., dat houdt er niet van weg dat je toch nieuw wilt !ipv 3 jaar oud en zonder modificatie , want die is er niet voor niets geweeest van microsoft

maar toch een raar gevoel erbij gekregen.

zal wel aan mij liggen dan.

groetn geert,

dreambox 7020 met nwste pli moteq1.2 disec 88 cm triax 00 6A**** g windhoos 7 pliek ,,geef gas derrrop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zei ik ook: "aantonen dat het apparaat niet voldoet aan gerechtvaardigde verwachtingen". Dat moet hij wel kunnen aantonen.

Dat hij er pas na een maand achterkomt......

Je mag niet verwachten dat iemand na aankoop gelijk onder de motorkap kijkt en de oude xboxen hadden inderdaad een probleem dat je niet onmiddelijk zal ontdekken maar wel een reden kan zijn geen oude te willen (problemen met loopwerk DVD).

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan hem nog wel terugbrengen omdat de drive aanloopt, dat hoort toch niet (en je wilt je gameschijfjes natuurlijk niet riskeren). Maar als ze hem dan repareren zul je daar ook een genoegen mee moeten nemen vrees ik.

 

Het kan ook een refurbished apparaat zijn, dit zijn dingen die b.v. voor garantie worden teruggenomen terwijl de klant direct een nieuwe machine krijgt. Het apparaat zal dan hersteld en schoongemaakt worden en kan daarna mogelijk als nieuw worden verkocht. Ik denk niet dat dit verboden is als je er de garantie van een "nieuw" apparaat bijkrijgt.

 

Ik heb wel vaker gehad dat ik mijn twijfels had of een apparaat nieuw was. Ik heb eens een camera gehad, die het verder wel deed. Bij mijn monitor zat een soort verf oid. op de D-sub kabel wat mij het vermoeden gaf dat de doos al eens open is geweest. Op de monitor is echter niets aan te merken, kijk er nog steeds met veel plezier naar, en ik gebruik toch alleen de DVI kabel. Terugsturen had me in dit geval waarschijnlijk meer problemen dan oplossingen opgeleverd, en aangezien die D-sub kabel mij ook niets kan schelen..

 

Het is geen toonbeeld van netjes handelen, dus het enige bruikbare advies is dan om nooit meer bij die shop te kopen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met je te doen, maar toch....een nieuwe box kopen bij een ombouwshop is volgens mij niet het normale verkoopkanaal.

Ombouwen gebeurt om back-ups te kunnen spelen die je ook kan down-loaden.

Is natuurlijk heel verleidelijk, maar verdiep je dan ook eerst voordat je zo'n toch wel prijzige box koopt. Ben zelf ook niet heilig en met een hoop multi-media best wel ondeugend wink

Heb na aanschaf van een X-box360, nu een jaar geleden, gelukkig de ombouw verleiding kunnen weerstaan. 2 weken geleden liep de box vast, even service gebeld, wordt gratis thuis opgehaald en week later met nieuw moederboard weer afgeleverd. Met de toezegging (wereldwijd!) dat de normale garantie is verlengd tot 2 jaar. Als de box open was gemaakt voor ombouw kan je dit dus wel vergeten. Sterkte en toch veel game-plezier wink

 

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kans is groot dat je een ban krijgt als je LIVE gaat .

Zelfs een gemodificeerde koeling kan gedetecteerd worden en kan reden voor een ban zijn.

Als er een gemodificeerde drive in zit kan hij na een dashboard update ( nieuw spel ) ook niet ineens niets meer doen .

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Daarom zei ik ook: "aantonen dat het apparaat niet voldoet aan gerechtvaardigde verwachtingen". Dat moet hij wel kunnen aantonen.
Dat hij er pas na een maand achterkomt......
Je mag niet verwachten dat iemand na aankoop gelijk onder de motorkap kijkt en de oude xboxen hadden inderdaad een probleem dat je niet onmiddelijk zal ontdekken maar wel een reden kan zijn geen oude te willen (problemen met loopwerk DVD).

Wel een reden om geen oude te willen maar niet direct iets om het apparaat niet te laten voldoen aan "redelijke verwachtingen". Het valt dan weer wèl onder garantie maar is geen reden om een nieuwe te krijgen. Zo is er ook vaak bij processors zo nu en dan een nieuwe revisie die zuiniger is dan de vorige. Goede reden om geen oude te willen, maar als je toch oude stock krijgt van een shop heb je gewoon pech. In een nieuwe revisie zullen vaak ook wat errata opgelost worden, dat zijn dan wel opgeloste problemen maar zeker geen reden om een nieuwe te kunnen eisen, want errata manifesteren zich in de meeste gevallen simpelweg nooit. Zoals ook bij de oude kruisdoos, al kwam het zeer vaak voor, het probleem zich niet per definitie manifesteerde.

Er zijn zo vaak problemen die met een nieuwe revisie opgelost worden. Dit staat niet meteen gelijk aan een verbod voor de retailer om toch nog de oude versie te blijven verkopen. Als het probleem zich voordoet zal dit normaliter wel onder de garantie vallen, maar de detailhandel zou op z'n kop staan als dit een verbod op zou leveren om de oude revisie nog te verkopen.

Het als nieuw verkopen van een apparaat dat lange tijd gebruikt is met duidelijke gebruikssporen zou dan weer wel een voorbeeld zijn van een apparaat dat niet voldoet aan de redelijke verwachtingen. Maar dat had hij dan toch op moeten merken in die maand..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...