Ga naar inhoud


[Clarke-teck 5000-C ]hdtv canal digitaal niet op te ontvangen ?


ronaldc-teck

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: ronaldc-teck
als ik dat gedaan heb een hij doet het nog niet
kan het zijn dat mijn schotel te oud is dit is een triax 60 cm er zit wel wat aanslag op die ik er niet meer af krijg maar de rest is wel goed


De rest kan goed te ontvangen zijn maar dan hoeft deze transponder niet te ontvangen zijn. Op diverse forums en ik dacht zelfs hier ook zijn er meldingen van mensen die de regionale omroepen en digitale themakanalen wel konden ontvangen maar de HD kanalen niet. Daar was een beetje meer fijnafstelling van de schotel de oplossing.

Dit zit mede in de foutcorrectie die gebruikt wordt op de HDTV transponder (9/10 tegenover 3/4 voor de SD transponders).

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Origineel bericht van: Olie
PILOT UIT !!


Pilot mag ook aan staan. Als een zender pilotbits meezendt dat moet Pilot op ON staan. Zenden ze het niet uit dan mag hij zowel op ON of OFF staan.


Als ik de Pilot aanzet krijg ik via de CT5000-C geen signaal op deze transponder!!! Ik moet hem dus wel uit zetten en dat vol signaal.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Doppinda

Hallo,

Alles wat hierboven beschreven staat, heb ik gedaan.

De ontvangstbalk blijft rood, en voegt dus geen kanalen toe.

Wat kan ik nog meer doen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Als je signaal op die transponder hebt, dan ff die transponder afscannen en de kanalen staan in je lijst.

Als je die kanalen in je lijst hebt en je krijgt desondanks nog steeds geen beeld, dan even de puls aanvragen bij cds om de HD kanalen open te zetten.

 

@Doppinda.

Heb je de regionale zenders wel op de 23,5?

Zo niet dan de schotel opnieuw uitrichten en zo ja dan nogmaals de instellingen nakijken of er niet iets verkeerd staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb hetzelfde probleem met de clarke-tech 5000c,de Hd kanalen

van CanalDigital krijg ik met geen mogelijkheid binnen.Heb de transponder 11778V handmatig ingevoerd maar ik krijg niets binnen.Wel ontvang ik andere hd kanalen op ASTRA 1 EN 3.Ook ik heb een triax 60cm met dubbele Lnb.Heb momenteel een Wave Frontier met 6 lnb,s klaar staan,en ga deze waarschijnlijk volgende week plaatsen.Hopelijk zijn dan de problemen voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Doppinda

@Rob,

Ja de regionalen had ik al.

 

Op advies van XENO01, heb ik een PID scan gedaan.

Wel pilot "uit" en modulatie op DVB-S2 QPSK en code rate 9/10

 

Hier gelijk groene balken, en de HD kanalen binnen gehaald.

 

XENO01 bedankt voor je tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...