Ga naar inhoud


Voeding humax alweer dood


Gast Pruts

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik weet dat er al veel topics over geschreven zijn. Maar naar veel zoeken kom ik er toch niet uit.

 

Ongeveer een jaar geleden is de voeding van mijn humax overleden: Alles vervangen elco ed. Zoals op het " voedinglijstje"

 

Maar nu heeft mijn humax het weer begeven??!!

 

Hoe kan dit mogelijk zijn als alles is vervangen?

 

Enigste wat er gebeurt bij het aanzetten. Is dat het display en de rode led heeeeel snel even oplicht en daarna doet hij niets meer?

 

Waar kan dit aan liggen?

 

Of moet ik weer alles vervangen?

 

Groeten,

 

Prutsertje

Link naar reactie
Delen op andere sites


waarschijnlijk moet je weer alles vervangen maar waren dat ook al elco's van 105°

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ome Peter

Probeer eens een settingslijst erin te zetten?meestal wil ie dan weer

 

(offtoppic)

Ikzelf heb er een van de eerste ligting

 

en geloof me die heeft hier heel wat te lijden met dagelijkse stroomuitvallen.

 

En tot heden niet een probleem mee gehad (afkloppen)

Nou ben ik er niet zo een die er elke dag een andere firmware inzet,Wellicht het daar mee te maken kan hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal het nog even proberen.

 

Ik zet er ook niet elke week nieuwe firmware in. Dit is namelijk de ontvanger van mijn ouders, en die hoort dus vlekkeloos te draaien :D

 

Ik heb zelf een dreambox als speelgoed

 

Gr,

 

Prutsertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dit is nu een goed voorbeeld van minder kwaliteitscondencators en goeie kwaliteitscondensators.

 

Heeft alles te maken met de inwendige weerstand van de condensator zelf.

 

High Freguentie condensators zijn pak een duurder maar begeven het niet zo snel.

 

Das de reden waarom humax voedingen sneller terug in problemen komen.

 

Koostronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Dat ben ik niet met je eens, condensatoren die bij hogere frequencies gebruikt worden liggen zo goed als altijd in het pF of nF bereik. Minder of niet in het µF bereik en elko´s al helemaal niet.

 

Het euvel ligt daarin dat de Humax voedingen en vele andere voedingen uit China komen.

Bij mij is China equivalent aan meuk en dat bewijst het wel weer. :D

105° of niet...ik hecht daar niet zoveel waarde aan.

 

Ik heb zelf 4 Humaxen en nog nooit wat met de voedingen gehad. Ze spelen dag in dag uit.

Wel heb ik voor meerdere kennisen de voedingen gerepareerd en het zijn bijna altijd de condensatoren van hoge waarde in een kleine behuizing. Ik meet ze één voor één door en vervang alleen de C die werkelijk kapot is. En niet allemaal. Dat is hetzelfde als met muggen naar olifanten gooien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Koos al eerder zei,

elco's van een slechte kwaliteit of elco's die al veel te lang op het schap van de desbetreffende electro zaak lagen gebruikt.

Dit zegt mijn ervaring, heb zelf al wel eens een elco gehad die na een week al terug mooi bol stond, opnieuw vervangen door ander en geen problemen meer.

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te geloven. Bij mij vanmorgen precies hetzelfde. Scherm helemaal donker.

 

Ik verbaasde me altijd al over al die mensen die maar steeds een kapotte voeding hadden. Maar nu ben ik dus zelf ook slachtoffer.

 

Kan iemand me een PM sturen van een zaak waar voedingen kant en klaar te koop zijn? Solderen lukt me wel, denk dat ik ook nog wel een plaatje heb met te vervangen onderdelen. Maar heb er gewoon geen tijd voor / zin in (doorhalen wat van toepassing is).

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een nieuwe voeding kost ongeveer 37€ maar deze heeft ook een 4 polige schakelaar en met zwarte bedrading de oudere versie heeft orange bedrading

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik zie op internet eerder 65 euro. Stuur me even per PM waar ik voor 37 euro een voeding kan kopen.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

had ook een jaar geleden mijn condensatoren vervangen door 105 gr elko,s

maar voeding bij mij ook stuk,had gelukkig een nwe voeding op voorraad liggen (gekocht via de bekende veilingsite in duitsland voor 15 euro)

Ik kwam er achter dat c9-c10 in mijn kapotte voeding bol stond,er zat een 1000uf 16v in die heb ik vervangen door een 1000uf 25 volt en oude voeding doet het weer prima

Ook in de nwe voeding zat een elko (c9-c10)van 25 volt)

Mss heb je er wat aan!

Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je al in je pm gekeken

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanaf het begin al 100n condensatoren parallel gesoldeerd (aan de onderkant) aan de elco's. Dit geeft een veel betere hf onderdrukking in schakelende voedingen. Met als gevolg de humax vanaf het begin goed draait en nog steeds, na vele jaren, prima werkt.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...