Ga naar inhoud


NEN2302


Mojo

Aanbevolen berichten

Wie kan mij uitleggen wat er precies mee bedoeld wordt. Ben bezig een wat groter tuinhuisje te plaatsen maar moet aanvullende gegevens aanleveren in NEN2302 mad

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omschrijving:

Deze norm geeft algemene regels voor de presentatie van gegevens op tekeningen van bouwwerken, hun omgeving en hun delen, alsmede voor de vorm en indeling van deze tekeningen. De norm is van toepassing op tekeningen op het gebied van de bouw, te weten: stedebouw, landschaps- en tuinarchitectuur, civiele techniek, utiliteitsbouw, woningbouw en interieurarchitectuur.

 

Doelgroep:

Begrippen en symbolen

 

http://www2.nen.nl/nen/servlet/dispatcher.Dispatcher?id=BIBLIOGRAFISCHEGEGEVENS&contentID=091669

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Formaat, maatvoering, maatinschrijving, lijnsoorten, arceringen, aanzichten en doorsneden op

bouwkundige tekeningen

 

een bouwkundige tekening is dus volgens het normalisatie instituut middels NeN 2302 gestandadiseerd.

 

dat betekend dat je een tekening moet aanleveren die het bouwsel duidelijk zonder interpretaties beschrijft, met leesbare maatvoering en materiaalaanduiding alsmede tekstuele verklaringen.

ben je niet machtig zelf zo'n tekening te produceren dan is de eerste de beste bouwkundige tekenaar jouw oplossing.

 

let wel: dit standaardiseren is noodzakelijk geworden daar er veel eisen gesteld worden heden ten dage en tegenwoordig erg veel door de wetgever gereguleerd moet worden alsmede getoets moet worden.

vooraleer een bouwaanvraag alle proceduren en instanties heeft doorlopen mag er geen twijfel bestaan over het getekende/beschreven object.

 

reden temeer een duigdelijke tekening te laten vervaardigen

alleen daarom is een bouwaanvraag indienen niet meer zo eenvoudig en van geval tot geval een "dure" kwestie.

 

cheers

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nee, ik ga het niet voor je uitzoeken voor 40 euro uit mijn eigen portemonee... :D

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf werk ik ook veel met NEN-Normen, zowel bouwkundig alsmede brandveiligheid. Het idiote is dat dit in de wetgeving is opgenomen, maar als je dus de normen wilt inzien moet je er voor betalen. Dit is natuurlijk heel krom, vandaar dat al enige tijd geleden DEZE aktie is gestart.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het probleem bij de gemeente leggen. Jouw bouwaanvraag zal moet voldoen aan hun indieningsvereisten, laat ze je dan ook inzage geven welke eisen hun stellen.

 

In de gemeentelijke bouwverordening staat ook vaak opgenomen waaraan een aanvraag dient te voldoen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
let wel: dit standaardiseren is noodzakelijk geworden daar er veel eisen gesteld worden heden ten dage en tegenwoordig erg veel door de wetgever gereguleerd moet worden alsmede getoets moet worden.

vooraleer een bouwaanvraag alle proceduren en instanties heeft doorlopen mag er geen twijfel bestaan over het getekende/beschreven object.

 

reden temeer een duigdelijke tekening te laten vervaardigen

alleen daarom is een bouwaanvraag indienen niet meer zo eenvoudig en van geval tot geval een "dure" kwestie.

 

Tsja en dan te bedenken dat het hier om een prefab tuinhuis/carpoort gaat van zo'n 20m2. Gekregen omdat ie anders toch de container in ging.

 

Regels zijn goed maar in sommige gevallen schieten ze hun doel voorbij.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...