Ga naar inhoud


Telenet HD versus TVV HD


Gast etienne

Aanbevolen berichten


je kan geen echt vergelijk maken want telenet heeft dezelfde zenders niet als TVV.

 

bij telenet zijn de beelden van prime HD maximum 720p,

bij telenet heb je discovery en brava HD in 1080i,

telenet verteld heel veel om de mensen toch maar bij hen te halen,

zelf dat ze tegen het einde van het jaar het zenderaanbod verdubbellen,waar zullen ze die allemaal zetten,

ze zitten nu al krap.

weet wel dat je bij telenet 5€ betaald voor prime HD en sport HD gedeeld wordt met dat cultuurkanaal exqiu of hoe noemt dat daar.

voorlopig zijn de 2 kanalen bij telenet gratis (NGC HD in 720p en exqiu) maar telenet kennende zal daar wel ook voor betaald moeten worden binnenkort.

ze veranderen daar zoveel altijd wink .

bij TVV komt vtm hd ook erbij tegen de zomer en bij telenet ook.

denk dat nog wat afwachten is als je nog zit te twijfelen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: etienne
Zijn er mensen die een vergelijking kunnen maken tussen Telenet HD versus TVV HD op gebied van beeld en geluid?

Ik heb op 2 identieke tv's die 1080 hd zenders gezien.De ene via telenet,en de andere via een hd toestel,met een irdeto abonnementskaart in.
Na kritisch van op "normale" afstand en dan ook zeer dichtbij,viel mij op,dat de 1080 zender via satelliet beter beeld gaf.ook de blokjesvorming was bij sat,veel minder.
Maar ik denk,dat je geen sat met kabel mag vergelijken,men zou eerder telenet hd en indi hd moeten zien spelen naast elkaar,maar dat is (denk ik) onmogelijk.
Wel merkwaardig dat winkelketens in in.di gebied telenet boxen aanbieden,en de klant kan niet eens kijken laugh

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast etienne
Origineel bericht van: sattv4iedereen
Origineel bericht van: etienne
Zijn er mensen die een vergelijking kunnen maken tussen Telenet HD versus TVV HD op gebied van beeld en geluid?

Ik heb op 2 identieke tv's die 1080 hd zenders gezien.De ene via telenet,en de andere via een hd toestel,met een irdeto abonnementskaart in.
Na kritisch van op "normale" afstand en dan ook zeer dichtbij,viel mij op,dat de 1080 zender via satelliet beter beeld gaf.ook de blokjesvorming was bij sat,veel minder.
Maar ik denk,dat je geen sat met kabel mag vergelijken,men zou eerder telenet hd en indi hd moeten zien spelen naast elkaar,maar dat is (denk ik) onmogelijk.
Wel merkwaardig dat winkelketens in in.di gebied telenet boxen aanbieden,en de klant kan niet eens kijken laugh


In welke winkel was dat?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Blackbird

Vraag die ik mij stel is hoe die HD-signalen op het TV toestel geraken bij Telenet ? Op de digibox zijn alleen maar Scart aansluitingen, niks HDMI !

Nooit te oud om te leren ... confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

een gewone digibox heeft dan ook geen optie voor HD beelden te bekijken,enkel SD,

een HD digibox of corder heeft scart en HDMI zodat je HD kan bekijken op je oude CRT of TV zonder HDMI en tv's met HDMI.

snappie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zzzzzzz

Hij bedoelt natuurlijk dat het beeld gedownscaled wordt door de box, en dan in SD via de SCART doorgegeven wordt.

Op die manier kun je dus wel naar een HD zender kijken zonder dat je TV HD aankan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe kan ik hd ontvangen?

gaat bij indi kijken nergens sprake van scartwel hdmi,dvi,component

vroeger op hummi aan metcomponent op HD film(met abbo)

GEEN beeld maar een pancarte waarop stond:bla bla bla wegn copier shutz habe kein recht: hdmikabel aan sluiten

kunt ge zeggen waar dat staatgeschreven dat met scart HD kunt kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is het verschil tussen een Humax 1000 met Premiere software waarop dat geblokkeerd was met sommige uitzendingen en de humax 2000 waarbij je altijd zowel hdmi als scart uit hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...