Ga naar inhoud


[Technisat digicorder HD s2] wie heeft deze en woont in omgev. Almelo?


Gast frank2

Aanbevolen berichten

Gast frank2

--------------------------------------------------------------------------------

Al enige tijd ben ik de forums aan het nazoeken voor info over de Technisat Digicorder HD S2. Deze heeft uitstekende specs. Ik wil deze graag kopen maar voor zover ik weet is er niemand hier in de buurt waar je deze sat. reciever kunt kopen.

Omdat deze sat. reciever best wel een duur apparaat is zou ik graag met iemand in contact komen die in de omgeving van Almelo woont en deze reciever heeft zodat ik een vergelijk met m'n huidige sat. reciever kan maken qua beeld en geluid. (huidige sat reciever is de rebox 2250mg)

 

met vriendelijke groet,

frank2

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja ik ben niet echt uit de buurt, maar welkom ben je altijd. Als het je de moeite waard is, kom eens langs voor een biertje en mag je ook met de AB van de HD S2 spelen...

wink

Als je op mijn berichten zoekt, vindt je ook wat ervaringen van mij en nog een ander s4a lid (mouse).

 

 

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast frank2

dank je wel voor de uitnodiging, het is inderdaad een eind uit de buurt. Nu heb ik al testen over de technisat gelezen en die waren erg positief. Ikzelf ben iemand die gewoon graag tv kijkt zonder de romslomp van updaten van kaartjes, modden e.d. Ik heb ooiit een dreambox gehad daar kon ik niet mee overweg. De huidige satdoos is een CD sat reciever maar wel eentje van de laatste generatie, 4000 kanalen 4 satelietten kunnen erin transponders toevoegen e.d. is allemaal mogelijk (rebox 2250MG)Nu zoek ik eigenlijk een ontvanger voor HD kanalen die en goed upscaled van sd kanalen en HD kanalen goed ontvangt. Astra 1+2 en binnenkort ook 3 worden gebruikt. Ik heb zelf een plasma panasonic 42PV60 gekalibreerd.

Kun je mij jouw ervaringen over de technisat vertellen met name over de hdmi, omdat ik steeds lees dat dat niet automatisch gaat. En is de beeldkwaliteit van bijv. Ned 1 echt zoveel beter via hdmi als mijn standaard doos?

belangrijkste voor mij is en goed beeld en goed geluid, ben nogal een hifi freak met een erg goede stereo set en een eenvoudige ht reciever (onkyo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277

Met HDMI heb ik geen enkel probleem. Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt (welke problemen)!

Sinds een van de laatste firmware updates kun je voor HDMI ook meerdere opties kiezen en is de beeldkwaliteit alleen nog maar meer toegenomen.

 

Over de beeldkwaliteit van SD kanalen het volgende: ik denk niet dat dit specifiek aan HDMI ligt (ook bij aansluiting via Scart heb ik veel beter beeld dan bij mijn "oude" Topfield 5500).

Deze Technisat is gewoon top op zowel HD en SD beeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast frank2

Het hdmi probleem: daar bedoelde ik mee dat bij een 16:9 tv de omschakeling naar breedbeeld wel goed gaat maar dat bij een uitzending 4:3 er geen beeldvullend beeld is maar 4:3. Mijn tv via scart zet het dan automatisch om naar beeldvullend beeld.

twee vragen nog: is het geluid ook beter dan de oude topfield?

en welke cam kun je het beste gebruiken? Ik lees dat de CD cam traag is en dat de Aston 1.07 niet via sat geupdate kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277

Bij HDMI zijn in het menu meerdere opties hoe je de verschillende schermverhoudingen weergegeven wilt zien. Dit zat in de eerste firmwares inderdaad niet maar toen ik hem kocht was dit al opgelost.

Over het geluid durf ik niets te zeggen: was bij de topfield al goed en is dat nu weer (ik heb eea via glas aangesloten op mijn 5.1 receiver).

Over de cams: ik gebruik beiden en ondervind geen problemen. Aston Dual is inderdaad wat sneller en is normalerwijze gewoon via de sat te updaten. Momenteel is dit niet in de lucht, maar ik gebruik al meer dan een jaar de 2.17 en deze werkt uitstekend (ook met de nieuwe HD kanalen).

Als er weer een nieuwe (deze keer goede) firmware update komt van de Aston zal deze zeer weer (enige tijd) via de sat beschikbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast frank2

Heb ik toch nog 1 vraag. Ik heb hier 2x 78 cm schotels staan voor astra 1+2. Goede ontvangst. Nu heb ik 1 coax kabel naar de sat reciever lopen; (dat ga ik ook niet veranderen) moet ik dan zo'n aston dual cam kopen of voldoet dan ook een CD module. (krijg je zogenaamd ondersteuning van CD, is altijd iets beter dan niets)

ik heb begrepen dat de technisat dit ene signaal doorlust naar de andere tuner en dat je dan mits de zender op dezelfde transponder zit een andere zender kunt opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277

in mijn ogen voldoen ze allebei prima dus de keuze is geheel aan jou.

jammer dat je die ene coax niet gaat veranderen. in mijn ogen is 1 coax met een twintuner hetzelfde als een ferrari rijden met een caravan er achter wink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast frank2

tsja ik houd niet van caravans, maar een ferrari och leuke auto. Ik kan het altijd nog veranderen....

Maar de twin tuner werkt net zo goed met een cd cam als met een aston dual cam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277

bij merken werken ze allebei prima.

maar ik ben eerlijk gezegd geen type die 2 programma's tegelijk opneemt terwijl hij naar een 3e kijkt :D.

voor mij, een normale huis-, tuin- en keukengebruiker gaan ze beiden als een zonnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zooo, ik hoef niets meer toe te voegen, zie ik.

Ja, wel, een paar dingen:

Ik heb ook nog steeds maar een coax (ben de tweede al manden aan het aanleggen :D), en dit wordt gewoon intern doorgelust (menukeuze).

 

Een van deze dagen ga ik ECHT de tweede kabel trekken. ECHT WAAR. wink

 

Over de upscaling van SD. Als de opname kwaliteit van de uitzending hoog is, heb ik wel eens echt het gevoel, dat er weinig/geen verschil is met HD. Zelfs 4:3 over de hele scherm vergroot blijft heel scherp.

 

|En zoals je in begin zei. Geen poespas.

Automatische software update. Automatische kanalenlijst update. Allemaal met een tijdinstelling midden in de nacht, als jij slaapt. In de ochtend wordt je wakker en de nieuwe firmware staat er al op.

Heel goede PVR met editfunctie (reklames knippen enz.)

 

Ik had de ontvanger in drie dagen onder de duim, dat is met mijn vorige dozen wel eens anders geweesd. Ook mijn vrouw prijst de eenwoud hoog, tja, en dan is het toch allemaal ok...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast frank2

dank je wel voor alle info. Nu alleen mijn vrouw nog overtuigen van het nut.

Heb de sat al zien staan in duitsland voor 359,= euro, dus ik zal 'm daar waarschijnlijk kopen.

Indien er dmv updates interessante dingen aan dit apparaat gebeuren hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...