Ga naar inhoud


[Technisat digicorder HD s2] wie heeft deze en woont in omgev. Almelo?


Gast frank2

Aanbevolen berichten

Blij dat je reageert, want jij hebt eerder aangegeven dat het kan, dus neem ik aan dat je ook kunt vertellen hoe dat dan moet.

 

Zoals gezegd heb ik de door voorgestelde oplossing uitgeprobeerd en hielp dat niet.

 

Ik lig overigens in bed met een draadloos verbonden laptop, die door mijn vrouw is gebracht. De TV en de satreceiver staan beneden en daar kom ik nog even niet, tot de pijnstillers hun werk beter gaan doen. En ik weet niet hoe dat bij andere mensen thuis gaat, maar mijn vrouw laat ik dat soort dingen niet doen.

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: mouse1277
het kan en het wordt gecodeerd opgenomen.


Dus niet. Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar Technisat en heb al antwoord:

Es ist technisch unmöglich, ein verschlüsseltes Programm aufzuzeichnen und
erst später zu entschlüsseln. Um zwei verschlüsselte Programme
aufzuzeichnen/anzuschauen benötigen Sie zwei CI-Module sowie die passenden
SmartCards dazu.

Mit freundlichen Grüßen

Frank Zacharias

TechniSat Digital GmbH
Julius-Saxler-Straße 3
D-54550 Daun
Tel.: 0 180 / 5005-910 (0,14 EUR / Min.)
Fax: +49 - (0)6592 / 712-2509



Had ik dat geweten, dan had ik denk ik tóch een andere gekocht. Nu heb ik namelijk een ontevreden vrouw en ben ik zelf ook niet tevreden. Hoewel ik het verder een prachtig apparaat met geweldig beeld en geluid vind.

Verzoek aan allen om geen beweringen te plaatsen zonder daar echt zeker van te zijn...

Groeten

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: frank2
of dit ook geldt als je een aston dual cam


Dit gaat helaas niet lukken. Softwarematig moet de decoder daar ook mee om kunnen gaan.
Maar opnemen van een zender van CD en een van de vele vrije kijken mag toch eigenlijk geen prbleem zijn? Het zij dan, men wil specifiek nederlandse kanalen zien.

Cooper.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Astob Dual CAM. Laatst wilde ik NL2 kijken (zomergasten) en wilde mijn vrouw NL1 opgenomen hebben. Zodra de opname begon, was zomergasten weg (dit programma is gecodeerd...)

 

Groeten

 

Frans

 

NB

Ik ben nog in mailcontact met dhr Zacharias van Technisat. Heb hem gevraagd of er in de toekomst via updates nog dingen mogelijk worden. Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FransDHT
Um zwei verschlüsselte Programme
aufzuzeichnen/anzuschauen benötigen Sie zwei CI-Module sowie die passenden
SmartCards dazu.


Citaat:
moet zijn 459,=
uhm + dikke 165 euro voor 2 aston CI moduultjes

459+165= 624

ook niet gek voor een twin HD receiver.

ik was echter zeer overtuigd van dat beeld waarover jullie zwemelen

maar ik krijg vaak bericht van een kamaraad die de box al meer dan een jaar heeft
de de lipsync is echt nog steeds een probleem (ook met de nieuwste firmware) als je enkel geluid aan je beeldbuis doorgeeft en niet via de av-receiver beluisterd.
en de radio (dus het geluid) valt volgens mijn kamaraad telkens na 40 minuten weg, enkel effe zappen laat het weer horen
bovendien zijn de namen van opnames en het zoeken dus nog steeds een probleem.
een groot probleem is volgens hem dat men epg data plots kwijt is na de update vd firmware en niet meer kan onderscheiden tijdens het zoeken naar bijvoorbeeld opnames van een serie die per wekelijks wederkerende timeropname zijn gemaakt.

als je ook elders leest (buitenlandse fora) dan lijkt het erop dat Technisat zijn aanhang ook wel eens zou kunnen verliezen voor deze HD s2 daar de updates en support niet de problemen oplossen
maar er zelfs enkele nieuwe door ontstaan.

nu is dat ook niet anders dan bij de overige merken die per trial and error weer een stapje vooruit en twee terug gaan... cry
maar voor minder heb je betere twin hd's en ook 2x een single hd tuner

cheers



The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om op jouw probleem terug te komen van het niet gelijktijdig kunnen kijken en opnemen van 2 gecodeerde programma's. Ik heb dat net even getest.

Nl2 via timer 5 min opgenomen en ondertussen nl1 gekeken. Na de opname van 5 min het programma op nl2 teruggekeken; perfect beeld en dus geen probleem. Maw. ik heb jouw probleem niet, ik kan NL1 kijken en ondertussen NL2 opnemen tegelijkertijd.

Ik heb de aston cam in Ci 1 zitten versie 2.18.

 

nb: lipsync is geen probleem bij mij en je kunt het evntueel nog bijstellen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een aanvulling; ik denk dat ik eruit ben; als je 1 antenneingang gebruikt zoals ik doe, kun je van dezelfde transonder 1 zender bekijken en een andere opnemen, dat gaat uitstekend.

Heb je echter 2 antenne ingangen aangesloten kan ik mij voorstellen dat je juist NIET 2 zenders die gecodeerd zijn kunt opnemen, omdat de twee ingangssignalen meteen naar de diverse tuners gaan eventueeel via de ci module waar er in het tweede geval maar 1 van in zit zodat deze of ci1 of ci2 zal aanvullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FransDHT

Verzoek aan allen om geen beweringen te plaatsen zonder daar echt zeker van te zijn...


Zonet toch nog maar eens getest!
NL1 vijf minuten opgenomen en tegelijkertijd NL2 gekeken.
geen problemen en na het kijken van NL2 kon ik gewoon de opname van NL1 bekijken.
Dit alles in combinatie met een Aston dual 2.17.

dus voordat je me gaat beschuldigen van foute beweringen...........................
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: frank2
even een aanvulling; ik denk dat ik eruit ben; als je 1 antenneingang gebruikt zoals ik doe, kun je van dezelfde transonder 1 zender bekijken en een andere opnemen, dat gaat uitstekend.
Heb je echter 2 antenne ingangen aangesloten kan ik mij voorstellen dat je juist NIET 2 zenders die gecodeerd zijn kunt opnemen.


Ik heb een Multytenne die d.m.v. 2 coaxkabels is aangesloten op beide antenne ingangen en zoals aangegeven in mijn vorige post kan ik gewoon 1 gecodeerde zender opnemen en tegelijktijd een andere gecodeerde opnemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

maar ik krijg vaak bericht van een kameraad die de box al meer dan een jaar heeft dat de lipsync is echt nog steeds een probleem (ook met de nieuwste firmware) als je enkel geluid aan je beeldbuis doorgeeft en niet via de av-receiver beluisterd.

als je ook elders leest (buitenlandse fora) dan lijkt het erop dat Technisat zijn aanhang ook wel eens zou kunnen verliezen voor deze HD s2 daar de updates en support niet de problemen oplossen
maar er zelfs enkele nieuwe door ontstaan.


Hier geen enkel lipsync probleem en uiteraard luister ik via mijn av-receiver. Ik kijk namelijk vaak naar HD zenders met 5.1 geluid en dan lijkt me een dolby systeem wel het minste wat je gebruikt in combinatie met deze HD ontvangen (of heeft je kameraad hem ook aangesloten via scart op een CRT TV wink )

Als je trouwens alle fora gaat lezen lijkt het wel of er helemaal geen fantsoenlijke sat ontvangers meer gemaakt worden. Veelal hoor je alleen de klagers en niet de tevreden klanten.

Ik ben nog altijd een zeer tevreden gebruiker die geen problemen ondervindt en dagelijks geniet van het sublieme SD en HD beeld!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé, da's toevallig! Ik heb net bijna hetzelfde getest, nav een mail van vriend Zacharias van Technisat, die (opeens) zegt dat met twee sat-kabels, een dual cam en de instelling CI1+CI2 het zelfs ook mogelijk is buiten 1 transponder 2 zenders tegelijk te decoderen (wat in de handleiding overigens wordt tegengesproken).

 

Ik nam NL1 op en keek NL2. Zelfde resultaat als jij had, dus blij verrast. Vervolgens geconstateerd dat NL1, 2 en 3 in dezelfde transponder zitten en dit dus volgens het boekje is. Dus de test nog eens gedaan. NL1 opnemen en NL2 kijken: OK. Zappen naar NL3 en verwachten dat dit ook OK is, want immers dezelfde transponder. Nee dus, geen beeld en de melding dat de uitzending gecodeerd is. Raar toch?

 

RTL4 e.d idem. Dus weer een mailtje naar Technisat met mijn bevindingen en de melding dat ik het nu helemaal niet meer snap...

 

Groeten

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mouse1277
Origineel bericht van: FransDHT

Verzoek aan allen om geen beweringen te plaatsen zonder daar echt zeker van te zijn...


Zonet toch nog maar eens getest!
NL1 vijf minuten opgenomen en tegelijkertijd NL2 gekeken.
geen problemen en na het kijken van NL2 kon ik gewoon de opname van NL1 bekijken.
Dit alles in combinatie met een Aston dual 2.17.

dus voordat je me gaat beschuldigen van foute beweringen...........................


Ik was met name geïrriteerd omdat ik hulpeloos in bed lag en jij zonder enige kennis van zaken suggereerde dat ik me aanstelde. Waarvoor mijn excuses.

Verder was mijn vraag indertijd of de technisat één zender kan opnemen terwijl je een andere zender uit een andere transponder kijkt. NL 1 en NL2 zitten in dezelfde transponder. Dus je stellige bewering dat het kan is wat mij betreft nog niet bewezen. Tevens vertelde Technisat mij dat opnamen ten allen tijde gedecodeerd gebeuren en ook dat is in tegenspraak met jouw bewering.

Ik zoek geen ruzie, begrijp me niet verkeerd, maar ik meende me goed te hebben voorbereid op de koop van een satreceiver, maar ben er niet meer geheel gerust op.

Verder ben ik dik tevreden over de beeldkwaliteit en heb ook geen last van lipsyncproblemen oid.

Groeten

Frans
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FransDHT

Ik was met name geïrriteerd omdat ik hulpeloos in bed lag en jij zonder enige kennis van zaken suggereerde dat ik me aanstelde. Waarvoor mijn excuses.


Ik zie dat je nieuw bent op dit forum en misschien het gebruik van smilies nog niet helemaal begrijpt, maar de knipoog was om een grap aan te geven. Maakt niet uit: excuses aanvaard.

Origineel bericht van: FransDHT

Verder was mijn vraag indertijd of de technisat één zender kan opnemen terwijl je een andere zender uit een andere transponder kijkt. NL 1 en NL2 zitten in dezelfde transponder. Dus je stellige bewering dat het kan is wat mij betreft nog niet bewezen.


pfff, je bent wel behoorlijk eigenwijs.
net de test nogmaals gedaan met NL1 en Discovery (verschillende transponders) en dat werkt ook prima.

Origineel bericht van: FransDHT

Tevens vertelde Technisat mij dat opnamen ten allen tijde gedecodeerd gebeuren en ook dat is in tegenspraak met jouw bewering.


Gisteren vertelden ze je ook nog dat kijken en opnemen niet tegelijkertijd bij 2 verschillende gecodeerde zender kon zonder het gebruik van 2 cams, dus..........................
Volgens mij heb je een stagiair bij Technisat toegewezen gekregen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...