Ga naar inhoud


[Technisat digicorder HD s2] wie heeft deze en woont in omgev. Almelo?


Gast frank2

Aanbevolen berichten

Gast mouse1277

voor 6 euro meer kun je hem gewoon in NL kopen dus vanwaar de moeite. misschien ben je met verzendkosten dan nog wel meer kwijt en als je ooit garantie nodig hebt, moet je hem weer helemaal naar Duitsland opsturen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast frank2

Je hebt volkomen gelijk als ik het zou laten opsturen. Maar ik haal het op net over de grens hier 35 min vandaan. De Nl website is gevestigd in heerlen en dat is ff verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat hij om met decoderen van opnames?

Doet hij dit automatisch?

Moet je bij oude opnames de kaart er uithalen?

 

Iemand met deze box die ook ervaring heeft met de AF9300PVR of de echo 5020pvr?

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opnames worden ongecodeerd opgeslagen op schijf. Je hebt geen kaart nodig om ze te bekijken. Maar kaart kan er wel in blijven zitten. De kaart wordt niet eens aangesproken bij afspelen vanaf de HD.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opgenomen programma's worden alleen ongecodeerd opgeslagen als je gelijktijdig naar het programma kijkt, je deze via timer laat opnemen en niet een ander gecodeerd programma kijkt of tijdens het opnemen naar een FTA zender kijkt.

 

In alle andere gevallen gaat hij ook gecodeerd bij de Technisat op de HD.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

een handleiding is al na een SW update veroudert vandaar.

 

Zo te lezen kun je dus niet zien of een opname gecodeert is en meot de kaart er dus uit bij oude gecodeerde opnames.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de technisat HD S2 in nederland besteld. Ik verwacht 'm eind van de week hier. Verder komt er iemand langs die astra 3 erbij zet (een professionel) Nu alleen nog een goede hdmi kabel en alles is rond.

Bedankt voor de reacties, een review zal ik op het ht forum plaatsen en eventueel hier als daar intresse voor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: frank2
een review zal ik op het ht forum plaatsen en eventueel hier als daar intresse voor is.


graag zelfs. niet iedereen is actief op het ht forum.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de technisat geinstalleerd, is het normaal dat BBC HD in 4:3 uitzend, hij geeft geen breedbeelduitzending aan zodat het formaat inderdaad 4:3 wordt. Nu kan ik dit wel bijstellen maar de vraag is heeft BBC HD dit vaker of geven zij geen puls weer voor 16:9 uitzendingen?

 

een review volgt nog, eerste indrukken zijn zeker oke....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd een review van de technisat HD S2 digicorder.

Als je deze sat reciever voor het eerst aansluit kun je op 3 manieren deze doos op zenders laten zoeken, ik heb de meest uitgebreide genomen, alle zenders. Na enige tijd had hij er ruim 2200 gevonden. Deze worden in een algemene lijst gezet die je alfabetisch of op provider (CD) of op taal kunt inkorten en dan kun je een favouritenlijst maken. Duurt allemaal even maar het werkt goed.

De reciever oogt goed en heeft een mooie display die duidelijk de naam van de zender weergeeft.

Wat ik nog niet kende was dat deze reciever alle zenders van de verschillende satellieten door elkaar gooit en daar geen problemen mee heeft, mijn rebox kon dat niet je kon alleen per sat kijken.

Maar het belangrijkste:

Het beeld, via scart (met goede oelbach kabel) is oke, maar niet echt een groot verschil met de rebox. Dan het beeld via hdmi, dit verschil is groot te noemen, het beeld wordt aanmerkelijk beter, de letters van het NOS journaal van 6 uur, de S is duidelijk te zien in de witte achtergrond, wat bij de rebox compleet wegviel. Maar het beeld (we praten hier over SD) is mooier door de upscaling en in verhouding tot de rebox echt beter. Als je naar HD kijkt, ja dat is ongeloofelijk mooi.

Ook het geluid is aanmerkelijk beter dan de rebox. Het geluid is opener, niet in elkaar gedrukt.

Trouwens wat ook erg leuk is, dolby D bij HD uitzendingen, dat klinkt zoals je het ook kent bij dvd's.

enig nadeel is tot nu toe dat het omschakelen van 4:3 uitzendingen naar 16:9 soms door een tekort van de zenders niet helemaal vlekkeloos verloopt zodat je dit handmatig bij moet stellen.

 

al met al een goede aankoop, wel duur, maar een sublieme beeldkwaliteit en een bovengemiddeld geluid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...