Ga naar inhoud


[Technisat digicorder HD s2] wie heeft deze en woont in omgev. Almelo?


Gast frank2

Aanbevolen berichten

Gast badmuts32

Hoi,

 

Ik ben ook in het bezit van de Technisat digicorder HD S2. Via BBC HD ontvang ik ook een 4:3 formaat. Om het beeld in breedbeeld te bekijken zet ik handmatig het beeld op Stretch. Bij alle andere zenders kom ik dit probleem niet tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

soms moet je 'm op stretch zetten maar soms zie je een rechthoek in het midden van je tv dan is het echt breedbeeld en moet je 'm op zoom zetten. Ik kom dit vaker tegen o.a. bij bvn. Het heeft te maken met de hdmi aansluiting, er volgt dan geen auto omstelling op de tv zoals wel bij scart gebeurd. Alleen is het beeld via hdmi aanmerkelijk beter/mooier dan scart. Het is even wennen maar niet vervelend, en alle nl zenders zenden netjes in 16:9 uit en dus heb je geen last. Bij BBC HD staat het teken 16:9 er ook niet in de balk en dus gaat het "mis"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zit te dubben over een Technisat (en de rest). Mijn vraag is min of meer in deze thread al eerder langs gekomen, maar ik wil graag heel concreet weten of het mogelijk is om een canal digitaal zender op te nemen en een andere in een andere transponder te kijken. In de eerdere vraag stond dat laatste niet concreet. Ik vraag dit omdat een satellietwinkel mij vertelde dat dit niet kan. En kan dat dan inclusief decoderen of neemt ie het gecodeerd op en gaat ie het bij het kijken pas decoderen?

 

Je hebt hier dan wél een dual cam voor nodig?

 

Groeten

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je kan naar CD kijken en bijvoorbeeld op astra 2 een zender laten opnemen zoals BBC1 of BBC hd, maar je hebt inderdaad een dual cam zoals aston 1.07 nodig EN vanaf je schotel 2 coax kabels die naar de reciever gaan, dus ook een dual lnb (lnb met 2 uitgangen) doe je dit niet zoals ik dat nu heb is bovenstaande niet mogelijk en kun je bijv. naar ned 1 kijken en ned 2 opnemen maar geen bbc.

vlgs mij neemt hij ongecodeerd op, maar bij een uitvoering met 2 coax kabels weet ik het niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, bedankt. Maar ik bedoel of CD opnemen én CD kijken kan, bv NL1 kijken en RTL4 opnemen. Deze zitten in verschillende transponders.

 

De dual (of zelfs quad) lnb's waren al begroot. En de twee coaxen ook. Alleen de dual cam nog niet.

 

Groeten

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

"kheb em zelf ook" en hij bevalt prima. De interface is even wennen, maar toch erg gebruiksvriendelijke. Ik was verbaasd dat bij het knippen in een opname de titelgegevens automtisch werden bijgewerkt als je 2 programma's opgenomen had. Bestanden uit de Tuner trekken naar een pc is ook eenvoudig, gaat een beetje traag, maar werkt wel gewoon. MPEG2 demultiplexen gaat gewoon met Mediaportal (van technisat), voor mpeg 4 opnames gebruik ik tsremux en ik kan het daarna afspelen met powerdvd ultra op mijn pc. Ik kan alleen nog niet terug schrijven naar de videodirectory waardoor ik de tuner niet als videoplayer kan gebruiken voor bestanden afkomstig van mijn pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hij is onderweg. Kan nog wel even duren voor ik er van kan genieten, moet eerst de schotel en de draden nog installeren.

 

Weet iemand of je de HDD zelf eenvoudig kunt vervangen? Is wat mij betreft tzt wel een nuttige actie.

 

Groeten

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: mouse1277
het kan en het wordt gecodeerd opgenomen.


Hoi,

Even een ouder topic nieuw leven inblazen. Ik heb hem ook sinds een tijdje maar loop toch tegen problemen aan mbt opnemen en tegelijkertijd kijken naar twee verschillende CD-zenders op verschillende transponders. Gisteren wilde ik bv NL1 opnemen en NL2 kijken. Zodra de opname begint krijg ik op NL2 de melding dat het een gecodeerde uitzending is en gaat het beeld op zwart.

Hoe zorg ik ervoor dat de kaart wordt gebruikt voor de zender die ik kijk en dat de op te nemen zender gecodeerd wordt opgenomen? Ik werk met een aston dual.

Groeten

Frans
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf nog niet tegen dit probleem aangelopen omdat ik het nog niet uitgetest heb, maar bij instellingen kun je de ci module van auto naar ci1 of ci2 zetten, zou dat misschien helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: frank2
Ik ben zelf nog niet tegen dit probleem aangelopen omdat ik het nog niet uitgetest heb, maar bij instellingen kun je de ci module van auto naar ci1 of ci2 zetten, zou dat misschien helpen?


Dit helpt volgens mij niet (tenzij ik je niet goed begrijp), kan even niets meer doen want geveld door m'n rug.

Groeten

Frans
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FransDHT
kan even niets meer doen want geveld door m'n rug.


als je achter je laptop of pc kunt zitten (of liggen) om hier op dit forum te reageren, kun jij ook de voorgestelde suggestie testen op je sat-ontvanger smilewinkwhistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...