Ga naar inhoud


nu leverbaar!


cellie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: McDish
Nou dan zal ik aansluiten met mijn bevindingen.

-geluid
Nadat ik de DM800 heb aangesloten op mij Philips 37PFL9603 (HDMI ingang 1) geen geluid. Daarna via scart out met een cinch kabel aan de audio-in gehangen en in het menu van de Philips aangegeven audio-in gebruiken bij HDMI 1, ook geen geluid.
Hierna de cinch pluggen aan de side aansluiting gehangen hierbij de tv op side gezet, resultaat wel geluid.
Ik ga dit morgen verder uitproberen in de winkel op een andere tv.


HDMI is compatible met DVI, maar een DVI aansluiting heeft geen ondersteuning voor geluid, alleen beeld.

Dus als je de DM800 via een DVI->HDMI kabel aansluit op een TV, geeft de TV alleen beeld, geen geluid.
Het geluid is alleen via de optische of analoge uitgangen (via scart) uit de DM800 te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Na wat rond kijken op het internet kwam ik de volgende site tegen,

DVI <-> HDMI

En het klopt inderdaad, nu zal het probleem in de TV moeten zitten.

Dus weer een possible bug verwezen naar de prullenbak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast WanWizard

Op het DVI chassisdeel (let op, dat is anders dan de DVI signaal standaard!) zit wel degelijk audio. Daarom zit er ook een speciaal verlooptje van dat DVI chassisdeel naar HDMI bij.

 

Als je echter met eigen (en niet juiste) kabels aan de gang gaat kan het echter zomaar eens zo zijn dat je audio kwijt raakt. Zo zijn er mensen die er een DVI-DVI kabel in steken, of een gewone DVI-HDMI kabel (die niks met die audio kan).

 

Kortom, altijd het bijgeleverde kabeltje gebruiken, en die desnoods verlengen met een HDMI M-F kabel indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: FuzzyLogic

Dus als je de DM800 via een DVI->HDMI kabel aansluit op een TV, geeft de TV alleen beeld, geen geluid.
Het geluid is alleen via de optische of analoge uitgangen (via scart) uit de DM800 te halen.


BS.
Probeer maar eens, het geluid wordt gewoon weer in het hdmi verloopje ingevoerd.

Een aantal mensen melden wel dat ze de output op 60Hz moeten zetten, voordat het geluid helemaal goed gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is nog een bugje in de dm800. Om geluid te krijgen via hdmi dien je te gaan naar A/V instellingen en hem even op scart te zetten en dan weer terug naar HDMI. De audio wordt dan wel doorgegeven via hdmi en blijft werken tot een herstart.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Torchwood

Sinds ik de laatste update heb binnengehaald, heb ik het probleem met geluid niet meer, ook niet bij 50Hz instelling. Misschien hebben de mensen die daar nog problemen mee hebben, nog niet de laatste updates vanuit menu/plugins en downloads binnengehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronaldd
Dit is nog een bugje in de dm800. Om geluid te krijgen via hdmi dien je te gaan naar A/V instellingen en hem even op scart te zetten en dan weer terug naar HDMI. De audio wordt dan wel doorgegeven via hdmi en blijft werken tot een herstart.

Ronald

Bedankt voor bovenstaande, ook ik heb nu weer geluid via HDMI.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat reclame niet wordt toegestaan maar ik zou het op prijs stellen als iemand mij een betrouwbare shop weet te vertellen waar ik deze kan bestellen. Ik zou het EK graag in HD willen bewonderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: Jikan
Ik snap dat reclame niet wordt toegestaan maar ik zou het op prijs stellen als iemand mij een betrouwbare shop weet te vertellen waar ik deze kan bestellen. Ik zou het EK graag in HD willen bewonderen


Je kan op de Homepage van http://www.satellietland.nl/ Erkende NL dealers vinden .

Klik daar op : waar tekoop
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...