Ga naar inhoud


nu leverbaar!


cellie

Aanbevolen berichten

Gast NDS4Ever

Ik heb waarschijnlijk iets te enthousiast gereageerd en ben an de feiten voorbij gegaan. Maar als niet kenner van de technische waarden, stel ik met mijn ogen vast dat het beeld beter is naarmate de bitrate hoger is. Dat is een gevoel.

 

Het is niet mijn bedoeling om de kenners voor de schenen te schoppen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een vraagje voor de gelukkige onder ons die een DM800 hebben: ik heb de dm800 van mijn buurman even mogen bekijken en configureren. Ik heb wat problemen gehad met het aan/uitzetten van de box. Buurman heeft nu dus ook al deze ervaring en kwam erachter dat de box meteen aan gaat met een voeding van z'n 500+. Orginele voeding gaf weer problemen. Iemand ook deze ervaring? Mij deed dit even denken aan de brakke voeding van de 500 een tijdje geleden...

Tevens loopt het geluid van de box via HDMI prima met mijn sharp lcd.

Zijn philips lcd geeft geen geluid weer via hdmi. Wel via de scart. frappant is dat, als we de scart eruit halen, het geluid wel via de hdmi loopt?!

Echter na een dag geluid ook weer weg.

Mijn dm800 komt waarschijnlijk deze week hoop dan wat meer ervaringen op te kunnen doen.

DM7000S/DM500S - Multytenne Twin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat vanmiddag ook ervaren, schrok me echt kapot !

 

Ik dacht echt dat ie stuk was, had juist de harddisk erin gebouwd. Toen ik de stroom weer inschakelde gebeurde er helemaal niets. Verschillende keren de voedingsplug achter in de ontvanger eruit getrokken en weer opnieuw erin, niks hielp. Nadat ik de stekker andersom in het stopcontact had gestoken kwam er pas weer leven in de 800. Misschien is het toeval maar zo ging het bij mij dus.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NDS4Ever
Ik heb waarschijnlijk iets te enthousiast gereageerd en ben an de feiten voorbij gegaan. Maar als niet kenner van de technische waarden, stel ik met mijn ogen vast dat het beeld beter is naarmate de bitrate hoger is. Dat is een gevoel.

Het is niet mijn bedoeling om de kenners voor de schenen te schoppen.

dat laatste heb ik ook niet zo ervaren (ik beschouw me ook niet als kenner) en zo algemeen als je het eerste nu stelt klopt het m.i. ook wel.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die stekker zal ik onthouden.

Als ik moet geloven dat er maar 48 boxen uitgeleverd zijn in Nederland, is het al best veel, 3 boxen met stroomproblemen.

Misschien tijd voor een poll wink

boxen met stroomproblemen en boxen met geluid-via-hdmi problemen smile

 

DM7000S/DM500S - Multytenne Twin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het flashen heb ik ook gemerkt dat die box soms moeilijk terug wil starten. De voeding is echter dezelfde als van de DM600.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij mij problemen met de voeding zoals jullie hier boven beschrijven maar dit is identiek aan de dm 600 die ik ook bezit.

Ook heb geen geluid via hdmi op mijn panasonic 42" plasma.

Verder blijft de agc 99% uitslaan en signaal is bij mij op 19.2

26%.

Verder probleem met cc cam 2.08 ik krijg de cd kaart niet werkend(zal wel aan mijzelf liggen)

Met rotor krijg ik de positie's niet opgeslagen.

Maar als je de eerste wil zijn met een dm 800....

Zal ik morgen de dealer bellen of zijn dit nog bug's in de software?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan zal ik aansluiten met mijn bevindingen.

 

-geluid

Nadat ik de DM800 heb aangesloten op mij Philips 37PFL9603 (HDMI ingang 1) geen geluid. Daarna via scart out met een cinch kabel aan de audio-in gehangen en in het menu van de Philips aangegeven audio-in gebruiken bij HDMI 1, ook geen geluid.

Hierna de cinch pluggen aan de side aansluiting gehangen hierbij de tv op side gezet, resultaat wel geluid.

Ik ga dit morgen verder uitproberen in de winkel op een andere tv.

 

-voeding

Ook ik heb gezien als ik het stekkertje van de voeding in de Dreambox plug, dat ik deze actie meerdere malen moet uitvoeren wil de Dreambox doorstarten.

Ik dacht dat het misschien aan een los contact lag, of dat de voedingsplug tijdens het inpluggen geen goed contact zou maken.

Hierna de stekker uit de wandcontactdoos gehaald en de voedingsplug met de Dreambox verbonden en hierna de stekker in de wandcontactdoos gestopt, maar dit gaf geen verbetering/verandering.

 

-beeld

Tegenover de DM7020 (scart) is de DM800 (HDMI) een 'wereld' van verschil, nee gekheid het beeld is duidelijk beter maar dit komt voornamelijk door de HDMI aansluiting.

Op de HD kanalen (ORF HD) een beeld, het lijkt wel 3D, of gisteren Bayern Munchen live bij onze oosterburen in HD, ze speelde op ECHT gras duidelijk gezien.

 

-image

Beide images gebruikt (Pli & Ronaldd) op dit moment geeft Pli de voorkeur maar dat is een persoonlijke keuze.

 

En als je iets als eerste wilt hebben, zul je ook tegen wat mogelijke 'bugs' aanlopen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wollie1
Ook bij mij problemen....
Maar als je de eerste wil zijn met een dm 800....
Zal ik morgen de dealer bellen of zijn dit nog bug's in de software?


Om te voorkomen dat veel mensen de dealer (moeten) bellen is het wellicht handig om
een nieuw topic te openen met een overzicht van (alle) bugs van de Dreambox 800 HD.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NDS4Ever
Waarom zet je niet gewoon de kanalenlijst van bijv. Joske erin.

Dan kun je zien of het aan de tuner ligt. Ik heb ook iets gelezen over een update van de software.

Als je Pli gebruikt kun je gewoon de software ff updaten en dan opnieuw laten zoeken.


ik heb een zender lijst ingeladen via pli menu
als ik dan bv euro 1080 selecteer dan kan de ontvanger niks vinden.
zelfs met de zender liberty nl op de hotbird en ongecodeerd heeft hij de grootste moeite.
de 7000 heeft hier totaal geen moeite mee.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
-voeding

Ook ik heb gezien als ik het stekkertje van de voeding in de Dreambox plug, dat ik deze actie meerdere malen moet uitvoeren wil de Dreambox doorstarten.

Ik dacht dat het misschien aan een los contact lag, of dat de voedingsplug tijdens het inpluggen geen goed contact zou maken.

Hierna de stekker uit de wandcontactdoos gehaald en de voedingsplug met de Dreambox verbonden en hierna de stekker in de wandcontactdoos gestopt, maar dit gaf geen verbetering/verandering.

 

aan allen met deze voedingsproblemen.

Hier ook dit soort problemen geconstateerd en mijn leverancier geraadpleegd te hebben.

Bij mij leverancier, is door SL duidelijk verteld dat na een 2de doorstart (even spanningsloos) echt 1 minuut moet wachten alvorens men wéér het toestel inschakelt. Dit zou in de grote condensatoren moeten liggen die de DM800 moeten beveiligen tegen mogelijke fouten in de voeding en om te voorkomen dat ernstige schade gaat ontstaan aan het toestel, zoals indertijd gebeurde met de 600 met foute voedingen.

Die 1 minuut, zou dan nodig zijn om die condensatoren te ontladen.

Na een Flash bijvoorbeeld, zou je daarom beter het toestel met het powerknopje uit/aan te zetten.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie

aan allen met deze voedingsproblemen.
Hier ook dit soort problemen geconstateerd en mijn leverancier geraadpleegd te hebben.
Bij mij leverancier, is door SL duidelijk verteld dat na een 2de doorstart (even spanningsloos) echt 1 minuut moet wachten alvorens men wéér het toestel inschakelt. Dit zou in de grote condensatoren moeten liggen die de DM800 moeten beveiligen tegen mogelijke fouten in de voeding en om te voorkomen dat ernstige schade gaat ontstaan aan het toestel, zoals indertijd gebeurde met de 600 met foute voedingen.
Die 1 minuut, zou dan nodig zijn om die condensatoren te ontladen.
Na een Flash bijvoorbeeld, zou je daarom beter het toestel met het powerknopje uit/aan te zetten.


Thx voor de update, ik ga dit morgen meteen uitproberen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Thx voor de update, ik ga dit morgen meteen uitproberen.

Ik heb het al herhaaldelijk geprobeerd, en inderdaad, iedere keer na die ene minuut, schakelt het toestel probleemloos in

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon niet w88 tot morgen, het klopt inderdaad; gewoon een minuutje w88 en de Dreambox start probleemloos op.

Nu het geluid nog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...