Ga naar inhoud


Humax in combinatie met TVV-CI en TVV-kaartje werkt niet......??


JohnnyBee

Aanbevolen berichten

Hoi vrienden,

zoals hierboven reeds geschreven werkt mijn TVV-kaartje niet in een TVV-common interface en dit alles in mijn Humax 5400.

Wanneer ik de CI opvraag zegt deze netjes een heleboel gegevens zoals versie en software enz.

Doch wanneer ik de kaart info vraag geeft deze "Kaart onbekend" op.

 

Alles ook nog eens in mijn andere Humax geprobeerd, maar met hetzelfde slechte resultaat.

 

Bijde Humax'en hebben alternatieve firmware aanboord, weliswaar niet de allerlaatste....

TVV-kaartje werkt wel prima in een goedgekeurde ontvanger.

 

Heeft hier iemand een uitleg voor aub ???

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb van mijn collega gehoord (die zelf tvv abbo heeft)dat de ene tvv module de andere niet is. Er zou idd een reeks tvv modules zijn die niet werken op humax frown Hoe of wat zal ik em morgen es vragen. Probeer es als je nog een andere module hebt die eens (bv. matrix met ucas of magic met penta 1.11 om maar iets te noemen)

 

sat_viewer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sat-viewer,

had de kaart al eens eerder in mijn Aston 1.05 en in mijn Aston 1.03 geprobeerd, maar ook in deze module's lukt het niet.

Bedankt voor je bijdrage,

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen eens gaan speuren terug in de tijd (had dit beter eerder gedaan ;-) )op het forum, en het ziet er niet goed uit voor mij, ik lees haast alleen maar dat het met deze combinatie niet zou lukken.

Men raad aan een Aston 1.07 deze zou ook prima samenwerken met de Aston 1.05 in mijn ander Ci-slot.

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Let wel op, dat je minimaal software versie 2.17 erop hebt staan, anders werkt de Aston dual cam niet, i.c.m.TVV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin waren er ook problemen met de combinatie Humax 5400 en Aston 1.07. Of die met versie 2.17 over zijn, weet ik niet. In ieder geval werken Aston 1.03 en 1.05 zeker niet.

 

Ikzelf heb een TVV kaartje en een Xcam. Deze heeft lang goed gefunctioneerd, maar afgelopen maand ineens de update puls niet verwerkt. Zie ook dit draadje .

 

Dreambox 7020HD + OpenPli 3.0

Humax 5400 + loader 1.37 + ToH3.4_HoT11.1

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aston SECA DUAL 1.07 nieuwste versie 2.18 CI module, landcode VRIJ

Perfect voor CanalDigitaal en TV Vlaanderen smartcards. SECA 1 en SECA 2 common interface module, nieuwste model (klik foto voor specificaties). Ook perfecte probleemloze oplossing voor oa de Humax, Inverto en Topfield ontvangers.

deze is WEL goed voor in de humax 5400 deze heeft het zwarte label met aston 2.18

 

Canal Digitaal en TV Vlaanderen CI module

de officiele Canal Digitaal Nederland en TV Vlaanderen CI module, heeft een landcode beperking voor Nederland en Belgie. Let op, NIET voor Humax 5400, Inverto, ARION en Topfield ontvangers te adviseren.

deze is NIET goed voor in de humax 5400..z

deze heeft het rode label en gaat niet met humax!!!

opgepast er zijn 2 soorten van deze modulles ene werk er niet bij de humax 5400..Z

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn TVV kaartje werkt pefect in zowel een Aston 1.07 als ook in een Mediaguard Canal Digitaal module (met licht blauwe label) die samen in een TVV pakket zat (kaart+module). Ik ondervind geen voordelen van de Aston. Is alleen duurder. Heb vorig jaar de Mediaguard module ge-update via de satelliet n.a.v. geen ontvangst van de Franse zenders France 2, Mezzo, etc. Sindsdien alles OK.

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat u uw mediguard CImod geupdated heeft via sat.Kan u even melden op welke sat en transponder en wat is de laatste update? Bij mij blijft hij eeuwig op zoekstand staan zowel op astra1 als astra3.

Ik bezit een offic.mediaguard CIMOD van SCM Microsystems

software 1.01.005

Firmware 1.01.01

Ik stel mijn vraag omdat mijn CIMOD allen MPEG2 kan detecteren en de HD uitzendingen van TVvlaanderen in MPEG4 zijn gecodeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Commentaar van TV VLAANDEREN

Beste,

Wij hebben ondervonden dat er bij bepaalde HD-ontvangers comptabiliteitsproblemen zijn met onze eigen TV VLAANDEREN module, zo ook bij de Humax. Humax zal zijn firmware moeten aanpassen vooraleer onze module werkt. In afwachting daarvan kan u de Aston module gebruiken.

Met vriendelijke groeten,

 

Het TV VLAANDEREN team

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Canaldigitaal Mediaguard CImod heb ik geupdate via de Astra 1 transponder BVN. Dit zijn de gegevens die er nu op staan :

SoftWare versie : Canaldigitaal 1.09.003(1.09.01.00)

FirmWare versie : 1.03.05

Download ID : 8

Fabrikant : SmarDTV

De software in mijn Humax is nog steeds de oude die er origineel inzat +cam ToH 3.1

Werkt perfect.

Probeer dus eerst maar eens een SW update via BVN.

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb vandaag een Aston 1.07 aangekregen en in de Humax geplaatst samen met de TVV-kaart, direct beeld.

Nu nog even afwachten of de kaart ook prima wordt geupdated wat key's betreft, maar volgens wat ik hier kan teruglezen zal dat wel ok zij zekers.

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...