Ga naar inhoud


[500] wil niet schakelen naar 2e of 3e lnb enz.


janneke

Aanbevolen berichten

Hopelijk heeft iemand een helder idee wat te doen aan het volgende probleem:

Mijn 500 deed het altijd perfect tot ong. een maand terug, zonder een aanwijsbare aanleiding. Hij wil niet meer naar de astra1- of hotbird-lnb switchen ("kan service niet vinden"). Astra2 is geen probleem. Soms doet "ie" het ineens, maar dat is een hoge uitzondering.

Wat verder nog opvalt: na een film gezien te hebben die is gestreamd van de netwerk-schijf, is terug schakelen naar de tv-modus ook weer een probleem ("kan service niet vinden").

Ik deel de schotel met 3 duo-lnb's en ieder een 4-1 DiSEqC-switch met de buurman. Dat heeft altijd goed gewerkt. Ik heb mijn box aangesloten aan zijn systeem en dat geeft hetzelfde negatieve resultaat. Zijn ontvanger doet het wel goed. Je zou dus zeggen, dat er iets met mijn box mis is, maar wat?

Voor de volledigheid: gemini 4.10 met cccam 2.0.8.

Wie weet meer? Alvast bedankt. cry

janneke

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zat daar ook een zwaardere 12 volt voeding bij? De DM-500s heeft nog wel eens een probleem met een rotor dat die niet genoeg stroom kan leveren, misschien heb jij dat ook hier met een diseq switch. (misschien is de voeding wat verouderd, waardoor hij minder stroom levert?)

 

Wat doet ie zonder de tuner van de buurman, of rechtstreeks op een LNB?

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken 't probleem, en waarschijnlijk ook de oplossing. Maak de configuratie afwijkend, dus LNB 0-2 en zet de repeat op 2.

Grote kans dat je probleem weg is.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het nog met een hogere repeat proberen, en ook kun je wat gaan experimenteren met hogere spanningen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik deel de schotel met 3 duo-lnb's en ieder een 4-1 DiSEqC-switch met de buurman.

welke versie switch gebruik je?

Versie 2.0 dien je voor Dreambox niet te gebruiken, want die geeft op de korte of langere termijn altijd problemen.

dus, alleen de versie 1.0 en 1.1 gebruiken

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook nog kunt proberen is optie 6 aanvinken,Sequence repeat. Dan worden de commando's aan je Disecq herhaald gegeven.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het in ieder geval proberen, ik heb indertijd een andere mogen testen van mijn leverancier, als service. Helaas was dat niet de oplossing, de repeat tot nu toe wel.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm, ik heb het zelfde probleem (af en toe). ik denk dat het een combiprobleem van Gemini en ccam 2.08 is.?

Als ik naar een ongecodeerde zender zap(BVN) en daarna naar een gecodeerde zender heb ik wel weer beeld.

Ook (soms) een vastloper als ik iets bekeken heb via het netwerk. (zowel via bestandsmodus als vlc).

ik ben terug gegaan van cc 2.08 naar 2.05, hiermee "lijkt" het minder. Misschien het proberen waard.?

 

Draai nu met G 4.3.1 en cc2.05 (en schijnbaar een org. 500 wink )

 

Sab Titan 1 - Ipbox 200S - Philips DSR 7141 - visiosat bi-satellite G3D -

3 x alp quad lnb - 2 x ArchSat DiSeqC 4 x 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde probleem al eindeloos veel dingen geprobeerd en veranderd en las net: ''zet sequence repeat aan'' en probleem lijkt opgelost. Bedankt smile

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...