Ga naar inhoud


[500] wil niet schakelen naar 2e of 3e lnb enz.


janneke

Aanbevolen berichten

Citaat:
ik denk dat het een combiprobleem van Gemini en ccam 2.08 is.?

Hebben jullie mogelijk geen CCcam.prio in je /etc/ dir staan?

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sequence repeat heeft bij mij ff gewerkt en daarna niet meer. Kijk ik bij satelliet configuratie staat er weer 4 satellieten via diseqc. Veranderd naar afwijkend alles opgeslagen exit exit exit weer terug het menu in staat er weer 4 satellieten via diseqc :S:S Het heeft dus ff gewerkt maar nu springen de instellingen telkens terug iemand een idee ??

 

GR

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mark1985
Sequence repeat heeft bij mij ff gewerkt en daarna niet meer. Kijk ik bij satelliet configuratie staat er weer 4 satellieten via diseqc. Veranderd naar afwijkend alles opgeslagen exit exit exit weer terug het menu in staat er weer 4 satellieten via diseqc :S:S Het heeft dus ff gewerkt maar nu springen de instellingen telkens terug iemand een idee ??

GR

Bij mij eveneens!
janneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: janneke
Origineel bericht van: arie kanarie
geeft ie daar dan aan dat jouw kaart een P: heeft.
bijv P: 0100:00006a


Nee, Arie
janneke


Dan zet die regel eens in de CCcam.prio file
Let wel op, het voorbeeld dat ik geef is voor de Nederlandse zenders en voor de seca-kaart.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de box "netjes" afsluiten om de instellingen permament te bewaren, dus netjes via menu uitschakelen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
Origineel bericht van: janneke
Origineel bericht van: arie kanarie
geeft ie daar dan aan dat jouw kaart een P: heeft.
bijv P: 0100:00006a


Nee, Arie
janneke


Dan zet die regel eens in de CCcam.prio file
Let wel op, het voorbeeld dat ik geef is voor de Nederlandse zenders en voor de seca-kaart.

Dankjewel Arie, maar het maakt geen verschil!
janneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer, maar heb je die diseqc versie nog gevonden?

en welke spanning meet je aan de LNB ingang?

 

als we daar geen antwoord op krijgen, is het speculeren naar de storing......

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs netjes afsluiten werkt niet. Zodra ik alles opsla en meteen weer terug ga naar satelliet configuratie is het alweer terug gesprongen. Ik doe voor elke satelliet de instellingen opslaan dus b.v. dat sequence repeat enz. en daarna alle instellingen opslaan en dan exit exit exit om uit het menu te gaan. Via menu herstart, uitgeschakeld maar niks lijkt te werken vreemd :S. Bedankt voor je reactie trouwens.

 

Gr

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je misschien een multiboot systeem en haalt de box bij herstart de instellingen elders op?

Zou niet moeten mogen, maar ergens onthoudt hij toch oude instellingen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mark1985

 

Is het niet verstandiger om met jouw vraagstelling een ander topic te willen openen, want het wordt nu erg verwarrend.

Daarbij lijken de antwoorden voor de vraagsteller helemaal in het niet te verdwijnen.

Jouw probleem lijkt mij geheel anders, namelijk.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

The continuing story: Allereerst iedereen bedankt voor het mee zoeken naar een oplossing.

Ik heb even gewacht op wat beter weer en een nieuwe Disecq-switch gemonteerd. Nog steeds geen positief resultaat. De switch is een 2.0 downgradeable naar 1.0, dus die moet het doen. Aan de LNB ingang van de box staat 12 V.

Ik heb zelfs een dm 500 van vrienden aangesloten en die geeft de zelfde fout!

Inmiddels heb ik een oudere digitale ontvanger aangesloten die ik naar de dm 500 heb "doorgelust". Deze eerste schakelt wel tussen de drie verschillende LNB's en zodoende is het toch mogelijk de box te gebruiken, zij het op een beperkt aantal transponders.

Wie weet nog iets?

janneke frown

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cobus R

Ik denk toch dat je disecq switch gewoon niet goed is probeer eens de maxdigital die is echt goedkoop en goed genoeg om te proberen want deze werkt goed op de dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...