Ga naar inhoud


[TF7700HD-PVR] Is het signaal van BBC HD wel zuiver?


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Topfield 7700 HD PVR, en ik heb zo af en toe wel eens hikken in een opname.

Ik dacht altijd dat het een probleem van de Western Digital 500 gB schijf was, maar ik heb net een Samsung 1 tB schijf aangesloten en begon met opnemen van BBC HD.

Er was echter een dropout in de uitzending terwijl ik mee keek!

Ben ik de enige die hier last van heeft of zijn er meer die dat wel eens hebben gemerkt bij BBC HD?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi,

 

Het enige dat ik via BBC HD regelmatig volg is Heroes en af en toe een docu, maar nog nooit meegemaakt dat er een hik in zat. Hoe zijn de signaalsterkte en -kwaliteit?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het signaal is prima, ook de kwaliteit, maar toch af en toe een hikje, het lijkt net of de error correctie af en toe de draad kwijt is.

Er zijn soms dagen bij dat het wat vaker voorkomt, en het weer kan er geen oorzaak van zijn, omdat ik het vandaag ook weer had, terwijl het volop zomer is.

Ik heb er alle firmware upgrades mee gedaan, alleen geen hardware upgrade.

De CAM met UCAS 3.0 werkt n.l. feilloos met CD.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog gedacht aan de voeding, dus harde schijf ontkoppeld en blijven kijken naar BBC HD.

Maar net toch weer een hik!

Zoals ik al zei, het is soms wat vaker dan anders, waardoor ik het vermoeden heb dat het aan de zendkant zit.

Want het signaal komt hier volle ak binnen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar eens gekeken of ik de wok nog wat beter kon afstellen.

Ik had signaalsterkte 99% en kwaliteit 88%.

Nu hebik nog steeds 99% signaal en kwaliteit 92%.

Ik moet nog gaan kijken of het beter is geworden.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad een dect telefoon in huis, maar er werd op het moment van de hikken in de uitzending niet getelefoneerd.

De verbeterde afstelling van de wok, met kwaliteitsniveau van 88% naar 92% zal mogelijk een gunstige invloed hebben, want een programma dat ik gisteravond opnam is voor 100% hikvrij!

Eén opname zal daar nog geen afdoende bewijs voor zijn, maar als alle overige opnames ook hikvrij blijken te zijn, tja... dan zal die 4% winst het verschil wel verklaren.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels blijkt dat ook het verbeteren van de kwaliteit van het signaal van 88% naar 92% niet heeft geholpen.

Gisteravond timergestuurd opgenomen van BBC HD: Michael Palin`s New Europe en Wild China.

Toen ik thuis kwam was hij nog bezig met Wild China op te nemen en ik keek live mee, toen er weer een korte onderbreking van het beeld was gedurende 1 seconde (zwart beeld dus), terwijl het geluid normaal doorliep.

Toen ik de opname bekeek was er inderdaad een hik in het geluid, maar geen zwart beeld gedurende 1 seconde, maar een paar freezes kort op elkaar! (in de opname van Michael Palin zat echter geen enkele hik!)

Ik denk dat er in de ontvanger iets is wat de fout tijdens de ontvangst probeert te compenseren!?

BBC HD komt op dezelfde transponder ook nog eens voor als 6945, dus om eens te kijken of er iets is met de tuners zelf, heb ik BBC HD en 6945 gelijktijdig opgenomen terwijl ik meekeek.

Na de eerste hik (zwart beeld 1 seconde met normaal doorlopend geluid) stopte ik de opname, en toen bleek in beide opnames diezelfde hik te zitten.

Als het dus niet aan de tuners ligt, en ook niet aan mijn signaal, en ook niet aan mijn dect telefoon (er werd n.l. niet gebeld tijdens die opnames), wat zou er anders nog als oorzaak bedacht kunnen worden?

Zou het GSM netwetwerk storingen in de ontvangst kunnen veroorzaken? Er staat op ongeveer 130 meter bij mij vandaan een flatgebouw van 9 verdiepingen met een GSM mast op het dak.

Is er iemand die mij goede raad kan geven?

Al vast hartelijk dank.

 

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schat in dat een DECT telefoon ook als er niet gebeld wordt, communiceert met het basisstation, bijvoorbeeld om de klok gelijk te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Zou het GSM netwetwerk storingen in de ontvangst kunnen veroorzaken? Er staat op ongeveer 130 meter bij mij vandaan een flatgebouw van 9 verdiepingen met een GSM mast op het dak.
Is er iemand die mij goede raad kan geven?
Al vast hartelijk dank.

Alleen als je schotel recht op de GSM antenne gericht staat. Staat ie dat niet dan is de veldsterkte van de GSM mast op 130 meter dermate gering dat ik niet in beïnvloeding geloof.
Maar misschien kun je je DEC telefoon eens een keer uitzetten, want dat zijn hoogfrequent-technisch gezien ondingen met die pulscode modulatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een normale DECT telefoon zendt continu op vol vermogen uit! En niet zo weinig ook als je de kritische verhalen leest. sick

Zelf heb ik een ECO-DECT: die zendt niet (nagenoeg niet!) als hij in het basisstation staat, en sterk gereduceerd als hij binnen 10 meter van het basisstation is.

CT1+ telefoons zenden alleen als er daadwerkelijk gebeld wordt.

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had vroeger hetzelfde probleem. Is volledig verdwenen met de laatste firmware update. Zeker dat je over de laatste firmware beschikt? Ook heb ik een tf7700hdpvr met de door TF meegeleverde harde schijf. De TVV cam is eruit gegooid en vervangen door een powercam pro. Na de fw update en de nieuwe cam heb ik geen enkel probleem meer. (tenzij ik met experimenteren de instellingen verknoei natuurlijk :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft niets met de CAM te maken, want het gaat om een ongecodeerd signaal.

En ik heb alle updates uitgevoerd, t/m de laatste van eind maart.

En de schijf zal het ook niet zijn, want het gebeurt ook tijdens het live meekijken.

Daarom denk ik dat het aan de BBC ligt, of er is een storingsbron in de buurt.

Ik zal nog eens een testopname doen met beide tuners gelijktijdig, maar dan BBC HD en Luxe TV.

Ik laat nog wel horen hoe die test verlopen is.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...