Ga naar inhoud


[TF7700HD-PVR] Is het signaal van BBC HD wel zuiver?


AEO

Aanbevolen berichten

Gast PieterB
Origineel bericht van: AEO
Het heeft niets met de CAM te maken, want het gaat om een ongecodeerd signaal.

Ik heb het zelf ook gehad dat de cam (een Anston 1.07) wel degelijk stoorde op de werking van mijn 7700! Dus ook op ongecodeerde uitzendingen.Gebruik van een andere cam loste dit probleem op. Inmiddels zit de nieuwste firmware er in en doet hij het wel goed met de 1.07.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast PieterB

Ja, de CI er uit en een ander model plaatsten loste het probleem op. Maar inmiddels met de nieuwste firmware werkt het gelukkig wel weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels gisteravond een test gedaan.

Ik wilde Michael Palin`s New Europe en daarna Wild China opnemen van BBC HD.

Ik was op visite, dus ruim geprogrammeerd.

Ik heb tegelijkertijd ook opgenomen van Luxe TV HD, zodat beide tuners exact gelijktijdig opnamen.

Toen ik na afloop de opname van BBC HD bekeek, had ik in de gehele opname van ruim 2 uur 3 kleine hikjes.

In de opname van Luxe TV HD, eveneens van de Astra 2 opgenomen, zat geen enkele hik!

Mijn conclusie is dus dat er af en toe een foutje zit in het signaal van BBC HD!

Het ligt niet aan de tuner(s), want bij een vorige simultaanopname van BBC HD met beide tuners, zat er één hikje in beide opnames op precies dezelfde plaats.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond zijn er veel storingen in het signaal van BBC HD!

Ik zit te kijken vanaf 21:00 uur, en zo'n 5 tot 6 keer per uur zijn er onderbrekingen in het beeld, (het beeld is dan 1 tot 2 seconden zwart terwijl het geluid storingsvrij blijft doorgaan)

Ik had al eens een test gedaan met BBC HD en Luxe TV, door beide zenders gelijktijdig op te nemen.

Als er in de opname van BBC HD een dropout zat, zat die dropout er niet op hetzelfde tijdstip in de opname van Luxe TV HD.

Zijn er meer die dit vanavond is opgevallen?

Gisteravond was ik niet thuis en had ik Michael Palins new Europe en Wild China opgenomen.

Alleen aan het eind van de aflevering van Wild China zat er een heel klein hikje.

Maar vanavond veel storing dus.

Zijn er meer die hier vanavond last van hebben (hadden)?

Graag zou ik dat dan willen weten. Al vast bedankt.

 

Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo WPW,

 

Jij zit in Rotterdam, en ik in Almere.

Heb jij het wel over dezelfde storing als ik?

Ik denk dat de door mij beschreven storing gewoon bij de BBC zit.

Want hoe is dit anders te verklaren?

Ik neem aan dat jij toch ook naar BBC HD kijkt.

Jij noemt echter storingen op twee andere frequenties.

Kan je mij vertellen welke zenders het betreft?

Dan ga ik die eens in de gaten houden, en eventueel simultaan opnames met BBC HD en die zenders maken, om eens te testen of dit inderdaad dezelfde storing betreft.

Misschien lijk ik erg fanatiek hierover, maar ik wil graag 100% zekerheid hebben dat het niet aan mijn Topfield 7700HD PVR kan liggen, omdat ik best wel tevreden over dit apparaat ben.

Al vast thanks a lot...

Groetjes...Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan nog niet vaststellen wat voor storing het nu is, ik had laatst het idee dat een boompje z'n takken af en toe voor de schotel wapperde maar die heb ik effe grondig een koppie kleiner gemaakt, verder niks meer ervoor en tog deze vreemde storing, op itv en itv hd en zo niks aan de hand, tis voornamelijk op bbc1 wales/londen, nog niet lang genoeg naar bbc hd gekeken om op te vallen, wellicht vrijdag meer kans op langer kijken :D misschien is het wel iets gedumpt uit de shuttle toen de plee het niet dee laugh

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het die boom zou zijn, heeft die wel idioot lange takken!

Komende zondag komt er een mooie aflevering uit de serie Natural World op BBC HD.

Deze aflevering gaat over mieren, dus dat betekent haarscherpe beelden zoals we nog nooit eerder van deze diertjes gezien hebben.

De uitzending begint om 20:00 engelse tijd, dus hier om 21:00.

Ik ga het opnemen.

Eigenlijk zouden we allemaal dit programma eens moeten opnemen en dan kijken of iedereen exakt dezelfde dropouts heeft (als die er zijn tenminste).

Misschien kunnen we dan definitief vaststellen of het inderdaad aan BBC HD ligt, of dat deze storing lokaal of regio gebonden is.

Dus roep ik bij deze iedereen die een Topfield 7700/7710 HD PVR heeft op, om a.s. zondag om 21:00 nederlandse tijd op te nemen van BBC HD.

Als er dropouts voorkomen, kunnen we vergelijken op welke tijdstippen die zich voordoen.

Het voordeel is dan dat we met 100% zekerheid kunnen vaststellen dat het dan niet aan onze ontvangers ligt.

Bij mij ligt het in ieder geval niet aan de harde schijf.

Bedankt al vast voor allen die aan deze test willen meedoen, groetjes en tot horens.

 

Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een goed plan.

 

Ik heb de mijne al geprogrammeerd om 21.00 uur.

Hoe lang duurt de uitzending? Ik heb em vast op 2 uur lang geprogrammeerd.

 

Overigens heb ik ook het Songfestival op BBC HD opgenomen en heb ik het nog steeds erop staan.

Wie van jullie ook?

Ik heb namelijk een storing bij het begin van Zweden.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aflevering duurt 50min.

 

8:00 pm

Natural World

Documentary about the world of the African driver ant, a sinister army of 20 million sisters which thrives by ravaging the forest, killing every thing it can pin down.

 

8:50 pm

A Little Later

Classic appearance from Paul McCartney on Later with Jools Holland.

 

Ik ga 'm ook opnemen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bbc.co.uk/cgi-perl/whatson/search/daylist.cgi?day=Today&service_id=2075

 

Dit is de link naar de programmagegevens van BBC HD, ik hoop dat het goed ging met het plaatsen van deze link, want ik zit nu even te werken via mijn PDA i.p.v. via de pc.

De uitzending begint om 21:00 nederlandse tijd en duurt 50 minuten.

Misschien zijn er ook bezitters van andere merken HD PVR`s die dit kunnen testen, want als het een storing van de BBC is, dan beperkt deze zich niet tot de Topfields.

De harde schijf maakt op zich niet zoveel uit, maar het is mij wel opgevallen, dat het cachegeheugen enige invloed heeft op zo`n storing.

Ik gebruikte eerder een Western Digital 500 gB met 8 mB cache, maar nu zit er een Samsung 1 tB in met 32 mB cache.

De storingen zijn er hier ook wel, maar minder erg dan bij die Western Digital.

Ik denk dat de storing een zeer korte signaalonderbreking is, en de 8 mB cache heeft volgens mij dan meer moeite om de zaak aan elkaar te plakken dan de 32 mB cache.

Ik kan het mis hebben, want ik heb hier niet zoveel verstand van, maar ik ga af op wat ik waarneem.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels het programma over die mieren opgenomen, maar zal je net zien, geen enkele hik in de opname, BBC HD heeft dus weer iets moois geleverd.

Al met al was deze aflevering van Natural World niet echt heel bijzonder, hoewel ik hem voorlopig wel zal bewaren.

Vanavond weer een uitzending uit de serie Wild China, de laatste aflevering.

Begint om 23:00, ga ik dus weer opnemen.

Wie doet er mee voor een test?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...