Ga naar inhoud


[TF7700HD-PVR] Is het signaal van BBC HD wel zuiver?


AEO

Aanbevolen berichten

Deze keer was het behoorlijk mis!

Terwijl zondagavond de aflevering Ant Attack uit de serie Natural World op BBC HD volledig vrij van storingen was, bleek de laatste aflevering van Wid China maandagavond vol storingen te zitten.

Ik heb de opname met de hand gestart en aan het eind weer gestopt, terwijl ik tijdens de opname mee bleef kijken.

Er waren denk ik wel een stuk of 7 tot 8 dropouts te zijn, en die zitten ook in de opname.

Vanavond om middernacht herhaalt de BBC deze uitzending, ga ik hem dus nog eens opnemen.

Wie heeft de aflevering op maandagavond bekeken of opgenomen, en ook deze storingen waargenomen?

En anders opnieuw een oproep om vanavond om middernacht nederlandse tijd opnieuw testopnames te maken.

Wie doet er mee?

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit betekent dus dat het echt bij de BBC zit.

Er zitten de laatste tijd veel dropouts in het signaal, of beter gezegd, in het beeld.

Het gekke is, dat die dropouts niet allemaal terug te vinden zijn in de opname, alleen als bij een dropout ook een hik in het geluid zit.

Als tijdens zo`n dropout het beeld 1 tot 2 seconden zwart is, maar het geluid storingsvrij blijft klinken, dan blijkt er bij het afspelen vaak niets van terug te vinden zijn.

Tenminste bij mij is dat zo. (dus ook geen onderbreking van het beeld!)

Is er echter ook een hik in het geluid, dan kan je er vergif op innemen, dat er dan ook een hik in de opname zit met wat korte freezes in het beeld!

Dus misschien zijn er een paar techneuten die dit onderwerp meelezen, die een idee hebben hoe dit kan, want ik snap er niks van!

Momenteel zit er bij mij een Samsung 1 tB schijf in met een 32 mB cache geheugen.

Wie, o wie?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...