Ga naar inhoud


HD1000 vragen van een Humax-newbie


Gast tiesum

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Aangezien ik sinds kort een full-HD plasma heb, vond ik het een mooie gelegenheid (EK, Olympics) om een HD-receiver te kopen. Ik heb, wellicht wat overhaast, een tweedehands Humax HD1000 gekocht. Ik heb al een Philips receiver en een beetje spelen met software is mij niet vreemd. De vraag is nu: Is het mogelijk om op deze humax Canaldigitaal HD te kijken (legaal)? Is het mogelijk om de FTA's te ontvangen? En hoe zit het met premiere HD? wat heb ik hiervoor nodig?

 

Sorry voor de noob-vragen, maar ik heb even wat aanknopingspunten nodig...

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De HDMI-uitgang zit erop:

 

prhd1000_2.jpg

 

Hij is wat ik heb gelezen eigenlijk voor Premiere en er zijn mensen die problemen hebben met het ontvangen van canaldigitaal (HD). Is dit intussen opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Humax HDCI-1000 is identiek met de Humax HDCI-2000 met een uitzondering.

De 1000 is een ontvanger voor Premiere Duitsland, met software die speciaal ontwikkeld is voor het kijken naar Premiere Duitsland.

 

Dit betekent, dat deze ontvanger daardoor softwarematig een paar beperkingen heeft t.o.v. de 2000.

Met de 1000 zou je wel degelijk Premiere kunnen kijken, met een legaal abonnement.

Canaldigitaal HDTV zou in principe moeten gaan, met een CI-module voor SECA en een bijbehorend abonnement. Of dit goed gaat, kan zeker een forumlid met zo'n ontvanger je wel zeggen.

 

De software op de 1000 is zoals gezegd door en voor Premiere geschreven, zo is bijvoorbeeld de com poort geblokkeerd, waardoor je de kanalen editor via je computer niet kunt gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij identiek is, zou het dus theoretisch mogelijk zijn er een HDCI-2000 van te maken wanneer deze firmware erop staat. Heeft iemand hier ervaring mee of met gebruik van een betaald canaldigitaal-abonnement op de HDCI-1000 zoals ceesv beschrijft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ontvangen van FTA HD kanalen met een HUMAX HD-1000 is geen probleem.Zelf ben ik al enkele dagen aan het trachten ook de HD kanalen van TV VLAANDEREN op de ASTRA3 te ontvangen. Natuurlijk met een officiele CImod van TV VLAANDEREN/CANAALDIGITAL MEDIAGUARD LICENSED en een smartcard met bijhorend abon. op de HD kanalen, maar zonder resultaat (blokjesbeeld met nu en dan wat beeldfragmenten en en sterk gestoorde klank)

Het is mij opgevallen dat op de achterkant van de CIMOD het volgende staat:

This officially licenced module with smartcard gives access to encrydted DVB/MPEG 2 services.

Maar de uitzendingen gebeuren naar mijn weten in MPEG4.

Zit misschien hier de oorzaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier in dit onderwerp is wat te lezen over de ontvangst met een Humax HDCI-1000.

 

Met een Aston Dual module vanaf Software 2.17 zou het goed moeten werken. Daarmee zou hij MPEG 4 moeten kunnen verwerken.

Software 2.18 is voor multipid problemen.

Er is voor dit module ook een update geweest,ver. 2.14, omdat het niet goed werkte met het vlaanderen pakket.

 

Er bestaan inderdaad CI-modules, die niet geschikt zijn voor MPEG 4.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, de software kan je bij deze ontvanger niet zelf veranderen. Dit wordt door Premiere bepaald en gaat via sat, wanneer je afgestemd bent op een premiere zender. Je krijgt dan automatisch de laatste software, of je wilt of niet.

 

Ikzelf heb de 2000, en mij is een Aston dual cam geadviseerd, met minimaal software 2.17, en dat werkt redelijk. De Aston software kan je het beste door de leverancier bij uitlevering laten controleren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zap snelheid vindt ik het best met de originele CD cam

heb mijn aston daarvoor verkocht

Let wel; het onderste slot is slot 1 (al zegt het menu anders)

 

Veel HD zenders even handmatig toevoegen

Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast twister11
Origineel bericht van: tiesum
Zijn er ook HD1000-bezitters die een orginele CD module gebruiken (en waarbij het werkt)?


Ik heb een orginele CD module maar het werk niet met hd kanaalen van CD
zal ook wel niet werken met ned1HD ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er dan iemand die een Astoncrypt (2.18) module heeft die werkt met een HD1000. Ik heb straks canaldigitaal gebeld en je MOET meteen een abo voor een jaar nemen. Ik baal daarvan, want als ik de zaak niet aan de praat krijg, zit ik met m'n contract.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een 1000 staan. Met een ASTON 1.05 werkt het nIET op de C-digitaal HD kanalen. Wel op de SD kanalen. Met een Oude MagicCAm met TETRA 1.00 erin, werkt het WEL op de C-digitaal HD kanalen. Helaas werkt dan mijn Seasoninterface niet meer, zodat ik de smartcard zelf weer in de gleuf moet stoppen. En tja, dan werkt m'n DM7000 niet meer. Verder een aardige ontvanger, maar niet echt om te gillen die HUMAX.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...