Ga naar inhoud


Hoe reageert een motor op een splitsing van de kabel?


chatuliem

Aanbevolen berichten

Ik heb een motor en nu denk ik de kabel te splitsen die naar de motor loopt. Ik kan er dan twee tuners achter hangen. Ik weet dat ik ook van Twin LNB gebruik kan maken, maar dan moet ik meer kabel kopen, omdat de motor verder staat dan het punt waar ik evt. de splitsing wil toepassen. Reageert de motor dan wel op beide tuners of krijg ik daar problemen mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat denk je wat er gaat gebeuren als de ene ontvanger op de horizontale zenders staat

en de andere op de vertikale.

Jij laat door de ene ontvanger de motor naar het oosten draaien

en iemand anders met de andere ontvanger naar het westen.

En als de ene op de lage band staat en de andere op de hoge dan heb je

meteen al een waslijst aan problemen

en heel snel 2 ontvangers die naar de testikkels zijn.

 

Wat ik zou doen als je er heel weinig geld aan uit wil geven is.

Kijken of één van de ontvangers een loopback heeft en die gebruiken

en bij de ontvanger die na de eerste komt de lnb spanning uit zetten.

Beter is het om het meteen goed te doen.

Ik zelf heb 2 ontvangers die elk een eigen schotel hebben.

De ene staat op een motor en de andere heeft een duo lnb voor beide Astra's.

 

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 Maxxen op 1 schotel met motor, waarvan 1 doorgelust. De eerste bepaalt naar welke sat gekeken wordt, maar als ik de eerste uitzet kan ik met de 2e draaien. Ik heb geen idee of dat bij andere tuners ook zo is. Maar zoals Leo al zegt, 2 schotels is veel leuker. Ik heb nog een 2e schotel (ook draaibaar) en ook met een Max er achter en nooit meer ruzie met m'n gegliefde (althans wat dat betreft :D)

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een splitter met 1 ontvanger erachter. De overige kabels gaan wel het huis door, maar er is nog geen ontvanger aangesloten.

 

Volgens mij is het zo dat als er maar 1 ontvanger aan staat, het werkt zoals je zou willen. Al moet je misschien even 'zappen' als je met ontvanger 2 de schotel tussentijds hebt gedraaid en ontvanger 1 weet dat nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zak
Ik heb een splitter met 1 ontvanger erachter. De overige kabels gaan wel het huis door, maar er is nog geen ontvanger aangesloten.

Volgens mij is het zo dat als er maar 1 ontvanger aan staat, het werkt zoals je zou willen. Al moet je misschien even 'zappen' als je met ontvanger 2 de schotel tussentijds hebt gedraaid en ontvanger 1 weet dat nog niet.


Dat zal niet gaan werken !!

Beste oplossing is:

Of met een Twin LNB werken op de rotor, waarvan uiteraard maar één ontvanger deze kan laten draaien.

Of doorlussen, nadeel is dat beidde ontvangers alleen verschillende zenders tegelijk kan laten zien, die op dezelfde polarisatie en band ( hoog / laag ). dat uiteraard wel op dezelfde sateliet. Dus je keus is erg beperkt t.o.v. verschillende zenders tegelijk ontvangen.
Als één ontvanger geheel uitstaat, dan zal de tweede ontvanger de rotor bedienen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...