Ga naar inhoud


welke hdtv onvanger voor kabel aansluiting


Gast Olke Bolke

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: MrScratch
Enige alternatief voor de samsung is dan de Dreambox 800. Theoretisch moet deze het op de kabel ook doen als je er een dvb-c tuner instopt. Ik heb nog niemand gehoord die het heeft geprobeerd of zelfs werkend heeft, maar in theorie moet het gaan.

Proefkonijnen, iemand?


getest, 800 werkt prima met een dvb-c tuner

Mooi, dat was de verwachting, maar het is altijd spannend of het ook zo is.

Jammer dat de 800 maar 1 tuner heeft. Nu is het toch lastig om deze mijn 7025 te laten vervangen.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Olke Bolke

okokokee... wil ik ook .... alleen een beetje teveel van t goede ,finacieel gezien hier...(durf deze bedragen niet te vertellen aan duifje....lol)

dus de 800 is een alternatief ,ook nog wel een dure oplossing ,maar dan heb je ook wat denk ik dan maar...ik blijf toch nog even maar wachten op de nieuwe van kabel ontvanger van humax de IRHD5000C deze zijn ze nog aan het testen en komt waarschijnlijk iut op het einde van mei.tot dan eerst nog geen aankopen dezerzijds..(divm het oplopen van blauwe plekken ed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag er van uit gaan dat de 'goedgekeurde' ontvangers geen extra aansluitingen hebben om uitzendingen elders op te slaan of te branden. Tevens vermoed ik dat zo'n goedgekeurde PVR geen dual tuner uitvoering is, dus dat is kijken en opnemen tegelijk.

 

Ik wil zelf zo'n HDTV PVR gaan bouwen, zou niet zo moeilijk moeten zijn. En dan kun je wel alle aansluitingen etc. gebruiken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: dolphs
Origineel bericht van: pieterg
getest, 800 werkt prima met een dvb-c tuner


Dat zijn dus die tuners die je ook voor de dm600 en dm7025 kunt gebruiken, philips neem ik aan?


Inderdaad, daar had ik nog eentje van liggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nobody2050
Geeft deze kabeltuner dan ook de HD zenders door of heb je dan toch nog weer een tuner er voor nodig.

Greetz Nobody2050


Ja dat is een goeie vraag, is het alleen de ingebouwde chip van de ontvanger die HD zenders moet decoderen of heeft de tuner er ook nog iets mee te maken.
Zou ik ook wel willen weten. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg

De HD zenders werken met een standaard dvb-C tuner.

 

Dat had ik nu juist getest, want dat de SD zenders zouden werken wisten we immers al, dat is hetzelfde als met de 7025.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Olke Bolke
Origineel bericht van: grunnsat
Je mag er van uit gaan dat de 'goedgekeurde' ontvangers geen extra aansluitingen hebben om uitzendingen elders op te slaan of te branden. Tevens vermoed ik dat zo'n goedgekeurde PVR geen dual tuner uitvoering is, dus dat is kijken en opnemen tegelijk.

Ik wil zelf zo'n HDTV PVR gaan bouwen, zou niet zo moeilijk moeten zijn. En dan kun je wel alle aansluitingen etc. gebruiken!


met aandacht alles gelezen en ik probeer nog steeds mn hoofd boven water te houden,man o man wat een kreten allemaal,pvr,dvb-c 800 ,noem ut maar op.
mijn ben druk aan ut zoeken wat het allemaal inhoud en kmoet zeggen hmmm ut lukt ook wel aardig alleen t begint steeds inewikkellerder te worden (voor mij dan)
wat de reactie van Grunsat betrefd....als ut lukt hou ik me aanbevolen.....suc6 ermee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je treft met de vraag de spijker op z'n kop

ook ik had al een dergelijke vraag geplaatst in het dreambox forum

en ben blij dat pieterg er een klinklaar antwoord op gaf.

 

het blijkt altijd even een kwestie van doorbijten en nalezen van meer dan een bericht.

 

pvr= aan opnemen

dvb-c= aan digitale video uitzending via de kabel

dm 800= aan het nieuwste op de markt gelanceerde model van dreambox

 

hdmi en hdtv zijn (bijna) inherent aan de best mogelijke verbinding en uitzendt normen

 

het aardige is dat de dm 800 (van dreambox) op de nieuwe high definition norm en op de iets oudere sd norm een erg mooi beeld tovert, zoals men kan nalezen in de ervaringsberichten.

 

en ja, anders blijft een samsung 360 als de enige goedgekeurde ontvanger die hdmi aankan als verbinding tussen je decoder en het display.

 

de bijkomstige voordelen van een dreambox met softcam en ethernet is evident (als je daarover meer gelezen hebt)

 

cheers

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Olke Bolke
heb alles us even bekeken maar het lijkt mij meer een recorder,met name omdat er staat ...Optioneel EuroDOCSIS™ 2.0 Kabelmodem Module met 200 MHz Processor,dus naar mijn idee een ekstra aankoop nodig om te decoderen.
maar hebb nog wwel de
Humax Digitale Tuner Kabel PVR 160Gb IPVR9200 gevonden alleen kweet niet of deze hdmi is


Nee, de EuroDOCSIS optie is om je ontvanger tevens als kabel INTERNET modem te laten werken, dan heb je geen los kabelmodem meer nodig. in 99% van de gevallen dus niet van toepassing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Madshark
Nee, de EuroDOCSIS optie is om je ontvanger tevens als kabel INTERNET modem te laten werken, dan heb je geen los kabelmodem meer nodig. in 99% van de gevallen dus niet van toepassing.

De Scientific Altanta HDTV PVR biedt tevens ondersteuning voor OpenTV en VOD diensten. Daarvoor is een retourkanaal nodig zodat de ontvanger kan communiceren met servers bij Ziggo om bijvoorbeeld een VOD programma aan te vragen. Primair wordt daarvoor het ingebouwde EuroDOCSIS modem gebruikt. Niet als een Internet kabel modem hoewel dat functioneel wel mogelijk is want de techniek is verder hetzelfde, maar meestal wordt de ethernet poort op de ontvanger wordt uitgeschakeld in opdracht van het kabelbedrijf. Het EuroDOCSIS modem is optioneel in Scientific Altanta ontvanger omdat er op verzoek van het kabelbedrijf ook een uitvoering gemaakt kan worden die geen OpenTV en VOD diensten ondersteunt zodat er dan ook geen retour kanaal nodig is en het EuroDOCSIS modem kan komen te vervallen. Dat scheelt immers weer in de kosten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: Madshark
Nee, de EuroDOCSIS optie is om je ontvanger tevens als kabel INTERNET modem te laten werken, dan heb je geen los kabelmodem meer nodig. in 99% van de gevallen dus niet van toepassing.

De Scientific Altanta HDTV PVR biedt tevens ondersteuning voor OpenTV en VOD diensten. Daarvoor is een retourkanaal nodig zodat de ontvanger kan communiceren met servers bij Ziggo om bijvoorbeeld een VOD programma aan te vragen. Primair wordt daarvoor het ingebouwde EuroDOCSIS modem gebruikt. Niet als een Internet kabel modem hoewel dat functioneel wel mogelijk is want de techniek is verder hetzelfde, maar meestal wordt de ethernet poort op de ontvanger wordt uitgeschakeld in opdracht van het kabelbedrijf. Het EuroDOCSIS modem is optioneel in Scientific Altanta ontvanger omdat er op verzoek van het kabelbedrijf ook een uitvoering gemaakt kan worden die geen OpenTV en VOD diensten ondersteunt zodat er dan ook geen retour kanaal nodig is en het EuroDOCSIS modem kan komen te vervallen. Dat scheelt immers weer in de kosten.


Ah ok. Zo'n 6 jaar geleden had ik een UPC DVB-C ontvanger van Motorola, deze had een ethernet poort en was te gebruiken voor Chello Internet. UPC heeft destijds even heel kort Chello klanten van internet voorzien door deze DVB-C ontvanger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...