Ga naar inhoud


Eurosport HD via Ziggo (casema,@home,Multikabel) vanaf 25 mei


Gast passie35

Aanbevolen berichten

Had met een enkele jaren oude 0,2 db quad lnb van Edision dat het beeld/signaal op de HD ESP kanalen op de hotbird wegviel naar 0.

 

Was al met ontvanger en tv'tje het dak opgeweest om de boel beter uit te richten, veel geknoeid met de software/zenderlijsten/satelites.xml etc, mocht allemaal niet baten.

 

Heb er een nieuwe 0,2 db quad Inverto silver tech "hdtv dvb-s2 compliant" lnb opgezet en het probleem is opgelost.

Het signaal is niet hoger als voorheen maar valt nu niet meer weg.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo allen,

 

Ik heb zojuist een mail naar Eurosport gestuurd en kreeg binnen een kwartier antwoord.

 

Mijn vraag:

Beste allemaal,

 

Sinds 25 mei 2008 hebben jullie ook Eurosport HD. Ik heb dit een week of 1,5 kunnen bekijken via de Hotbird satelliet. Wat kan sport toch mooi zijn op die manier. Heel veel in breedbeeld en dan de HD kwaliteit, zoals bij Roland Garros.

 

Maar ja, toen ging de codering er op. En aangezien Eurosport HD niet wordt doorgegeven via Canal Digitaal en ook niet via de digitale tv van UPC (die ik ook heb), moet ik me weer behelpen met dat - in vergelijking met Eurosport HD - zielige 4:3 beeld (en kwalitatief veel minder mooi) van Eurosport en Eurosport 2 (alleen UPC).

 

Er heeft in Nederland in de pers gestaan dat gelijk met de start van Eurosport HD, Eurosport en Eurosport 2 in 16:9 gingen uitzenden. Tot nu toe zie ik er nog niets van.

 

Zou ik een antwoord kunnen krijgen op de volgende 2 vragen?

 

1): Gaat dit nog wel gebeuren en zo ja, wanneer (ongeveer)?

2): Komt Eurosport HD ooit in Nederland via Canal Digitaal of UPC?

 

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Hun antwoord:

Beste Alfons,

 

Om een technische reden wordt Eurosport nu nog niet in breedbeeld uitgezonden. Wij werken aan een oplossing.

Ten tweede zijn wij in gesprek met Canal Digitaal het ligt in de lijn der verwachtingen dit jaar nog te realiseren.

 

Met vriendelijke groet,

 

Dat zou dus 25 augustus 2008 kunnen betekenen. Dan is Ned 1 HD weer gestopt. Over UPC hebben ze het dus niet.

En dat breedbeeld van de SD zenders komt wel, maar eerst dat 'technische probleem' oplossen. Wanneer is dus nu niet duidelijk.

 

Groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Sinds vorige week is Eurosport HD ook in België actief, met name bij IPTV-aanbieder Belgacom TV. Voorlopig zijn zij de enige in België met Eurosport HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eurosport HD is sinds deze week ook in het Verenigd Koninkrijk beschikbaar via Sky.

 

Deze zomer brengt Eurosport HD de volgende evenementen in HD:

 

- Tour de France (5 - 27 juli)

- UEFA EK voor -19-jarigen (14 - 26 juli)

- FIFA World Cup Beach Soccer (17 - 27 juli)

- Olympische Spelen (6 - 24 augustus)

- US Open tennis (25 augustus - 7 september)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: passie35
En via Ziggo nu ook in 1080i op kanaal 64. Superbeeld !


Inderdaad, van de week gekeken bij mijn sis, geweldig mooi beeld zondag met de MOTOGP, wat me ook opgevallen is, is de upscaled SD(MOTOGP) beeld ook heel strak uitziet invergelijking met NL1 HD.

Dit had ik ook al opgemerkt toen bij test uitzendingen van ITV HD, vind de upscaled beeld van NL1 HD matig, zou beter moeten aangezien ze volgend jaar alle 3 de kanalen in HD gaan doorgeven, waarvan de merendeel upscaled SD gaat zijn.

Waarschijnlijk is de kwaliteit van de geleverde SD beeld nu dan ook erg belangrijk om mooi upscaled HD beeld te krijgen.

<-->Exterminate..Exterminaaaaate !!<-->

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Jammer dat Canal Digitaal of UPC hem niet in het pakket heeft.


Heb geduld Alfons. Er is een redelijke kans dat Eurosport HD het gat van Nederland 1 HD gaat opvullen. Ik sluit niet uit dat ook UPC hem dit jaar nog gaat toevoegen. Het najaar komt er nog aan, en dat is de periode dat de aanbieders weer nieuwe kanalen toevoegen aan hun pakketten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet een multytenne nemen of zo en via de Hotbird naar EuroSport HD kijken. Momenteel is hij (nog) FTA en geheel gratis via de satelliet. En ook nog direct van de "Bron" ;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...