Ga naar inhoud


Eurosport HD via Ziggo (casema,@home,Multikabel) vanaf 25 mei


Gast passie35

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Apple740
Je wordt er inderdaad wel een beetje moedeloos van dat de Portugezen, Polen, Hongaren, Skandinaviëers etc., landen die
nou toch niet echt bekend staan om hun grotere rijkdom dan wij Nederlanders, gewoon eurosport-HD kunnen zien bij hun provider.

Het lijkt er dus eigenlijk op dat wij Nederlanders niet arm zijn, maar onze tv providers wel. wink
Die hebben blijkbaar de middelen niet om Eurosprt-HD voor ons te kunnen regelen, middelen die de Poolse/Potugese/Hongaarse etc. providers schijnbaar wel hebben.

Vooralsnog is Ziggo een uitzondering op bovenstaande..

Ziggo is een grote provider en kan voldoende bandbreedte betalen om het door te geven. UPC zou het ook kunnen, maarja, UPC is UPC. Nederland heeft gewoon te weinig satellietkijkers.. Destijds dachten we voor te lopen met die kabel in de grond, nu krijgen we de rekening.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Nederland heeft gewoon te weinig satellietkijkers..


Maar dan moet je juist investeren om je zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Hiermee bedoel ik dat als CDS vanaf gisteren Eurosport-HD zou hebben doorgegeven, dan hadden ze de eerste en vooralsnog enige geweest in heel Nederland (op Ziggo gebied na, maar daar zijn problemen met de doorgave).
Er lopen momenteel heel veel UPC/Caiway etc. klanten rond die er de pé in hebben dat hun provider geen Eurosport-HD doorgeeft.
Dit zijn gewoon van die zeldzame buitenkansjes waar CDS de schotel mee in een aantrekkelijk perspectief had kunnen plaatsen, marketing heet dat. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Maar dan moet je juist investeren om je zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Hiermee bedoel ik dat als CDS vanaf gisteren Eurosport-HD zou hebben doorgegeven, dan hadden ze de eerste en vooralsnog enige geweest in heel Nederland (op Ziggo gebied na, maar daar zijn problemen met de doorgave).
Er lopen momenteel heel veel UPC/Caiway etc. klanten rond die er de pé in hebben dat hun provider geen Eurosport-HD doorgeeft.
Dit zijn gewoon van die zeldzame buitenkansjes waar CDS de schotel mee in een aantrekkelijk perspectief had kunnen plaatsen, marketing heet dat. wink

Aan de ene kant, ja. Aan de andere kant: dan moeten ze waarschijnlijk nòg een transponder erbij huren. En de vraag is dan hoeveel extra klanten dat op gaat leveren. Minder dan je misschien denkt.

Het grootste probleem voor CDS is dat overal die kabel al in de grond zit. België heeft hetzelfde probleem. In bijvoorbeeld Duitsland of Engeland is dat niet het geval, en je ziet het resultaat. En dat NL een relatief truttig landje is als het gaat om het ophangen van een schotel. Mensen willen vaak "simpel" TV, en veel simpeler dan een kabel uit de muur verlengen tot je toestel kan haast niet. De ontvanger voor Digitenne begrijpen veel mensen al niet, laat staan dat ze zelf een schotel ophangen.

CDS maakt zichzelf inderdaad ook niet aantrekkelijk, maar Eurosport HD heeft daar niet al teveel mee van doen. Peperdure smartcards, de (on)mogelijkheid om op meerdere televisies naar een fatsoenlijk pakket te kijken zonder cardsharefratsen. In de meeste gezinnen (ieder gezin met meerdere televisies) is CDS véél duurder dan de kabel en als ik de vraag krijg moet ik ook vaak CDS om die reden afraden. Wie de hoogste beeldkwaliteit wil komt ook vaak uit op de 8mbit/s van de kabelaars. Wie gewoon goedkoop beeld wil (op meerdere televisies zelfs) komt vaak uit op Digitenne.

CDS gunt zichzelf op die manier ook niet echt een grotere markt dan het buitengebied, buitenland en notaire kabelhaters. Wil CDS meer abonnees, dan zijn de eerste stappen een smartcard voor €10 tot €20, minimaal 2 smartcards met het basispakket voor €10/maand en de VRT in het basispakket. Dat zie ik niet snel gebeuren.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België ligt de zaak net iets anders dan in Nederland, daar heeft Telenet zowat heel de kabel Vlaanderen in handen . Zij coderen alles in Nagravision met box-key. DVB-T is hier zo goed als onbestaande.

Mensen die dus niet de dichtgetimmerde Telenet baggerbox willen komen zowieso bij TV Vlaanderen terecht.

 

Mss kan men in de toekomst Eurosport HD bij een andere provider halen zoals een heleboel andere kanalen (UPC, Canal+,... )

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
CDS kan die smartcards ook voor 15 Euro weggeven... Maar dan verhogen ze het Basispakket naar 15.90 Euro....


Als je met een flinke verlaging van de smartcard prijs plotseling veel meer abonnee's binnenhengelt dan hoeft dat basispakket niet omhoog. CDS genereert dan al hogere inkomsten door simpelweg meer smartcards en de bijbehorende abo's te verkopen.

Daarnaast is er een aardige handel in 2e hands CDS smartcardjes gaande (o.a. veroorzaakt door de hoge aanschafprijs van een nieuwe), card inkomsten die CDS misloopt.
Als de prijs van de smartcard goedkoper zou zijn zullen ook die mensen eerder geneigd zijn een nieuwe te kopen in plaats van dat gehannes met overnameformulieren etcetera.

Die 80 euro voor een smartcard (en dan vaak ook nog eens een bijbehorende CI module die aangeschaft moet worden), is een enorme drempel die remmend werkt op je hoeveelheid klanten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt...

 

Zeker als je kijkt naar watdie smartcard daadwerkelijk kost, dan is het ronduit belachelijke dat je daar dik 70 euro voor moet dokken. Tezamen met de "activatie kosten", ben je al 100 euro onderweg, zonder nog maar een minuut TV gekeken te hebben.

 

Maargoed, of de smartcard qua kosten echt het probleem is om een abbo te nemen: Dat denk ik niet, want dan had half Nederland al aan de digitenne gezeten...

 

Maar een puntje van afzetting door CD is het wel...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maargoed, voorlopig krijgt Ziggo het nog niet voor elkaar om Eurosport HD werkend te krijgen op de Samsung boxen. Nadat ik vroeg waarom het niet werkte (bitrate/afwijkende resolutie) kreeg ik als antwoord dat ze geen idee hebben. Samsung onderzoekt dat nu. Dus het kan nog wel ff duren voordat Eurosport HD ook daadwerkelijk te zien is bij Ziggo.

 

Overigens enorm domme tv reclame van Ziggo. 'Hallo, ik ben Ziggo en ik ben hier pas' en dan zie je een oude, waarschijnlijk gepensioneerde man in ruitjes broek langs komen. 'Ik vraag me af waarom dingen niet sneller kunnen' waarschijnlijk staat z'n scootmobiel ergens op de set klaar voor als ie omvalt. Wat word de volgende reclame? Een blinde die naar het EK voetbal zit te kijken in HD? :D

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Is op dit moment Eurosport HD nog te ontvangen door jullie? En zo ja, is deze nog FTA of al gecodeerd?

 

Het vreemde is, dat ik op transponders van de Hotbird 8 satelliet de DVB-S2 8PSK transponders wel kan lezen (wel kwaliteit te zien bij TP scan) en de transponders op de Hotbird 7A satelliet (waar Eurosport HD op uitzendt) helemaal niets kan ontvangen (0% kwaliteit bij TP scan, zowel bij pilot aan als uit).

 

Heeft dit dan te maken met de afstelling van de LNB op deze satellietpositie? Gaat het om (tienden van) millimeters dat ik de LNB moet verschuiven?

 

Volgens de footprint kaarten van de beide satellieten moet ik juist de 7A satelliet beter kunnen ontvangen dan de 8 satelliet van Eutelsat. Is er iemand op dit board die hier een verklaring voor heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277

Eurosport HD (dutch) is door mij nog steeds FTA te ontvangen (via hotbird).

helaas heb ik alleen beeld en geen geluid (terwijl alle andere HDTV zenders (zowel FTA als gecodeerd) prima werken!

geen idee waar dit nu weer aan ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Dat klopt, je kan alleen het Engelse geluidsspoor nog FTA ontvangen als het goed is. Nederlands was al langer gecodeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me sterk dat het aan de lnb ligt, de transponder is juist erg sterk.

Heb je niet ergens iets verkeerd ingevuld staan??

Zo heb ik hem, 11278 V 27500 DVB-S2 8PSK 2/3 Pilot uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Ik heb alles geprobeerd.

Pilot aan en uit op de genoemde TP parameters

11278V, 27500, 2/3, DVB-S2 8PSK en ontvang geen kwaliteit!

Heel wazig probleem dit.

In eerste instantie dacht ik dat dit aan de LNB lag (dat deze geen 8PSK kan verwerken, hij is namelijk wel DVB-S2 compliant), maar na een scan op TP 11996 V, 27500, FEC 2/3 met ook DVB-S2 en 8PSK modulatie krijg ik echter WEL kwaliteit te zien. Deze TP zit op de Hotbird 8 en die van ES HD op 7A. Daarom vermoed ik dat het dus ligt aan de afstelling van de LNB. Ik heb namelijk een G4 Quadro houder op een Visiosat Bisat schotelantenne zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Zojuist het dak op geklommen en heb de Hotbird LNB versteld.

Dit heeft wel tot een kwaliteit geleid van 84 a 86 procent MAAR deze blijft niet staan! Het signaal is onstabiel. Om de 10 seconden is de kwaliteit 0 procent en na een aantal seconden staat hij weer op 86 procent. En dat gaat de hele tijd zo door. Gevolg: Eurosport HD komt met veel blokken en kraken binnen. Het beeld is voor zover ik kan zien perfect (in de seconden dat ik even een strak plaatje zie), maar zo is er niet naar te kijken.

 

Kennelijk is deze transponder met opzet ingezet, het kost moeite om hem met een gewone schotelantenne te ontvangen. Het kan ook zo zijn dat de LNB hier niet goed mee overweg kan, maar dat zal een kwestie van testen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...