Ga naar inhoud


Eurosport HD via Ziggo (casema,@home,Multikabel) vanaf 25 mei


Gast passie35

Aanbevolen berichten


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast PieterB
Origineel bericht van: passie35
Heb het nieuwe promotiemateriaal binnengekregen van Ziggo en wat lees ik ... Eurosport HD komt in het HDTV pakket vanaf 25 mei. Das top !!

Ik heb begrepen van Ziggo-kijkers dat zij nog steeds geen beeld hebben. En dat terwijl wij, via Hotbird, al vijf dagen naar ESP HD kunnen kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: h5550
Hier met een multytenne en topfield 7700 HSCI , doet die het .


Misschien combinatie tussen verschillende ontvangers en schotels, wat niet werkt zoals ik nu heb. Heb nu 2 LNB's van verschillende merken in de houder voor de Hotbird gezet, allebei geven ze hetzelfde: signaal wat iedere keer wegvalt. Je ziet het ook in het TP search menu: kwaliteit schiet iedere keer van 90 procent naar nul en zo weer terug en dan weer weg, etc etc.

Dit heb ik alleen met deze transponder, de rest doet het zonder problemen. Het mag dan duidelijk zijn dat ze wel iets met deze transponder gedaan hebben. En een aantal onder ons heeft hier dan toevallig geen last van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Dat lijkt me niet, zijn er apparaten die op een frequentie van 11278 GHz werken? Ik ken ze niet.

 

Maar ik heb geen DECT of WIFI in de buurt staan van m'n ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De frequentie waarop deze externe stoorbronnen kunnen werken is niet de satellietfrequentie.

 

De LNB conventeert deze naar de frequenties tussen de 950 en 2150 MHz. En op deze frequenties kunnen DECT en Wifi wel sturen. Net als GSM, TL balken en ga zo maar verder.

 

Die hoeven dan nog niet eens als hoofdfrequentie een frequentie tussen 950 en 2150 MHz hebben. Er zijn zat slechtere producten die "spiegelfrequenties" kunnen hebben die wel in dit frequentiegebied kunnen vallen.

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork
Zojuist het dak op geklommen en heb de Hotbird LNB versteld.
Dit heeft wel tot een kwaliteit geleid van 84 a 86 procent MAAR deze blijft niet staan! Het signaal is onstabiel. Om de 10 seconden is de kwaliteit 0 procent en na een aantal seconden staat hij weer op 86 procent. En dat gaat de hele tijd zo door. Gevolg: Eurosport HD komt met veel blokken en kraken binnen. Het beeld is voor zover ik kan zien perfect (in de seconden dat ik even een strak plaatje zie), maar zo is er niet naar te kijken.

Kennelijk is deze transponder met opzet ingezet, het kost moeite om hem met een gewone schotelantenne te ontvangen. Het kan ook zo zijn dat de LNB hier niet goed mee overweg kan, maar dat zal een kwestie van testen worden.


Ik heb exact hetzelfde probleem met de DM800 en Triax 88 multifeed.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB

Vreemd, ik heb met mijn 60 cm Triax op een rotor totaal geen problemen de zender te ontvangen. Gebruikte LNB is een single Inverto, ontvanger een TF7700HCSI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: PieterB
Vreemd, ik heb met mijn 60 cm Triax op een rotor totaal geen problemen de zender te ontvangen. Gebruikte LNB is een single Inverto, ontvanger een TF7700HCSI.


Misschien is dat het probleem wel. De LNB's die ik gebruik zijn Quad LNB's, wij hebben namelijk 3 ontvangers totaal in huis staan. En daarvan is er één de Humax. Ik ken de eigenschappen van 8PSK gemoduleerde signalen niet. Deze zullen waarschijnlijk een heel stuk gevoeliger zijn dan met QPSK modulatie.

Misschien is ook de dekking van de footprint vanuit deze transponder niet goed genoeg en moet je een grote schotel gebruiken om deze zender te ontvangen. Dat betekent dat mensen in het zuiden van het land en België geen problemen hebben en de mensen ten noorden van de grote rivieren dit wel hebben. Dat zou dus ook nog het probleem kunnen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zit in zuid-oost Nederland, Heb een T-90 met quad-LNB, daarachter een 10-1 Diseqc schakelaar en een lijnversterker.

Aan het einde hangt de Humax HDCI-2000.

 

Ik heb geen ontvangst problemen.

 

Misschien toch een stoorbron die problemen geeft op de MF-Frequentie bij jullie, of toch op de rand van het verzorgingsgebied?.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: ceesv
Ik zit in zuid-oost Nederland, Heb een T-90 met quad-LNB, daarachter een 10-1 Diseqc schakelaar en een lijnversterker.
Aan het einde hangt de Humax HDCI-2000.

Ik heb geen ontvangst problemen.

Misschien toch een stoorbron die problemen geeft op de MF-Frequentie bij jullie, of toch op de rand van het verzorgingsgebied?.


Je woont in het zuiden, daar is betere ontvangst van de 7A dan in noord Nederland. Dus dekking kan inderdaad de oorzaak zijn. Stoorbron lijkt me minder voor de hand liggend. Wat wel opvalt is dat alle 8PSK gemoduleerde transponders bij mij een hikkend beeld en geluid geven. Ook die van Euro1080 HD 1 op de Astra 3. Dit kanaal deed ook raar bij mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

van HD1 is het een probleem met satelliettoevoer,

heb deze week gemerkt dat de transponder op 7 oost weg was (geen zender van euro1080) en op astra 3 was de zender van HD2 die FTA uitzend overdag ook weg,

ik denk dat de zenders op 7 oost dienen als toevoer voor de astra 3 of omgekeerd.

heb hier een topic over gestart op het forum van dat 7 oost probleem,en gisteren was die terug.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat wel opvalt is dat alle 8PSK gemoduleerde transponders bij mij een hikkend beeld en geluid geven. Ook die van Euro1080 HD 1 op de Astra 3


Waarschijnlijk moet je je LNB vervangen. Die kan waarschijnlijk de 8PSK-signale niet goed aan (te veel phaseruis-niet phase vast). Oudere LNBs zijn niet gespecificeerd voor 8PSK-ontvangst (vandaar dat je tegenwoordig ook HD-ready LNBs ziet).
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:
Wat wel opvalt is dat alle 8PSK gemoduleerde transponders bij mij een hikkend beeld en geluid geven. Ook die van Euro1080 HD 1 op de Astra 3


Waarschijnlijk moet je je LNB vervangen. Die kan waarschijnlijk de 8PSK-signale niet goed aan (te veel phaseruis-niet phase vast). Oudere LNBs zijn niet gespecificeerd voor 8PSK-ontvangst (vandaar dat je tegenwoordig ook HD-ready LNBs ziet).


Ik heb de Inverto IDLP-40 QDL Quad LNB die DVB-S2 compliant is.
Er staat alleen niet bij of deze zowel QPSK als 8PSK ondersteund. Ik heb ook een Quad ALPS LNB geprobeerd (hier heb ik geen specs van) en die geeft hetzelfde. Maar goed, ik sluit het niet uit dat het hem hier in zit. Alleen als ik op diverse webwinkels van satellietappartuur kijk, en ga vervolgens bij LNB's zoeken zie ik niet de specs staan die ik eigenlijk verwacht.

Twee mogelijke oorzaken heb ik bij deze uitgesloten:
Het WLAN uitgeschakeld en het DECT basisstation uitgeschakeld. Resultaat : nog steeds blokken en hikken op Eurosport HD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...