Ga naar inhoud


Eurosport HD via Ziggo (casema,@home,Multikabel) vanaf 25 mei


Gast passie35

Aanbevolen berichten


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Soundwork

Niemand heeft hier iets over gehoord of gelezen?

 

Citaat:
En wat ik me afvraag: ik zie dat Roland Garros op Nederland 1 door de NOS in breedbeeld wordt uitgezonden. Op 1 of 2 juni gaat Nederland 1 HD live. Gaan ze dan het laatste gedeelte van Roland Garros dan ook nog in HD uitzenden? De NOS heeft immers de rechten, of moeten de HD rechten apart bijgekocht worden?

 

Er wordt namelijk gezegd: in de tussentijd worden de uitzendingen geupacaled naar HD, maar vallen de Roland Garros wedstrijden dan hier ook onder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB
Origineel bericht van: dj33333
mensen niet zo lopen te klagen eurosporthd is er net dus heeft tijd nodig goed kanaal te worden . groeten dj


Klagen doen we niet hoor, ik hoop alleen wel dat ES HD binnen niet al te lange tijd ook gewoon voor CD-klanten beschikbaar komt. Ik vrees dat de FTA-uitzendingen op de Hotbird slechts van korte duur zijn.......
Link naar reactie
Delen op andere sites

HD-rechten zijn inderdaad vaak een meerkost bovenop de gewone rechten. Het lijkt me sterk dat de NOS die voor die paar dagen nog aangekocht heeft, zeker omdat ze er nog geen aankondiging over hebben gedaan... Het zal dus een jaartje wachten worden op Roland Garros in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Heero
HD-rechten zijn inderdaad vaak een meerkost bovenop de gewone rechten.


Wat is hier de logische verklaring achter?

Omdat het beeld scherper is vallen de uitzendrechten hoger uit?

Oftewel, ik vraag me af of het daadwerkelijk wel zo is dat
HDTV met hogere uitzendrecht kosten gepaard gaan dan SDTV.

(dat de kosten van de HD uitzending zelf door het grotere bandbreedte gebruik hoger uitvallen is logisch, maar dat is wat anders dan de kosten van uitzendrecht)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men ergens geld uit kan slaan, zal men het niet laten he.

 

Bovendien kost de productie in HD (andere camera's bv.) op dit moment wellicht ook wel wat meer dan een SD-productie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Heero
HD-rechten zijn inderdaad vaak een meerkost bovenop de gewone rechten.


Wat is hier de logische verklaring achter?

Omdat het beeld scherper is vallen de uitzendrechten hoger uit?

Oftewel, ik vraag me af of het daadwerkelijk wel zo is dat
HDTV met hogere uitzendrecht kosten gepaard gaan dan SDTV.

(dat de kosten van de HD uitzending zelf door het grotere bandbreedte gebruik hoger uitvallen is logisch, maar dat is wat anders dan de kosten van uitzendrecht)


HDTV rechten worden voor de grotere sportevenementen en competities meestal los verkocht. Dit komt omdat sommige kopers van uitzendrechten een HD zenders hebben of geen extra geld willen investeren in HD registratie en daar dus niet voor willen betalen. Daarom worden de HD rechten meestal seperaat verkocht.

Hetzelfde geldt ook voor uitzendrechten voor radio, internet en mobiele telefonie.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: patje7of9
Wanneer gaat de SD versie van Eurosport in breedbeeld uitzenden???? mad


Goede vraag! Zou ik ook wel willen weten.
Teleurstellend om te zien dat ze nog in 4:3 formaat uitzenden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patje7of9
Wanneer gaat de SD versie van Eurosport in breedbeeld uitzenden???? mad


Als Eurosport slim is, nooit.

Het maakt het HDTV kanaal des te gewilder. wink

en als ik het HDTV kanaal kan ontvangen zal het mij worst wezen hoe
ze het SD kanaal uitzenden, van mij part vierkant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB

Ik vrees alleen dat we het binnenkort weer met de SD variant moeten doen en dat heel Europa behalve wij van ESP HD kunnen genieten. Er is bij CD nog geen teken van leven van de nieuwe Eurosportvariant.

En de tijdelijke FTA-uitzending op de Hotbird zal slechts van korte duur zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PieterB
Ik vrees alleen dat we het binnenkort weer met de SD variant moeten doen en dat heel Europa behalve wij van ESP HD kunnen genieten. Er is bij CD nog geen teken van leven van de nieuwe Eurosportvariant.
En de tijdelijke FTA-uitzending op de Hotbird zal slechts van korte duur zijn.


Je wordt er inderdaad wel een beetje moedeloos van dat de Portugezen, Polen, Hongaren, Skandinaviëers etc., landen die
nou toch niet echt bekend staan om hun grotere rijkdom dan wij Nederlanders, gewoon eurosport-HD kunnen zien bij hun provider.

Het lijkt er dus eigenlijk op dat wij Nederlanders niet arm zijn, maar onze tv providers wel. wink
Die hebben blijkbaar de middelen niet om Eurosprt-HD voor ons te kunnen regelen, middelen die de Poolse/Potugese/Hongaarse etc. providers schijnbaar wel hebben.

Vooralsnog is Ziggo een uitzondering op bovenstaande..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PieterB
Er is bij CD nog geen teken van leven van de nieuwe Eurosportvariant.


Canal Digitaal heeft - ik weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb - al bekend gemaakt dit niet eerder dan eind augustus door te geven. En dat hangt dan nog van het verloop van de onderhandelingen af.

Op 2 juni a.s. - of zsm daarna - geven ze Voom HD door en vanaf 1 juni ook het tijdelijke Nederland 1 HD. En dan zit die transponder met 5 HD zenders vol. Pas op 25 augustus komt er een plek vrij als Ned1 HD weer verdwijnt.

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...