Ga naar inhoud


Nederland 1/2/3 en SBS transponders van Astra 1G naar 1L


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten

Dit bericht van ***geen-reclame*** zegt genoeg. Nog tips over lnb-produkt c.q. schotel om de boel hier binnen te krijgen?

Activatie smartcard CD gaat ook via de (hier nog als enige te ontvangen, hoe lang nog?) RTL-zenders??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nieuws brief van astra:

 

Transponders 105 en 109 met succes verhuisd van ASTRA 1G naar ASTRA 1L

Afgelopen week zijn de ASTRA 19.2 transponders 105 en 109 met succes verhuisd van ASTRA 1G naar de nieuwe ASTRA 1L satelliet. Genoemde transponders worden door CanalDigitaal gebruikt voor uplink en distributie van diverse Nederlandse zenders (waaronder die van de Publieke Omroep en SBS). Aangezien de transponders op ASTRA 1L via dezelfde frequenties uitzenden, verandert er voor de kijkers niets. Het bereik van de footprint van ASTRA 1L is overigens wel ruimer, waardoor met name in Zuid-Oost Europa het bereik is toegenomen (zie de afbeelding van de footprint hieronder). Ook de nieuwe TV Vlaanderen transponder 119 zendt uit via ASTRA 1L. Ontvangst buiten de onderstaande footprint is niet mogelijk.

 

 

post-19911-1318259763,4888_thumb.jpg

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peter-nmgn
Ontvangst buiten de onderstaande footprint is niet mogelijk.
Oh jawel , maar welke diameter , want buiten de officiëele footprint .... ;
algemeen wordt het heel snel groot , groter , grootst , nog groter !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tik
Dit bericht van ***geen-reclame*** zegt genoeg. Nog tips over lnb-produkt c.q. schotel om de boel hier binnen te krijgen?
Activatie smartcard CD gaat ook via de (hier nog als enige te ontvangen, hoe lang nog?) RTL-zenders??


Ik zou voor een 1M50 gaan , dan moet het toch wel zeker lukken??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dan een 1M50 ??? Schoteldiameter ? Graag bericht. Intussen al informatie ontvangen uit Alanya: daar hebben ze geen problemen met de move van Astra 1G naar Astra 1L. Alles wordt daar goed ontvangen. Wij zitten 100 km. oostelijker en met alle gevolgen vandien. En dat net voor het EK ! Dus graag tips voor de tobbers nabij en in Cyprus. 36.04Noord/32.50 Oost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tik
Wat is dan een 1M50 ??? Schoteldiameter ? Graag bericht. Intussen al informatie ontvangen uit Alanya: daar hebben ze geen problemen met de move van Astra 1G naar Astra 1L. Alles wordt daar goed ontvangen. Wij zitten 100 km. oostelijker en met alle gevolgen vandien. En dat net voor het EK ! Dus graag tips voor de tobbers nabij en in Cyprus. 36.04Noord/32.50 Oost.


Hoe groot is nu je schotel dan??
Van een ander forum lees ik van iemand die de schotel van 1.20 m vervangen heeft en nu kijkt met een 1.50 m schotel in Anamur/Mersin, recht tegenover Cyprus en overdag nu vol signaal heeft. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Als je de tuner een CAS search laat doen komt hij SBS6, Net5, Veronica, Hallmark, Tele2/Het Gesprek, TMF, Film 1-3 en BIB niet 1, maar 2 keer tegen. N.L. naast de bekende 12574 H 22000, ook op 12581 H 22000.

 

Mijn vraag is:

Is 12581 de nieuwe frequentie op Astra 1L, of is dit gewoon 12574 gebleven, maar waar komt eerstgenoemde TP dan vandaan? En als dat i.d.d wel zo is, waarom veranderd de SBS TP dan wel, maar de nl 1,2,3 TP niet van frequentie? Deze komt hij n.l. maar 1 keer tegen, op de bekende TP.

 

Ik hoop dat iemand weet hoe dit in elkaar steekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de footprints vergelijk moet het in Noorwegen en Zweden echt veel slechter zijn geworden, zijn hier al ervaringen van bekend?

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel nu is 1.20 mtr. Ga deze vergroten naar 1.50 of meer. Zal ook proberen het andere forum te vinden inzake locatie Anamur. Want wij zitten 20 km. oostelijker van Anamur en ook precies tegenover Cyprus. Zoals gezegd: Antalya/Alanya en westelijk hiervan (denk o.a. Kusadasi, Bodrum, Marmaris) is goede ontvangst mogelijk via Astra 1L. Met 1.20-schotel. Als er weer beeld is meld ik me met de technische details voor de mede-slachtoffers in het oosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Gisteren de nieuwe LNB met nieuwe feedhorn, te weten: Invacom Single Flansch SNF-031 Universal Lnb 10,70-12,80 Ghz C-120 Flansch 0,3 dB Typ plus de Invacom Feedhorn ADF-120 Feedhorn fuer Primefocus Antennen C120 Flansch zijn geplaatst. En met wat een mooie gevolgen! Op alle kanalen SUPER ontvangst, ook vol signaal op 12574 (SBS6 en consorten), tot nu toe een utopie om hier te onvangen. Dus met bovengenoemde artikelen en een 1.50 mtr.-schotel zijn prima ontvangstmogelijkheden te bereiken in oostelijk Turkije. Mijn coördinaten/QTH staan aangegeven bij mijn profiel. Dus daar waar nog geen ontvangst mogelijk is kunnen zij uit bovenstaand relaas lering trekken. Bauckhage te Wiehl (D) levert keurig naar Nederland of het buitenland. Denk wel aan eventuele importbeperkingen in je (buiten) land; laat desnoods de spullen naar NL sturen en laat ze meenemen in de bagage, wat ik heb gedaan.

Ik sluit hierbij mijn/deze topic af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...