Ga naar inhoud


Nederland 1/2/3 en SBS transponders van Astra 1G naar 1L


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten


Yep, signaal is beter/sterker.

Was het voorheen op de SAB signaalsterkte 69 a 70% en kwaliteit 89 a 90%. Is het nu 74/75% en 93%.

 

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft elke satelliet dan dezelfde transponders? Ik had eigenlijk gedacht dat de kanalen dan zouden wisselen, maar blijkbaar is dat niet zo.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Turkije (Anamur, precies tegenover Cyprus) sinds dinsdag/woensdag bij de meeste NL'ers problemen met Can.Dig.-ontvangst. Geen NL1-2-3 en SBS6 en radioverkeer meer mogelijk. Wel RTL. Heeft dit met de verschuiving van 1G naar 1L te maken en hoe kunnen wij dan hier de boel weer aan de praat krijgen? Wat en hoe in te stellen? Astra 1 komt goed binnen op alle overige zenders. BVN is ook uitgevallen via Astra, alleen Hotbird geeft beeld. En dat net zo voor de EK, dat is erg vervelend... Oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tik
Hier in Turkije (Anamur, precies tegenover Cyprus) sinds dinsdag/woensdag bij de meeste NL'ers problemen met Can.Dig.-ontvangst. Geen NL1-2-3 en SBS6 en radioverkeer meer mogelijk. Wel RTL. Heeft dit met de verschuiving van 1G naar 1L te maken en hoe kunnen wij dan hier de boel weer aan de praat krijgen? Wat en hoe in te stellen? Astra 1 komt goed binnen op alle overige zenders. BVN is ook uitgevallen via Astra, alleen Hotbird geeft beeld. En dat net zo voor de EK, dat is erg vervelend... Oplossing?

Origineel bericht van: Frans B
en hier op kreta is het juist perfect geworden. met een 80cm schotel prima ontvangst!

Dan lijkt het erop dat hoewel de footprint groter is geworden de randen van het ontvangstgebied (ontvangstgebied != footprint) scherper zijn geworden. Slecht nieuws voor tik in dat geval!

Je kan proberen de frequentie een paar Mhz naar boven/beneden aan te passen, al betwijfel ik dat daar echt een verschil in zal zitten. Verder valt er weinig aan te passen vrees ik, want hier was het niet eens nodig om de zenders opnieuw in te lezen. Ontvang je andere transponders van de 1L wel?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
de 1l rijkt toch verder over Turkije dan de 1G?

De 1G haalde Turkije niet eens, qua footprint. Maar het kan natuurlijk dat de 1G meer signaal buiten de footprint lekte, en de 1L het beter kan concentreren binnen de footprint. Een ramp als je buiten de footprint zit..

Ik weet natuurlijk niet of het zo is, maar gezien alle problemen in Turkije? Daarom ook mijn vraag of andere 1L transponders wel binnenkomen. Misschien is het signaal dat de ontvanger in gaat ook juist wel te sterk gezien ze daar vermoedelijk flinke schotels voor 19,2 oost gebruiken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere transponders worden wel ontvangen. De problemen zitten hem in 12574 mHz en 12515 mHz. Valt daar nog wat te draaien met de schotel, richting oosten/westen? Oversturen de andere frequenties (die komen knalhard binnen) de signalen van 12574 en 12515 wellicht? Zou verschrikkelijk zijn als het niet opgelost zou kunnen worden: EK ..... Dus wat kan ik (kunnen wij) zover van NL er nog aan doen beste mensen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bepaalde types tuner in de nokia's hadden ook problemen met oversturing op bepaalde frequenties .

De oplossing was een SATSLOPE tussen coaxkabel .

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...