Ga naar inhoud


To scart or not to scart


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Mijn vraag : als je geen hdmi-uitgang op je ontvanger hebt

( i.c. Inverto ) , welke overdracht-kabel voor het video-signaal naar een lcd-tv is dan het meest geschikt ? Het geluid gaat via een optische kabel naar de muziekinstallatie . Toch maar de scartkabel voor het video-signaal ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een goede kwaliteit scartkabel is dan een goede oplossing.

Selecteer indien mogelijk op je ontvanger als video uit de optie RGB.

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Component gaat bij vele ontvangers ook over de scart aansluiting.

 

Daarnaast is het verschil tussen component en rgb slechts een rekenkundige bewerking, en wordt uiteindelijk in het beeldscherm alsnog tot rgb gevormd.

 

Component had vroeger een voordeel, wanneer je het signaal ging gebruiken in een PAl of SECAM encoder.

 

Of rgb of component de voorkeur geniet moet eenieder met z'n eigen ontvanger/beeldscherm uitproberen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik schreef:

Of rgb of component de voorkeur geniet moet eenieder met z'n eigen ontvanger/beeldscherm uitproberen.

 

Sjaakk, bij jouw ontvanger/beeldscherm combinatie heb je dus de keuze gemaakt de component naar rgb omzetting eerst in je beeldscherm te laten plaats vinden.

Dit geeft voor jou het beste resultaat.

 

Bij andere combinatie ontvangers/beeldschermen zou dit eventueel anders kunnen uitpakken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik zie anders echt een duidelijk verschil tussen component en RGB op mijn Philips lcd en de Topfield 5500pvr. whistle
Component is gedetaileerder en rustiger vind ik wink


Dan zal het component signaal bij jou wel progressive worden uitgestuurd in plaats van interlaced.

RGB versus component is inderdaad een kwestie van uitproberen; als bij jouw component beter beeld geeft lijkt me de keuze duidelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...