Ga naar inhoud


welke schotel voor 13,19,23 & 28° ?


Gast qrt

Aanbevolen berichten

Een multiswitch lijkt me OK maar als deze kapot is is het gedaan op alle 4 de tuners :-( vandaar dat mijn keuze gaat naar 4 apparte switchen

 

en de LNB's

 

LNB ALPS Quattro of LNB ALPS Quad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: qrt
Een multiswitch lijkt me OK maar als deze kapot is is het gedaan op alle 4 de tuners :-( vandaar dat mijn keuze gaat naar 4 apparte switchen


Denk dat dat wel meevalt. Een goede Multiswitch staat borg voor jarenlang kijkplezier, en dan kun je met losse switch ook niet altijd zeggen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit wat? iemand ervaring mee??

 

Technisat Multytenne kleur Wit

Goedkope 4 in 1 oplossing van schotel, switch en 4 ontvangstkoppen in 1 schotel. Voor ontvangst van 4 satellieten op een optionele DiSEqC geschikte satellietontvanger. Compleet alles in een pakket. Klik op de foto voor de informatie.

 

Een Multitenne oplossing van Technisat genaamd : MULTYTENNE

 

De alles in één oplossing voor ontvangst van 4 populaire satellietposities in één schotel (inclusief ingebouwde DiSEqC switch en LNB's)

 

Offset-schotel 45 cm met vier geïntegreerde LNB's voor de satellietposities

Astra 1 (19,2 graden oost)

Hot Bird (13 graden oost)

Astra 2 (28,5 graden oost)

Astra 3 (23,5 graden oost )

Materiaal schotel: aluminium

 

Hoogte: 45 cm

Breedte: 45 cm

 

Ruisgetal LNB's: 0,4 dB

 

belangrijke note : door de compactheid van de schotel is deze niet vergelijkbaar met opstellingen van groter formaat ; (zie test TV Satellite).

 

Uitrichten van de schotel :

 

Astra 1 wordt aangehouden om uit te richten

Indien deze goed is uitgericht kunt u de DiSEqC instellingen invoeren waardoor de andere satellieten ook geinstalleerd worden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Werk nu al wat jaartjes met een visiosat v90 en invacom lnb en alles spettert keihard binnen van west tot oost.Zeker nu ik sinds kort een homecast HD receiver er aan heb geknoopt is het een genot.

 

Het hele spul hangt aan een SG2100 motortje. Ook bij zware regen gewoon beeld. 1 keer geen beeld omdat natte sneeuw mijn hele schotel had bedekt.

 

Mmm o ja dat wachten valt wel mee. Doorgaans zit ik alleen te schakelen tussen 19 en 23E. Leuke is als je eens lekker een sat wil afstruinen dan is de 99 bij 90 geen luxe.

 

Ik ben en blijf een echte visiosat fan. Hiervoor een visio bisat gehad en prima beeld op hotbird, astra 1 en 2. Daarna als proef een noname wok van 80cm draaibaar.

 

Toen ik zeker wist dat ik voor draaibaar zou gaan terug naar visiosat.

 

Shotel uitrichten op de boeren manier, dus niks geen gedoe met sat-meters enz.. Het enige wat je nodig hebt is een kompas, sat4all forum en gezond verstand.

 

Dus mijn advies is. Koop een motortje voor 60 euri en je kunt heel veel binnenslurpen. Daar kan je toch geen buil aanvallen.

 

Mocht je door draaibaar het snellere zappen missen dan is er voor de 90 visiosat en kleiner tegenwoordig een Visiosat Trisatbeugel 4V Astra/Hotbird/Astra2/Astra3 te koop.

 

Wat blijft is dat de v90 betere specs heeft dan de big -bisat van visio.

 

 

Rebox RE 4220HD S-PVR, Cahors Big Bisat.

LG Oled 55EF950V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank1234
is dit wat? iemand ervaring mee??

Technisat Multytenne


De technisat Multytenne heb ik, en ik ben er zeer tevreden over. Wel ga ik hem binnenkort vervangen door de twin versie, zodat ik een dual tuner HD-PVR receiver kan aansluiten. (Toen ik de multytenne kocht bestond de twin versie nog niet).

Het grote voordeel is dat je al dat gedoe met multi LNB's en switches niet hebt. Gewoon ophangen, richten en een kabel naar je receiver.

Wat de ontvangstkwaliteit betreft: Die is ook uitstekend. Ik woon net buiten Bern (Zwitserland) en volgens SES-Astra heb ik om de Britse FTA zenders op Astra 2D te ontvangen een schotel van 80 cm nodig. Wel met mijn multytenne van 45cm ontvang ik die perfect, wat dus wel wat zegt over de kwaliteit van dit product. In België moet de ontvangst van Astra 2D geen enkel probleem vormen.

Technisat Multitenne + Digit Civa + TVVlaanderen CAM en kaart + SF-DRS sataccess kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: K_V_B
Origineel bericht van: Frank1234
is dit wat? iemand ervaring mee??

Technisat Multytenne


Wel met mijn multytenne van 45cm ontvang ik die perfect, wat dus wel wat zegt over de kwaliteit van dit product. In België moet de ontvangst van Astra 2D geen enkel probleem vormen.



Wat ik bij deze kan bevestigen . En de twin-versie doet het ook prima . Ik zat in dezelfde situatie : begonnen met de single-versie , vervolgens de twin . Ik heb nu al spijt dat ik de single-versie verkocht heb want die had nog goed van pas gekomen aan de caravan nu er zoveel britse zenders fta zijn en tvv uitwijkt naar astra 3 .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou inderdaad voor de Multytenne gaan. Simpel uit te richten, mooi klein schoteltje. Ga inderdaad voor de twinversie, is iets duurder maar dan kun je later nog eens een extra decoder aansluiten of een twintuner decoder.

 

Hiervoor heb ik draaibaar gehad, vond ik niks, te lang wachten met dat gedraai.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de theoretische beam bekijkt op deze link

dan zie je dat 60 cm een aanbeveling is (echter in die zelfde lichtgroene zone staat ook mijn T55 van wavefrontier en heb een knetterhard beeld.

 

ook bij kingofsat.net kun je de beam van 28,2 en meerdere ontvangstervaringen van gebruikers met bijbehorende schoteldiameter nalezen.

 

maar naast die basis info is ook de reeds breedt uit becommentarieerde en met erg goede tips/hints en technische hulp aangevulde berichtgeving hier op het schotel subforum enorm waardevol.

 

er worden zowiezo enkele merken als topfavoriet besproken...

dat heet niet dat andere merken niet zouden kunnen.

 

zo is daar recent veel geschreven over:

de multytenne van technisat

de t55 van wavefrontier

de BIGsat van visosat

 

maar met goede resultaten kunnen heel veel andere merkschotel bezitters (en zelf noname schotelbezitters) zich trots melden met een multifocus antenne.

 

de kwestie is een 1:4 opstelling en het gewicht

daar gaat het wellicht over de stabiliteit en degelijkheid van de LNB-mount, de beugel waarop die zware LNB's worden gemonteerd.

 

dan is naar mijn bescheiden mening de wavefrontier door haar dubbele beugel en stabiele getoogde Ubeugel (LNB-mount) de stabielste.

 

bekijk het ook maar eens bij windkracht 9 (een vaak terugkerende gast in de benelux)

 

cheers

 

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...