Ga naar inhoud


[7000] HDTV (NL) op de dreambox 7000


michel130

Aanbevolen berichten

Gast WanWizard

Ondersteuning van een box is alleen relevant wanneer er wat gedecodeerd dient te worden. Bij streamen wordt het digitaal ontvangen signaal as-is door naar buiten gestuurd, de box zelf doet daar helemaal niks mee. Enige vereiste is dat de tuner het signaal moet kunnen ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: digitaal kijker
enkel MPEG2 kan,BBC HD bv


En dit is dus ook niet waar, want BBC HD is MPEG4. Even kort: Alle Dream-SD boxen kunnen alleen DVB-S ontvangen. Vandaar dat BBC-HD wel te ontvangen is en de NL-HD kanalen niet. Echter, de box kan er zelf niets mee. 1 uitzondering: de DM7025 kan HD kanalen die in MPEG2 worden uitgezonden WEL tonen in SD op een TV. Alleen zijn die kanalen er (bijna) niet meer. Ik weet even niet of HD-NL op de kabel inmiddels ook over is op MPEG4. Dat was namelijk de enige die nog zichtbaar te maken was.

Maar ze kunnen wel allemaal doorgesteamd wordne naar je PC. Of je PC snel genoeg is om er iets mee te kunnen is weer een ander verhaal. BBC-HD kan je namelijk wel vergeten tenzij je een videokaart hebt die MPEG4 ondersteunt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je in een 7000 geen andere tuner kunnen in solderen, die het dan wel aan zou kunnen.

 

Maar dan heb je natuurlijk weer een ander probleem, de software.

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk eens na, de tuner is het probleem niet want de 7000 kan het ontvangen en doorgeven. Het probleem zit achter de tuner, het signaal omzetten in beeld.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Denk eens na, de tuner is het probleem niet want de 7000 kan het ontvangen en doorgeven. Het probleem zit achter de tuner, het signaal omzetten in beeld.


Dat kan je gewoon met je pc, je kan het streamen, en als je pc heel snel is, en een goeie kaart dan is het helemaal geen probleem zolang het maar S signaal is, echter de nieuwe hdtv zenders zit op een heel ander band reeks waar de ontvanger van de 7000 niet bij kan.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke draad, leuke discussie. Wil eea maar eens zelf gaan proberen. Heb echter een vraag. In veel draadjes wordt gesproken over het gebruik van de zendercodes. In de in deze draad gebruikte voorbeelden bijvoorbeeld:

http://192.168.1.100:8001/1:0:1:1b1c:802:2:11a0000:0:0:0:

Hoe vind ik deze codes. Ik lees ergens dat dat met VLC kan, ik zie echter nergens iets dat er op lijkt.

 

Voor de volledighei: Ik wil streamen vanaf de 7025.

 

Alfman

Humax i5050 - CAIW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je via de webinterface het streamen start wordt er een video.m3u bestand naar VLC gestuurd vanaf de box, zoek dat bestand op op je PC en open met bijv. kladblok, daar vindt je exact die code die VLC nodig heeft, maar waarom moeilijk doen?

Start het streamen gewoon via de webinterface, veel makkelijker.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

hallo allemaal

ik kan streamen naar de pc maar geen dvb s2 kanalen .

ik zou graag de zuid amerikaanse kanalen willen zien op de intelsat ,maar de dreambox 7000 scand niet die hd kanalen hoe kan ik die toch vinden via de pc.

 

ik stream naar de pc via enigma web interface, via we-x-tv gaat het niet omdat firefox extra plugins nodig heeft en die kan ik niet vinden.dus wie kan mij uitlegen hoe ik het moet doen via web interface en waar c

kan ik een settinglist vinden van de intelsat 905 met die kanalen er op

 

grt max

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...