Ga naar inhoud


[7000] HDTV (NL) op de dreambox 7000


michel130

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraag over hdtv op de dreambox 7000.

Ik zou graag hdtv zenders willen aan streamen naar pc of iets anders.

 

Nu zie ik dat hdtv op horizontaal 9/10 zitten, is het mogelijk om die zenders te kunnen ontvangen en die door te streamen.

 

Als ik een zenderlijst van de dreambox 800 in mijn 7000 plaats kan ik niet naar die zenders zappen, slaat het gewoon over of pakt het niet.

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, dat gaat niet lukken, aangezien de 7000 geen DVB-S2 tuner heeft. Bijna alle HDTV zenders worden uitgezonden via een DVB-S2 transponder, waar de DM7000 dus niks mee kan.

 

Er zijn wel een paar zenders die je kunt streamen, maar dat zijn dus zenders die nog op een DVB-S transponder zitten (bijvoorbeeld BBC HD)

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Laverda
HD streamen naar een pc, of zoals wij dat doen naar een Vista MCE pc met hdmi uit (max1080p) gaat perfect.

Zie bijlage met uitleg, succes


Maar dat heb je dan niet met een dreambox 7000 gedaan?

Het ander werkt bij mij wel goed, zoals bbc hdtv.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bruinsmm

hallo,

 

ik heb een dm600 dvb-c model. Ziggo zendt NL 1 in HD uit.

Ik weet dat ik deze zender niet kan kijken op mijn dreambox.

 

Ik heb geprobeerd om via streaming VLC om de zender NL 1 HD te kijken op mijn PC. Dat lukte niet, ik vraag me af of ik iets verkeerd doet, of is het met de DM600 zoiets onmogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
als de box al geen HD aankan,dan zal het niet lukken via VLC ook niet,

Niet juist, de 7000 kan prima HD kanalen streamen, helaas enkel in het inmiddels verouderde formaat waardoor er vrijwel geen geschikte kanalen meer zijn, maar Euro1080 kon de 7000 niet op TV zetten maar streamen ging perfect. In recente draadjes nog besproken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, daarom mag je eigenlijk ook geen nieuwe vraag stellen in een bestaand draadje.... wink

Maar ging er eigenlijk vanuit dat een 600 hetzelfde truukje zou kennen als de 7000. whistle

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...