Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] HDMI aansluiting op Topfield 7710HDPVR


NickL

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een Topfield 7710HDPVR gekocht. Alles aangesloten (TV= Bravia LCD van Sony HD Ready). Vandaag ook HDTV (incl Themapakket) geabonneerd bij CanalDigitaal. Na een uur wel de extra Themazenders, maar geen HD kanalen (geen beeld wel geluid)

Met scartkabel werkt alles goed. HDMI kabel helemaal niets. Ook schakelaar achter de Topfield omgezet maar geen resultaat. Wie weet de oplossing ?

CommInt = Aston 2.14/ Hardware 1.0000, Cicas 1.0002, Boot versie 1.0300, Ca versie 2.Or1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de TV heb ik de kabel HDMI In aangesloten. Verder geeft het menu van de TV geen specifieke HDMI aansluiting aan. Hij ziet onder een AV ingang de satelietontvanger wel (voordien was daar een Arion op aangesloten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je TV kan je verschillende input bronnen kiezen (TV, PC en AV). Bij mijn Sony zijn er 8 AV ingangen, dat zijn AV1 t/m AV8. Daar zitten ook je HDMI ingangen bij. Heb em hier op AV6 zitten, wat 1 van de HDMI ingangen is. Die moet je dus wel selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip. Ik heb het geprobeerd en onder AV7 herkent hij inderdaad de HDMI aansluiting en krijg ik zonder scart nu bijna alles, behalve de HD zenders (geen beeld wel geluid) kan het zijn dat mijn CI Module te oud is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er op de card van Canal Digitaal. Ik ben niet technisch dus geen idee wat het betekent en of het verouderd is of niet

 

Card: CommInt = Aston 2.14/ Hardware 1.0000, Cicas 1.0002, Boot versie 1.0300, Ca versie 2.Or1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Welke Module heb je?

Volgens de topic starter heeft hij een Aston (waarschijnlijk 1.07) met FW 2.14.
Dit zou het probleem wel eens kunnen zijn want ik gebruik eveneens de Aston met FW 2.18 en die functioneert uitstekend met de HD kanalen.
Dus ik denk dat een upgrade naar 2.18 wel het probleem zou kunnen verhelpen, baat het niet dan schaadt het ook niet.
In elk geval is dan weer een mogelijkheid uitgesloten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NickL
... Betekent dat dat ik een nieuwe Aston card moet aanschaffen of Hoe kan ik mijn card updaten naar 2.18 ?

Je kunt de Aston CAM upgraden maar dat is nog wat lastig met een 7700. Ergens in dit forum staat beschreven hoe je de CAM kunt upgraden, misschien even zoeken.
Succes.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...